Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
10-25-2015, 05:47 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-25-2015, 11:20 PM przez bratekr.)
Ja nowy jestem, słabo się znam, więc mam pytanie - pojawia się często określenie "miś", jakie brzmienie czy "czucie" to jest? Mam pewne podejrzenia, ale chciałbym się upewnić, jak to jest szeroko rozumiane. Potrzebne mi to jest do pracy naukowej.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 2033
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jan 2014
Reputacja:
0
Takie do przytulenia, trochę mruczące i bułowate.
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Moje ulubione to "ciepły, okrągły dół" który - o ile dobrze rozumiem - jest przeciwnością dołu zimnego i kanciastego...
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Dziękuję, czyli dobrze myślałem
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 12302
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
Zamykamy?
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
10-25-2015, 07:14 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-25-2015, 07:17 PM przez Alfik.)
Wg moich doświadczeń
Miś to pozytywne określenie brzmienia barwy gitary basowej charakteryzujące się
mocnym podbiciem pierwszej harmonicznej okolice 40 Hz - 60 Hz
osłabieniem drugiej okolice 80-120 Hz
podbiciem trzeciej 120Hz 250Hz
lekkim wycofaniem średnicy w okolicy 300Hz - 600Hz
wycofaniem częstotliwości odpowiedzialnych za atak dźwięku z okolic 1kHz-4kHz i silną kompresją.
Pomimo wycofania ataku barwa jest bardzo czytelna ze względu na dominacje niskiego środka. Ze względu na względne wycofanie drugiej harmonicznej nie buczy nieprzyjemnie też na systemach nagłośnieniowych i w samochodach.
Doskonale do barwy typu misia nadają się basy z pickupami bartolini np Tobias Pedulla i konstrukcje z mahoniowym body oparte na humbuckerach np Gibson EB
oraz basy buł akustyczne z pudłem rezonansowym. Klasą samą w sobie są basy Wal. (Jak dla mnie najlepszy miś na świecie)
Klasyczną barwę typu "Miś" można ją też uzyskać na klasycznym Fender Precision wpiętym w Ampega B15 nagranym w wyniku omikrofonowania.
W jej uzyskaniu pomaga średnia akcja strun i dość delikatny atak
sprawdzają się też instrumenty bezprogowe.
Ręka atakująca znajduje się najczęściej pomiędzy 12stym progiem basu a przetwornikiem neck.
W Polsce genialne - ciepłe, tłuste i masywne a zarazem bardzo czytelne brzmienie basu typu "miś" osiąga min Mistrz Piotr Żaczek.(oczywiście jeśli chce i utwór tego wymaga, bo potrafi osiągać również wiele innych genialnych i inspirujących brzmień)
Barwa Miś to barwa ciepła, ciemna, pełna i kontrabasowa. Z gatunku HIFI
Jej negatywnym odpowiednikiem jest "tzw" barwa muląca
charakteryzuje się dominacją buczących okolic 100Hz oraz tzw kiblowego środka 315Hz - 660 Hz. Mocno wycofane częstotliwości odpowiadające za atak instrumentu (wysoki środek) i przestrzenność (naturalna góra) to z samego instrumentu. Na to nakłada się korekcja tzw uśmiechu Romana osiągana za pomocą mało transparentnej wbudowanej w instrument elektroniki. W rozkładzie alikwotów występują spore dziury w paśmie. Spora ilość góry słyszalna solo znika nawet w niezbyt gęstym miksie lub całkowicie odkleja się od reszty brzmienia instrumentu. Powoduje to często absolutny zanik czytelności partii basu w nagraniu. Zostaje buczenie lub dudnienie, w niektórych przypadkach mało co zostaje
Zjawisko to bardzo często występuje w przypadku basów firmy Warwick
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Kurde, wprawdzie takiej odpowiedzi najbardziej oczekiwałem, ale z kolei to trochę burzy moje wyobrażenie o tym mitycznym "misiu" Ja chciałem to dostać od muzyków, a nie tak "kawa na ławę" - teraz to gupi jestem, bo jak misia można zrobić korektorem, to wiem, że nic nie wiem.... To powinno być bardziej subtelne Myślałem, że to np. po prostu precel, a tu słyszę dwa przetworniki naraz i inne takie (kostka nawet chyba gdzieś!), co mi się raczej z twardością a nie miękkością kojarzy.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
To jest temat na miarę naszych możliwości!
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
Alf nie wrzucił misia, Alf wrzucił umiarkowanie ciepły bas
To jest miś:
I tu:
Tu jest miś kung fu panda:
Tu już nie jest miś!!! Chyba, że szczupły grizli!
Liczba postów: 4106
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
3
Mi "miś" to się wręcz kojarzył zawsze z takim dubowym brzmieniem, jak na niektórych albumach Billa Laswella:
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
(10-25-2015, 07:14 PM)Alfik napisał(a): Klasą samą w sobie są basy Wal. (Jak dla mnie najlepszy miś na świecie)
To jest swoją drogą ciekawocha, bo Wal potrafi też odezwać się ostrym, agresywnym "drutem" (choćby Justin Chancellor z Toola).
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Istnieje jakaś różnica między "misiem" a "bułą"
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Ja też raczej to brzmienie utożsamiam z tymi próbkami, które mazdah zamieścił.To bardzo ważne by świadomie rozróżniać to brzmienie,gdyż jest to bardzo istotne:
Pino i inni z Mayerem zawsze brzmią miśkiem dla mnie.
Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator
Liczba postów: 3066
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
Buła jest chyba jedynym określeniem, którego nie potrafię sobie wyobrazić w sferze dźwiękowej. Prawdopodobnie dlatego, że zawsze jestem głodny.
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców.
blue colander stompboxes
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Taki lo-fi misio, z większą ilością niskiego środka niż dołu?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
|