Witam moim hobby jest robienie ciekawych efektów gitarowych. Ostatnio kolega poprosił mnie o próbę stworzenia czegoś ciekawego do basu , chodziło o ciekawy bass driver z di. Wypadło na tech 21 bass driver di . W internecie znajduje się kilka schematów także całych projektów - jednak są to kopie efektu behringera tringular ear bass bdi21. Sam wykonałem podobny efekt - zaprojektowałem własna płytkę obwodów drukowanych . Wzorując się na sansampie gt-2 który jest protoplastą dla bddi użyłem kombinacji układów TL072 i TLC2262 . Urządzenie grało bardzo dobrze porównywane było z behringerem i wypadało znacznie ciekawiej jednak posiada bardzo duże szumy przy trable na 1/3 już jest nie do wytrzymania . Przy blend przekierowanym na czyste granie jest tak samo . Nie jestem pewien schematu jaki użyłem do wykonania efektu , tu kieruje 1 pytanie czy ktoś posiada oryginalny schemat sansampa tech21 bass drivera di?? . Teraz mam prośbę - czy ktoś z forumowiczów lub posiadaczy efektu ma możliwości zrobienia dość dokładnego zdjęcia płytki sansampa?Mam jedno zdjęcie spodu płytki ale jest dość niewyraźne . Zdjęcia ułatwiły by mi to prace nad ciekawym efektem . Mój mail bulabla@o2.pl z góry dziękuje i pozdrawiam
DIY prośba o zdjęcie sansampa DI
|
cześć, może przydadzą Ci się następujące linki:
http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=1&t=422 http://fileshare.eshop.bg/equipment_mfg/...NYC_5.html W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
02-02-2011, 10:57 PM
(02-02-2011, 10:26 PM)zwinny napisał(a): cześć, może przydadzą Ci się następujące linki: Dzięki za szybką odpowiedź - jednak te linki już dobrze znam . Projekty w nich to jednak kopie behringerów . Nie mam jeszcze 100% potwierdzenia że behringer totalnie skopiował sansampa - ale po analizie zdjęcia które posiadam , wnioskuje że behringer zerżnął go permanentnie ![]()
02-02-2011, 11:57 PM
02-03-2011, 12:01 AM
jak uda ci sie zrobic cos sensownego to nie zapomnij sie pochwalic i podac namiarow.
02-03-2011, 12:48 AM
Mail wysłany.
Zespół: Funkolektyw
Sprzęcior: Maya 78' Jazz bass + Samsamp DB DI + MXR Bass Envelope Filter + EDEN Nemesis RS400 + NoisyBox 2x10'
Na takie temat jest tu specjalny dział o nazwie "elektronika". Proponuję tam przenieść ten temat. Proponuję również poprawić błąd w temacie (mnie takie tematy zniechęcają do odpowiadania).
Projekt jest ciekawy ale podajesz trochę informacji sprzecznych ze sobą. Taka informacja nie jest dobrą reklamą: bulabla napisał(a): Urządzenie grało bardzo dobrze porównywane było z behringerem i wypadało znacznie ciekawiej jednak posiada bardzo duże szumy przy trable na 1/3 już jest nie do wytrzymania. Przy blend przekierowanym na czyste granie jest tak samo.A tu nie wiadomo, czy jesteś pewien, czy nie jesteś pewien: bulabla napisał(a): Nie mam jeszcze 100% potwierdzenia że behringer totalnie skopiował sansampa - ale po analizie zdjęcia które posiadam , wnioskuje że behringer zerżnął go permanentnieSzumy mogą być spowodowane użyciem błędnej wartości kondensatora albo nieprawidłowym sprzężeniem zwrotnym. Jeśli kondensatory są oznaczone n.p. 104 to łatwo to pomylić z 105 (a to zupełnie inne kondensatory). Ja jak robię tego typu rzeczy, to wcześniej wykonuję symulację układu w jednym z wielu darmowych symulatorów układów elektronicznych i w zasadzie późniejszy montaż to już jest formalność. Ten układ składa się z wielu filtrów i oczywiście pomyłka w jednym psuje cały efekt. A według którego schematu to zmontowałeś? Na jednym ze schematów przed barwą jest dość podejrzany kondensator 100n. Ja bym tam wstawił przynajmniej 1uF. Jeśli to nie ten problem, to spróbuj zrobić symulację tego układu. To na pewno wyjdzie. Marek (02-03-2011, 12:48 AM)dragonik napisał(a): Mail wysłany. Dzięki za zdjęcie swojego efektu - czy masz możliwość zrobienia zdjęcia górnej części płytki ??? Przyznam się że mam zupełnie inne zdjęcie , myślę że twój efekt to nowsza wersja z dodatkowymi 2 przełącznikami w moim przypadku elementy smd są w dolnej części płytki. Dziękuje za wskazówki dotyczące tematu - będę się starał pisać bez żadnych sprzeczności . Wiem że porównując mój projekt z behringerem nie było ambitne , ale chciałem się do czegoś odnieść , tym bardziej że sam behringer jest kopia sansampa , która szumi i brummi i szumi i szumi ![]() schemat Badając swój projekt używałem oscyloskopu i widziałem znaczne podbicie wysokich częstotliwości - całkiem pomijając już stronę przesterowaną . Dlatego też najbardziej ciekawi mnie ta regulacja częstotliwości czy rzeczywiście jest odpowiednia . Rzeczywiście możliwe że C25 może być zupełnie innych wartości - raster na płytce może wskazywać że może to być elektrolit , na pewno montaż przewlekany. Wykonałem ostatnio kopie sansampa gt-2 - tu dodaje zdjęcie dla ciekawskich ![]() sansamp gt-2 choru Będę musiał za radą kolegi spróbować wykonać symulację urządzenia - mam jakaś wersje electronic workbench , ciekawi mnie czy są biblioteki układów tlc . Prowadząc badania i próby na gt-2 wywnioskowałem że użycie różnych układów op ampów daje zupełnie inne rezultaty . Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam
02-03-2011, 03:40 PM
bulabla napisał(a): ... mam jakaś wersje electronic workbench , ciekawi mnie czy są biblioteki układów tlc .Myślę, że jak napiszesz w googlach "TLC2262 spice model", to coś powinno wyskoczyć. bulabla napisał(a): Prowadząc badania i próby na gt-2 wywnioskowałem że użycie różnych układów op ampów daje zupełnie inne rezultaty .Być może szumy zależą od układu ale jeśli masz "szumy nie do wytrzymania przy Treble na 1/3", to prawdopodobnie nie chodzi o układ tylko o błąd w wartości jakiegoś elementu (lub podłączeniu potencjometru). I symulacja z dowolnym wzmacniaczem operacyjnym to pokaże. PS: schematu nie mogę obejrzeć, bo tą stronę mam zablokowaną w pracy. Sprawdzę z domu. A tam jest 100n? To, że szumy są również w drugiej pozycji Blend świadzy o tym, że możesz mieć błąd albo na samym wejściu lub (bardziej prawdopodobne) przy regulacji BASS/TREBLE. Ale przecież możesz sprawdzić sygnał sprzed regulacji barwy. Marek
02-03-2011, 08:08 PM
(02-03-2011, 02:51 PM)bulabla napisał(a):(02-03-2011, 12:48 AM)dragonik napisał(a): Mail wysłany. Tak, mam wersje z tymi dwoma psztyczkami. Średnio z tym zdjęciem przedniej płytki, bo nie chce 'aż' tak rozkręcać tego efektu. ![]()
Zespół: Funkolektyw
Sprzęcior: Maya 78' Jazz bass + Samsamp DB DI + MXR Bass Envelope Filter + EDEN Nemesis RS400 + NoisyBox 2x10'
02-03-2011, 08:50 PM
02-03-2011, 10:49 PM
bulabla napisał(a): Dlatego też najbardziej ciekawi mnie ta regulacja częstotliwości czy rzeczywiście jest odpowiednia . Rzeczywiście możliwe że C25 może być zupełnie innych wartości - raster na płytce może wskazywać że może to być elektrolit , na pewno montaż przewlekany.100n w tym miejscu tnie ostro bas. Wstaw tam 2.2uF i będzie znacznie lepiej. Poza tym, możesz albo wyjąć U2 (jeśli jest w podstawce), albo wyjąć C14 i odłączyć część układu z przesterem. Mam nadzieję, że masz potencjometry liniowe w barwie. Marek
02-06-2011, 05:04 PM
(02-03-2011, 10:49 PM)Markus napisał(a): 100n w tym miejscu tnie ostro bas. Wstaw tam 2.2uF i będzie znacznie lepiej. Poza tym, możesz albo wyjąć U2 (jeśli jest w podstawce), albo wyjąć C14 i odłączyć część układu z przesterem. Mam nadzieję, że masz potencjometry liniowe w barwie.Witam , przerysowałem układ do symulatora i rzeczywiście można z łatwością stwierdzić że zwiększenie pojemności w tym miejscu dodaje basu - dzięki za radę spróbuje zastosować to w moim gt-2 ( tam też przed regulacja 100n siedzi) może wreszcie basiście się spodoba ![]() 1.w pierwszym ustawienia potków na 55% czyli mniej więcej połowę - jako sygnał dałem prostokąt 500hz/300mA - nie wiem dokładnie jak silny może wychodzić z gitary basowej . W takim ustawieniu wg znanych mi prawideł oceny takiego przebiegu widać już minimalne podbicie wysokich częstotliwości , jeszcze nie krytyczne . przebieg nr1 2.W tym przypadku wysokie tony ustawiłem na max czyli 100% - widać już agresywne podbicie . przebieg nr 2 3. Tu mam niskie na max high na połowę - podbicie basów . przebieg nr3 Zmiana c25 dodaje basów , teraz zastanawia mnie jak wyeliminować te szpile . Czy rozsądnym będzie zmieniać wartości kondensatorów na ujemnym sprzężeniu zwrotnym c22 lub c23 ??? Po zmianie c22 np na 1n widzę że podbicie się zmniejsza szpile maleją (po jakimś czasie...) ... z lektury stwierdzam że przed korekcja mam filtr pasmowy o wzmocnieniu 2,2 wg wzoru g=r29/r33. Mogę wyliczyć częstotliwość graniczną wg wzoru fg=1/2pi RC (fg=1/2pi x r29 x c22 ) - w jakich jednostkach mam podstawić do wzoru - wstawiając w jednostkach podstawowych ohm farad to mi cuda wychodzą - 200Khz ( nie byłem orłem z fizyki ![]() Teraz mam pytanie do posiadaczy sansampów bass driver DI jak to wygląda w oryginalnym sprzęcie , czy przy maksymalnym ustawieniu HIGH słychać szumy i na jakim poziomie ??? Pozdrawiam bulabla napisał(a): Witam , przerysowałem układ do symulatora i rzeczywiście można z łatwością stwierdzić że zwiększenie pojemności w tym miejscu dodaje basu - dzięki za radę spróbuje zastosować to w moim gt-2 ( tam też przed regulacja 100n siedzi) może wreszcie basiście się spodobaNie mam Sansampa ale mam kilka uwag do tych symulacji: bulabla napisał(a): 1.w pierwszym ustawienia potków na 55% czyli mniej więcej połowę - jako sygnał dałem prostokąt 500hz/300mA - nie wiem dokładnie jak silny może wychodzić z gitary basowej . W takim ustawieniu wg znanych mi prawideł oceny takiego przebiegu widać już minimalne podbicie wysokich częstotliwości , jeszcze nie krytyczne . przebieg nr1Nie wiem czemu dałeś potencjometry na 55%. W pierwszym kroku daje się 50% i sprawdza się charakterystykę częstotliwości - powinna być płaska. Amplituda (napięcie) powinna być w miliwoltach a nie w w miliamperach. Sygnał daje się sinus i wybiera się opcję "AC Analysis" a nie "Transient" (nazwy z innego programu typu SPICE). Wartości potencjometrów przypisuje się parametrom zmieniającym się od 0 do 100% i wtedy dostajesz charakterystykę częstotliwości preampu. Wtedy byś zobaczył, że C25 jest faktycznie błędny (być może dla gitary to jest OK ale dla basu nie). A z wykresu można bezpośrednio odczytać wzmocnienie filtra. A z tych szpilek nic nie można odczytać. bulabla napisał(a): Zmiana c25 dodaje basów , teraz zastanawia mnie jak wyeliminować te szpile . Czy rozsądnym będzie zmieniać wartości kondensatorów na ujemnym sprzężeniu zwrotnym c22 lub c23 ??? Po zmianie c22 np na 1n widzę że podbicie się zmniejsza szpile maleją (po jakimś czasie...) ... z lektury stwierdzam że przed korekcja mam filtr pasmowy o wzmocnieniu 2,2 wg wzoru g=r29/r33. Mogę wyliczyć częstotliwość graniczną wg wzoru fg=1/2pi RC (fg=1/2pi x r29 x c22 ) - w jakich jednostkach mam podstawić do wzoru - wstawiając w jednostkach podstawowych ohm farad to mi cuda wychodzą - 200Khz ( nie byłem orłem z fizykiTo jest kompletnie błędna koncepcja. To nie są filtry tylko zwykłe wzmacniacze. Te kondensatory jedynie przeciwdziałają oscylacjom na wysokich częstotliwościach. Jak zrobisz analizę "AC Analysis", to zobaczysz, że filtr BASS/TREBLE jest zupełnie normalny. Ma podbicie 16dB na krańcach pasma (co jest całkiem normalne). Co jest nienormalne w Sansampie to olbrzymie podbicie dla filtra Presence. Poza tym jeszcze jedną rzecz zrobiłeś źle. Na schemacie potencjometry BLEND i LEVEL są kaskadowo, czyli jak oba są na 50%, to sygnał za potencjometrami ma poziom 25%. A Ty opuściłeś jeden potencjometr. Więc już na wejściu masz zły sygnał. Sprawdziłem, że tor BASS/TREBLE nie przesterowuje nawet przy amplitudzie sygnału 1V. bulabla napisał(a): Teraz mam pytanie do posiadaczy sansampów bass driver DI jak to wygląda w oryginalnym sprzęcie , czy przy maksymalnym ustawieniu HIGH słychać szumy i na jakim poziomie ???Nie mam BD ale stawiałbym, że przy TREBLE na 100% są średnie szumy, ale przy PRESENCE na 100% jest masakra. Szkoda, że na tym forum nie można zamieszczać rysunków, bo bym Ci pokazał jak się bada charakterystykę takiego preampu. EDIT: tu wrzuciłem charakterystykę tego filtra: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln...29a18.html Marek
02-06-2011, 10:10 PM
Markus w zasadzie wyczerpał temat. Ja od siebie dodam tylko, że C25 - służy do separacji składowej stałej z U2B i jest jak Marek pisał o rząd za mały.
C22 to typowy ogranicznik pasma -dzięki nim opampy nie wzbudzają się w pasmie ultradźwiękowym. Regulacja barwy to stary Baxandall. Potencjometry w tym układzie muszą być liniowe i dokładnie w połowie układ jest neuralny. Zmiana położenia w jedną stronę wycina pasmo, w drugą "pompuje". C22 i C23 można dać do 100p - potem słychać już przycinanie góry - zwłaszcza gdy ktoś używa gwizdków. Sygnałem prostokątnym sprawdza się podatność układu na przesterowania (analiza stanów nieustalonych -transient) a nie jego pasma (te testujemy analizą zmiennoprądową AC sweep). I chciałem zapytać czy U2D jest poprawnie umieszczony (po co masa wirtualna do odwracającego we. opampu) i czemu służą szeregowe c20 i c21 - taka konfiguracja ma sens przy zabezpieczeniu półprzewodnikowego DI na jego wyjściu - ale tu chyba jest tylko bufor wyjściowy dla baxandalla. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości