Studio masteringowe - co tu dużo mówić.. zapraszam
#16
Tak. Dosyć powszechny jest też krok dalej - nagranie cyfrowe i potem zrzut śladów na taśmę i ich dalszy miks analogowo, ew. zrzut do cyfry z powrotem.
Odpowiedz
#17
Wujek Olszak zdaje się opisywał, że tak właśnie działa.
Gram na nerwach.
Odpowiedz
#18
Kto lepiej robi? Tawariszcz Piwkowski czy gsb? Wink
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410

Odpowiedz
#19
Emotka_2497Emotka_2497Emotka_2497
mayo Patriot+(laboga,korg dtr-2000,dbx 160A)+SWR Mo'BASS+GOLIATH III
Odpowiedz
#20
To jeszcze ja pogratuluję! Smile

Emotka_2497
Odpowiedz
#21
(02-22-2011, 02:00 PM)☼☼☼ napisał(a): Rozumiem, że nagrany cyfrowo dźwięk jest przekształcany na analogowy i nagrywany na taśmę a następnie z niej zgrywany. O to chodzi? Ciekawy pomysł.

Tak. Ale nie do końca - zalezy co chcesz uzyskac. Jezeli kompletny mastering to tor wygląda tak

komputer - przetwornik D/A - taśma -> outboard czyli kompresor, EQ, limiter i tak dalej... -> przetwornik A/D -> komputer.

Poniewaz magnetofon jest tak sprytnie zaprojektowany, ze glowica odtwarzajaca jest ZA nagrywającą, można w czasie rzeczywistym złapać (i słuchać) sygnału tuż (milisekundy) po nagraniu. Mozna monitorowac sygnal ktory wchodzi na magnetofon i wychodzi - za pomocą jednego przełącznika. Oszczędza to czas w pewnym sensie, bo normalnie trzebaby nagrac a potem odtworzyć.

A dlaczego nie z taśmy na kompa a potem to dopiero przez inne graty? Dlatego, ze dwa razy w tym przypadku odbywa sie konwersja AD/DA, co
niekorzystnie wplywa na jakosc dzwieku... generalnie im mniej tych procesów, tym lepiej.

Ach... Wojtek Olszak jakiś rok temu napalił mnie właśnie na taki magnetofon, ponieważ przepuszczałem u Niego materiał Neonów ( Emotka_2755 ) i wyszło superrr. Także to mnie tylko utwierdziło w przekonaniu, że MUSZE :-)


-
Odpowiedz
#22
Piękne studio Emotka_2497, ale czy nie masz czasem wrażenia, że ściany takie trochę nierówne mrgreen? Jakby wklęsłe czy co? W sumie, to nie dziwię się, że do takiego nietypowego pomieszczenia wyposażenie trzeba było kompletować aż dwa lata mrgreenmrgreen

gsb życzę powodzenia, mega pomysłów na realizacje masterów i tłumów klientów Emotka_2497
Tak trzymać Emotka_2755
Odpowiedz
#23
Solar ty to nie myślisz... krzywe bo to zaadaptowany silos na substancje radioaktywne z czasów NRD. W takim samym mastery robi Bob Ludwig.
Odpowiedz
#24
meeeega opcja *_* gratuluję wytrwałości w dążeniu do celu i spełniania swoich marzeń ; D
obrazki się zesrały.

Odpowiedz
#25
Świetna robota, Gratuluje również.
Odpowiedz
#26
To ja też pogratuluje.
GSB, jesteśmy w kontakcie. Smile
Odpowiedz
#27
(02-22-2011, 07:09 PM)groza napisał(a): Solar ty to nie myślisz... krzywe bo to zaadaptowany silos na substancje radioaktywne z czasów NRD. W takim samym mastery robi Bob Ludwig.

Osz Ty - no nie pokapowałem się Big Grin - zatem nie zdziwię, się jak za jakiś czas popularna będzie opinia, że mastery gsb "emanują energią". Kto wie, może skończy się jakim Noblem jak u Marii Skłodowskiej mrgreen
Odpowiedz
#28
Solar - ściany krzywe, bo lepiej sie basy rozchodzą Wink
-
Odpowiedz
#29
Ta... żeby basy nie przesterowywały mrgreen
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410

Odpowiedz
#30
Gratulacje!
Fajna sprawa te taśmociągi. Mam takich dziesięć i bardzo dają radę.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 14 gości