Czym jest misiowate brzmienie i jak je osiągnąć?
#1
Ja nowy jestem, słabo się znam, więc mam pytanie - pojawia się często określenie "miś", jakie brzmienie czy "czucie" to jest? Mam pewne podejrzenia, ale chciałbym się upewnić, jak to jest szeroko rozumiane. Potrzebne mi to jest do pracy naukowej.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#2
Takie do przytulenia, trochę mruczące i bułowate.
Odpowiedz
#3
Moje ulubione to "ciepły, okrągły dół" który - o ile dobrze rozumiem - jest przeciwnością dołu zimnego i kanciastego...
Odpowiedz
#4
Dziękuję, czyli dobrze myślałem Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#5
Zamykamy?
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
#6








Wg moich doświadczeń

Miś to pozytywne określenie brzmienia barwy gitary basowej charakteryzujące się

mocnym podbiciem pierwszej harmonicznej okolice 40 Hz - 60 Hz
osłabieniem drugiej okolice 80-120 Hz

podbiciem trzeciej 120Hz 250Hz

lekkim wycofaniem średnicy w okolicy 300Hz - 600Hz

wycofaniem częstotliwości odpowiedzialnych za atak dźwięku z okolic 1kHz-4kHz i silną kompresją.

Pomimo wycofania ataku barwa jest bardzo czytelna ze względu na dominacje niskiego środka. Ze względu na względne wycofanie drugiej harmonicznej nie buczy nieprzyjemnie też na systemach nagłośnieniowych i w samochodach.
Doskonale do barwy typu misia nadają się basy z pickupami bartolini np Tobias Pedulla i konstrukcje z mahoniowym body oparte na humbuckerach np Gibson EB
oraz basy buł akustyczne z pudłem rezonansowym. Klasą samą w sobie są basy Wal. (Jak dla mnie najlepszy miś na świecie)

Klasyczną barwę typu "Miś" można ją też uzyskać na klasycznym Fender Precision wpiętym w Ampega B15 nagranym w wyniku omikrofonowania.


W jej uzyskaniu pomaga średnia akcja strun i dość delikatny atak

sprawdzają się też instrumenty bezprogowe.

Ręka atakująca znajduje się najczęściej pomiędzy 12stym progiem basu a przetwornikiem neck.

W Polsce genialne - ciepłe, tłuste i masywne a zarazem bardzo czytelne brzmienie basu typu "miś" osiąga min Mistrz Piotr Żaczek.(oczywiście jeśli chce i utwór tego wymaga, bo potrafi osiągać również wiele innych genialnych i inspirujących brzmień)


Barwa Miś to barwa ciepła, ciemna, pełna i kontrabasowa. Z gatunku HIFI

Jej negatywnym odpowiednikiem jest "tzw" barwa muląca

charakteryzuje się dominacją buczących okolic 100Hz oraz tzw kiblowego środka 315Hz - 660 Hz. Mocno wycofane częstotliwości odpowiadające za atak instrumentu (wysoki środek) i przestrzenność (naturalna góra) to z samego instrumentu. Na to nakłada się korekcja tzw uśmiechu Romana osiągana za pomocą mało transparentnej wbudowanej w instrument elektroniki. W rozkładzie alikwotów występują spore dziury w paśmie. Spora ilość góry słyszalna solo znika nawet w niezbyt gęstym miksie lub całkowicie odkleja się od reszty brzmienia instrumentu. Powoduje to często absolutny zanik czytelności partii basu w nagraniu. Zostaje buczenie lub dudnienie, w niektórych przypadkach mało co zostajeSmile

Zjawisko to bardzo często występuje w przypadku basów firmy Warwick


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#7
Kurde, wprawdzie takiej odpowiedzi najbardziej oczekiwałem, ale z kolei to trochę burzy moje wyobrażenie o tym mitycznym "misiu" Wink Ja chciałem to dostać od muzyków, a nie tak "kawa na ławę" - teraz to gupi jestem, bo jak misia można zrobić korektorem, to wiem, że nic nie wiem.... To powinno być bardziej subtelne Wink Myślałem, że to np. po prostu precel, a tu słyszę dwa przetworniki naraz i inne takie (kostka nawet chyba gdzieś!), co mi się raczej z twardością a nie miękkością kojarzy.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#8
To jest temat na miarę naszych możliwości! *mrgeren*
Odpowiedz
#9
Alf nie wrzucił misia, Alf wrzucił umiarkowanie ciepły bas Tongue

To jest miś:



I tu:



Tu jest miś kung fu panda:



Tu już nie jest miś!!! Chyba, że szczupły grizli!






Odpowiedz
#10
Mi "miś" to się wręcz kojarzył zawsze z takim dubowym brzmieniem, jak na niektórych albumach Billa Laswella:




Odpowiedz
#11
(10-25-2015, 07:14 PM)Alfik napisał(a): Klasą samą w sobie są basy Wal. (Jak dla mnie najlepszy miś na świecie)

To jest swoją drogą ciekawocha, bo Wal potrafi też odezwać się ostrym, agresywnym "drutem" (choćby Justin Chancellor z Toola).
Odpowiedz
#12
Istnieje jakaś różnica między "misiem" a "bułą" Wink
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#13
Ja też raczej to brzmienie utożsamiam z tymi próbkami, które mazdah zamieścił.To bardzo ważne by świadomie rozróżniać to brzmienie,gdyż jest to bardzo istotne:

Pino i inni z Mayerem zawsze brzmią miśkiem dla mnie.

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator

Odpowiedz
#14
Buła jest chyba jedynym określeniem, którego nie potrafię sobie wyobrazić w sferze dźwiękowej. Prawdopodobnie dlatego, że zawsze jestem głodny. Wink
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców. 

blue colander stompboxes

Odpowiedz
#15
Taki lo-fi misio, z większą ilością niskiego środka niż dołu?Idea
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości