Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-28-2013, 02:45 PM)OMSON napisał(a): Wrzucam fote moich ustawień pod HLF-kę, żeby uzyskać podmuch ale i przebijający się punch (EQ - on, ultra lo/ultra hi - on, gwizdek wpizdu-off):
Tak dla twojej informacji to EQ ustawiłeś tak aby kompletnie niwelował działanie filtra Ultra Lo.
Ustawienia z cyklu radosna twórczość - nie polecam.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 1889
Liczba wątków: 23
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
2
(02-28-2013, 04:36 PM)Alfik napisał(a): (02-28-2013, 02:45 PM)OMSON napisał(a): Wrzucam fote moich ustawień pod HLF-kę, żeby uzyskać podmuch ale i przebijający się punch (EQ - on, ultra lo/ultra hi - on, gwizdek wpizdu-off):
Tak dla twojej informacji to EQ ustawiłeś tak aby kompletnie niwelował działanie filtra Ultra Lo.
Ustawienia z cyklu radosna twórczość - nie polecam.
Weź poprawkę Błażej że istnieje też w wielu cięższych zespołach zapotrzebowanie na ordynarne położenie niskiego bulgotu rodem z Mudvayne albo P.O.D.
Trochę mnie to ustawienie EQ przeraża, nie moja bajka
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-28-2013, 04:51 PM)obserwacja napisał(a): (02-28-2013, 04:36 PM)Alfik napisał(a): (02-28-2013, 02:45 PM)OMSON napisał(a): Wrzucam fote moich ustawień pod HLF-kę, żeby uzyskać podmuch ale i przebijający się punch (EQ - on, ultra lo/ultra hi - on, gwizdek wpizdu-off):
Tak dla twojej informacji to EQ ustawiłeś tak aby kompletnie niwelował działanie filtra Ultra Lo.
Ustawienia z cyklu radosna twórczość - nie polecam.
Weź poprawkę Błażej że istnieje też w wielu cięższych zespołach zapotrzebowanie na ordynarne położenie niskiego bulgotu rodem z Mudvayne albo P.O.D.
Trochę mnie to ustawienie EQ przeraża, nie moja bajka
Tutaj nie o to chodzi na co instnieje zapotrzebowanie... Tutaj o to chodzi, że kolo jednym equalizerem niweluje dokładnie to co ustawił drugim... Co za tym idzie wprowadza do sygnału potworne zniekształcenia fazowe, dodaje niepotrzebnie szumów i osłabia tzw punch i dynamikę. Wyłączając ultra lo i EQ i podbijając nieco górę uzyskał by praktycznie tą samą barwę.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 12302
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
A przypadkiem ultra-lo nie obcina 500 Hz i nie podbija 40? Się ostatnio interesiłem, czemu mi nie pochodzi działanie tego wynalazku, a tu on wycina moje ulubione pasmo Ampega
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
Liczba postów: 3857
Liczba wątków: 9
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
2
+2 db 40hz, -10 db 500hz
svt3 pro moim zdaniem lepiej dziala z masterem na maksa i glosnoscia sterowana gainem. Sprobuj tego Omson, moze Ci siądzie
fender -> fender -> fender
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-28-2013, 05:06 PM)bratekr napisał(a): A przypadkiem ultra-lo nie obcina 500 Hz i nie podbija 40? Się ostatnio interesiłem, czemu mi nie pochodzi działanie tego wynalazku, a tu on wycina moje ulubione pasmo Ampega
Owszem tylko robi to filtrami o stosunkowo małej dobroci. Filtry na Eq mają dość dużą dobroć i aby uzyskać ten sam efekt musisz ruszyć kilka suwaków obok siebie - co za tym idzie dodatkowo rozfazować sygnał.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 12302
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
Dobrze wiedzieć
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
02-28-2013, 06:16 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-28-2013, 06:18 PM przez groza.)
Rysowanie sobie wzgórza EQ nigdy nie było (mojem zdaniem) najlepszym pomysłem - za to zaletą jest to, że bardzo ładnie wygląda.
(02-28-2013, 04:36 PM)Alfik napisał(a): Tak dla twojej informacji to EQ ustawiłeś tak aby kompletnie niwelował działanie filtra Ultra Lo.
Ustawienia z cyklu radosna twórczość - nie polecam.
Dokładnie zdaję sobie sprawę z tego, co zrobiłem. Chodzi głownie o to, że nie da się odtworzyć TEGO brzmienia, bez użycia ultra low a jedynie bawiąc się gałkami i suwakami. Teoretycznie masz rację, powinno być jak napisałeś - w praktyce jest inaczej. Chodzi o to, że lepiej brzmi włączenie ultra low i zabawa w podbijanie tego co wyciął, niż wyłączenie go i wycinanie graficznym EQ. Bawiłem się w obydwie strony i w praktyce sprawdza się tak jak ustawiłem.
Następna sprawa - troszkę zmodyfikowałem to ustawienie - zdjąłem trochę 600Hz na graficznym, na parametryku przestawiłem z 220 na 450Hz - jest lepiej.
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-28-2013, 09:21 PM)OMSON napisał(a): (02-28-2013, 04:36 PM)Alfik napisał(a): Tak dla twojej informacji to EQ ustawiłeś tak aby kompletnie niwelował działanie filtra Ultra Lo.
Ustawienia z cyklu radosna twórczość - nie polecam.
Dokładnie zdaję sobie sprawę z tego, co zrobiłem. Chodzi głownie o to, że nie da się odtworzyć TEGO brzmienia, bez użycia ultra low a jedynie bawiąc się gałkami i suwakami. Teoretycznie masz rację, powinno być jak napisałeś - w praktyce jest inaczej. Chodzi o to, że lepiej brzmi włączenie ultra low i zabawa w podbijanie tego co wyciął, niż wyłączenie go i wycinanie graficznym EQ. Bawiłem się w obydwie strony i w praktyce sprawdza się tak jak ustawiłem.
Następna sprawa - troszkę zmodyfikowałem to ustawienie - zdjąłem trochę 600Hz na graficznym, na parametryku przestawiłem z 220 na 450Hz - jest lepiej.
Omson ale zdajesz sobie sprawę, że robisz po prostu głośniej...
Ultra lo podbija zwykle sygnał podobnie jak takie ustawienie grafika.
Należało by zwyczajnie zwiększyć gain i master do porównań.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 2409
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
2
Sry za OT, ale Alfik bardzo proszę o odpowiedź na PW/maila. Trochę pilne
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
(02-28-2013, 04:36 PM)Alfik napisał(a): (02-28-2013, 02:45 PM)OMSON napisał(a): Wrzucam fote moich ustawień pod HLF-kę, żeby uzyskać podmuch ale i przebijający się punch (EQ - on, ultra lo/ultra hi - on, gwizdek wpizdu-off):
Tak dla twojej informacji to EQ ustawiłeś tak aby kompletnie niwelował działanie filtra Ultra Lo.
Ustawienia z cyklu radosna twórczość - nie polecam.
LOL
ja bym powiedział, że equalizarem skomensowałeś i ultra lo i HLF'kę zarazem
Spoko można i tak, mnie już nie zdziwi nic z twojej strony;d
(02-28-2013, 09:28 PM)Alfik napisał(a): Omson ale zdajesz sobie sprawę, że robisz po prostu głośniej...
Ultra lo podbija zwykle sygnał podobnie jak takie ustawienie grafika.
Należało by zwyczajnie zwiększyć gain i master do porównań.
Ultra low robi ciszej i tłuściej dla uszu, gubi się selektywność (taka mientka poducha wychodzi). Z pewnością cała energia przenosi się na skraj pasma dolnego (co wskazałyby mierniki), ale dla naszych uszu jest po prostu ciszej. Dopiero podbijanie pasma środkowego sprawia, że słyszymy głośniej, wyraźniej etc. Ja po prostu takim ustawieniem uzyskałem spory podmuch i czytelność. Ale najważniejsze z tego wszystkiego jest to, że dzięki temu wszystkie instrumenty się kleją. Bez ultra low bas odstaje od reszty i tyle. Piszę z praktyki.
Kolejna sprawa, że stroję bardzo nisko - być może niezrozumienie innej logistyki ustawień wynika właśnie z tej prostej przyczyny, że każdy odnosi się do standardowego stroju. Tak czy inaczej, HLF-ka zrobiła się czytelna i tyle. O to głownie chodziło.
(02-28-2013, 09:55 PM)Mateusz napisał(a): ja bym powiedział, że equalizarem skomensowałeś i ultra lo i HLF'kę zarazem
Spoko można i tak, mnie już nie zdziwi nic z twojej strony;d
Przyjmijmy, że domyślam się, co autor miał na myśli...
Swoją drogą, przerób gratów masz dość pokaźny (głownie gitar). Zastanawia mnie, dlaczego posiadając wiedzę o tak wielu zmiennych kształtujących ostateczne brzmienie, z góry nastawiasz się negatywnie?
Liczba postów: 663
Liczba wątków: 9
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Też mi się nie podoba te ustawienie ale niech facet się bawi i szuka. Przydałoby się trochę polotu i fantazji w tym smutnym jak pizda topicu
FEnDER SRENDER!
|