wybór siodełek do Fendera Precision
#46
' napisał(a):Może zawęź do kilku punktów z czym konkretnie się nie zgadzasz, to postaram się podjąć tą dyskusję. Ogólnikowo to możemy co najwyżej poprzeszczekiwać się wzajemnie - a po co?
Co do Twoich opinii - posiadam mostek Sung-Il BB001 od 7 lat w Squierze - nic się nie wyrobiło, chrom w pierwszorzędnej kondycji, brzmienie po wymianie tej blaszki imitującej mostek znacznie się poprawiło. Co więcej - mostek zaproponował mi swego czasu kolega, który jako pierwszy zamienił oryginalny most w staruszku Fendera.
Osobiście, trzymając w ręku mostek Hipshot A i Sung-Il BB105 mam wrażenie jakoby kraj produkcji był zgoła odmienny dla obydwu (sugerując się wykonaniem).

Mam wrażenie, że to jednak Ty starasz się zbudować wokół siebie famę wyroczni... Zamiast tracić czas na potok słów idź śladem Mateusza i pokaż co i jak w drodze prostego eksperymentu...



Przez lata przewineły się przez basy kolegów BB001 BB304 BB510 i jeszcze ze dwa których symbole musiałbym sprawdzić. Złote pokrycie z okolicy gwintów odpadało wcześniej niż po roku (choć Groza powie że przejaskrawiam), śrubki wyrabiały się szybko a struny wżerały się w siodełko. Znajomy miał mostek BB001 w starym jazz basie instrument wydawał nam się głuchy do puki nie zmieniliśmy mostka...



Omson musisz przyjechać do Piaseczna tam wykonujemy te eksperymenty wspólnie już drugi rok. Nie mam czasu tak jak Mroku zamieszczać i nagrywać tu próbek. Mam sporo rzeczy ponagrywanych na własny użytek sporo nagrań można wygrzebać z dysku weź graty będziesz miał możliwość porównania z innymi i nagrania tego. Opinie wyrobisz sobie sam. Tak jak pisałem nie mamy obowiązku się ze sobą zgadzać ale jeśli zdania są tak rozbieżne - może warto się umówić i skonsultować. To co mroku wrzuca w sieć ja już sprawdzałem ładne parę lat temu nie chce mi się robić to powtórnie

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#47
(05-03-2011, 06:20 PM)groza napisał(a): Przez lata przewineły się przez basy kolegów BB001 BB304 BB510 i jeszcze ze dwa których symbole musiałbym sprawdzić. Złote pokrycie z okolicy gwintów odpadało wcześniej niż po roku (choć Groza powie że przejaskrawiam), śrubki wyrabiały się szybko a struny wżerały się w siodełko. Znajomy miał mostek BB001 w starym jazz basie instrument wydawał nam się głuchy do puki nie zmieniliśmy mostka...



Omson musisz przyjechać do Piaseczna tam wykonujemy te eksperymenty wspólnie już drugi rok. Nie mam czasu tak jak Mroku zamieszczać i nagrywać tu próbek. Mam sporo rzeczy ponagrywanych na własny użytek sporo nagrań można wygrzebać z dysku weź graty będziesz miał możliwość porównania z innymi i nagrania tego. Opinie wyrobisz sobie sam. Tak jak pisałem nie mamy obowiązku się ze sobą zgadzać ale jeśli zdania są tak rozbieżne - może warto się umówić i skonsultować. To co mroku wrzuca w sieć ja już sprawdzałem ładne parę lat temu nie chce mi się robić to powtórnie

Wszystko ok - nie wiem tylko co chciałeś osiągnąć tak wyraźnie akcentując, że nie zgadzasz się ze mną... Czyżbym nadepnął Ci na odcisk w którymś momencie? Wink
Co do testów, o czymś podobnym wspominał mi techniczny Jureckiego... chciałby potestować w studio różne konfiguracje sprzętu zapraszając różnych muzyków...
Tak czy siak, dzięki za zaproszenie - kto wie, może kiedyś... Wink
Odpowiedz
#48
groza, dzięki za info - dam znac jakbym sobie nieporadził. Szukam tez info n/t tych mosiężnych siodełek (alfik?) czy rzeczywiscie dają mniejszy sustain niz chromowane stalówki?

omson i alfik oboje troche przeginacie Smile - na przyklad w kwestii mostka w starym jazzie - alfik, pewnie sam dobrze wiesz, ze większe znaczenie dla sustainu, soundu i gumowości strun ma chociazby ustawienie odpowiedzniej wysokosci i kąta siodełek. Jezeli zmieniales mostki NA PEWNO po zmianie nie bylo to tak samo ustawione, bo to po prostu raczej nie mozliwe, bylo podobnie. Wlasnie ta roznica "podobności" dala 90% efektu, ktory zwany jest dalej zmianą Smile Mysle, ze te 10% mozna zwalić na materiał, masywność mostka, jakość zakowticzenia struny na nim i tak dalej.
-
Odpowiedz
#49
(05-03-2011, 09:43 PM)gsb napisał(a): groza, dzięki za info - dam znac jakbym sobie nieporadził. Szukam tez info n/t tych mosiężnych siodełek (alfik?) czy rzeczywiscie dają mniejszy sustain niz chromowane stalówki?

omson i alfik oboje troche przeginacie Smile - na przyklad w kwestii mostka w starym jazzie - alfik, pewnie sam dobrze wiesz, ze większe znaczenie dla sustainu, soundu i gumowości strun ma chociazby ustawienie odpowiedzniej wysokosci i kąta siodełek. Jezeli zmieniales mostki NA PEWNO po zmianie nie bylo to tak samo ustawione, bo to po prostu raczej nie mozliwe, bylo podobnie. Wlasnie ta roznica "podobności" dala 90% efektu, ktory zwany jest dalej zmianą Smile Mysle, ze te 10% mozna zwalić na materiał, masywność mostka, jakość zakowticzenia struny na nim i tak dalej.

GSB ja swoje basy ustawiam co do milimetra - mam do tego porobione krzywiki przez Witwę i mierzę suwmiarką i nagrywam w tym samym ustawieniu.
Mosiądz da raczej większy sustain ale inną mniej agresywną w środku, mniej metaliczną i mniej warczącą barwę.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#50
[Obrazek: Fender_Vintage_Bass_Bridge_Chrome_990804100_576.jpg]

Kto grał na takim mostku, niechaj nie zawaha się odpowiedzieć: Czy przy mocnym graniu strunom zdarza się wypadać z rowków?
Odpowiedz
#51
Nie zdarza się.
Odpowiedz
#52
mam od roku - nie wypadaja.
z tym, ze mam kieszen po szlifie i za tym wysoka akcje na mostku (niska nad progami) wiec duzy kat zalamania strun, a co za tym idzie sa mocno docisniete.
Odpowiedz
#53
(11-19-2011, 09:31 PM)sledz napisał(a): [Obrazek: Fender_Vintage_Bass_Bridge_Chrome_990804100_576.jpg]

Kto grał na takim mostku, niechaj nie zawaha się odpowiedzieć: Czy przy mocnym graniu strunom zdarza się wypadać z rowków?

Nie zdarza się, choć co ciekawe taka sama konstrukcja gwintowanych siodełek jest w Jazzmasterach i Jaguarach, a w nich struny spadają co chwilę.

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości