Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
(01-07-2014, 10:35 PM)Alfik napisał(a): (01-07-2014, 10:22 PM)przemak napisał(a): (01-07-2014, 10:15 PM)solartron napisał(a): I takie mam jeszcze pytanie czy scalaka dałeś takiego jak w Twoim urządzeniu do reampu?
TL071 za 70 groszy - najlepszy
tia... pierwsze co robie jak otwieram jakies urządzenie audio to wypierdalam z niego wszystkie TL071 i TL072 i podmieniam na np Burr Browny albo OP275 Analog Devices. Od razu zaczyna brzmieć 3 razy lepiej...
p.s. podobnie postępuje Andrzej Lipiński...
Mogłem dać podstawkę
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
01-07-2014, 10:39 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2014, 10:39 PM przez Alfik.)
(01-07-2014, 10:35 PM)solartron napisał(a): (01-07-2014, 10:22 PM)przemak napisał(a): (01-07-2014, 10:15 PM)solartron napisał(a): przemak - przesuniecie fazowe=opóźnienie czasowe
Ale gdzie tam. Przesunięcie fazowe jest w stopniach, a opóźnienie w sekundach
(01-07-2014, 10:15 PM)solartron napisał(a): Ładnie piszesz - ale ja jestem prostym elektronikiem i przemawiają do mnie charakterystyki. Zmierzcie charakterystykę fazową pomiędzy uzwojeniem wejściowym a każdym z wyjściowych i dodatkowo pomiędzy oboma wyjściowymi. Jak będzie niewielkie przesunięcie to split jest git.
Piszę teoretycznie, bo charakterystyki będą jutro
(01-07-2014, 10:15 PM)solartron napisał(a): I takie mam jeszcze pytanie czy scalaka dałeś takiego jak w Twoim urządzeniu do reampu?
TL071 za 70 groszy - najlepszy
Taki cytat:
Przesunięcie fazowe jest to różnica pomiędzy wartościami fazy dwóch okresowych ruchów drgających (np. fali lub dowolnego innego okresowego przebiegu czasowego). Ponieważ faza fali zazwyczaj podawana jest w radianach lub w stopniach kątowych również i przesunięcie fazowe wyrażone jest w tych samych jednostkach. W niektórych przypadkach przesunięcie fazowe może być wyrażone również w jednostkach czasu lub częściach okresu.
Z wikipedii - ale solidne źródła mówią to samo. Jednym zdaniem - przesunięcie fazowe (wyrażone w stopniach lub radianach) wyznacza się na podstawie późnienia czasowego (mierzonego w sekundach) jednego sygnału względem drugiego - tak mnie uczyli w szkole.
TL brzmią fajnie - bardzo je lubię - ale na testach u Alfa łatwo nie będą miały - wywalił wszystkie ze swojego SWRa - bo strasznie szumią.
Wyleciały też z SSLów... SPLów... Carleców... ostatnio nawet z Drawmera 1961
Były niezłe w latach 80siątych ale obecnie robią znacznie lepsze
(01-07-2014, 10:38 PM)przemak napisał(a): (01-07-2014, 10:35 PM)Alfik napisał(a): (01-07-2014, 10:22 PM)przemak napisał(a): (01-07-2014, 10:15 PM)solartron napisał(a): I takie mam jeszcze pytanie czy scalaka dałeś takiego jak w Twoim urządzeniu do reampu?
TL071 za 70 groszy - najlepszy
tia... pierwsze co robie jak otwieram jakies urządzenie audio to wypierdalam z niego wszystkie TL071 i TL072 i podmieniam na np Burr Browny albo OP275 Analog Devices. Od razu zaczyna brzmieć 3 razy lepiej...
p.s. podobnie postępuje Andrzej Lipiński...
Mogłem dać podstawkę
O właśnie
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
01-07-2014, 10:39 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2014, 10:41 PM przez Mateusz.)
to jest wersja 1.0
Ja mam stare scalaki w swrze, nie uwazam zeby jakos strasznie szumil, ale za to brumi jak skurczybyk;d
Solatron - to tak na chlopski rozum czym sie rozni przesuniecie fazowe od opoznienia - chodzi o to jak to jest slyszalne?
podstawke mozesz dac, jak bedzie potrzeba to wymienie sobie na OP275
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
(01-07-2014, 10:35 PM)solartron napisał(a): Jednym zdaniem - przesunięcie fazowe (wyrażone w stopniach lub radianach) wyznacza się na podstawie późnienia czasowego (mierzonego w sekundach) jednego sygnału względem drugiego - tak mnie uczyli w szkole.
Piszesz o sygnałach sinusoidalnych o stałej częstotliwości. Jeżeli przesunięcie fazowe wynosi np. 180 stopni, czyli pół okresu, to dla 100Hz opóźnienie wynosi 5ms, a dla 1kHz 0,5ms, dziesięć razy mniej. Jak odsuwasz mikrofon, to opóźnienie jest takie samo dla każdej częstotliwości.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 902
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
10
(01-07-2014, 10:39 PM)Mateusz napisał(a): to jest wersja 1.0
Ja mam stare scalaki w swrze, nie uwazam zeby jakos strasznie szumil, ale za to brumi jak skurczybyk;d
Solatron - to tak na chlopski rozum czym sie rozni przesuniecie fazowe od opoznienia - chodzi o to jak to jest slyszalne?
Podam skrajny przykład, na który sam sobie udzielisz odpowiedzi - co będzie gdy połaczysz dwa przetworniki w anytfazie - czyli jeden sygnał sygnał jest przesuniety o 180 st. od drugiego - czyli o połowę okresu - a okres to czas ...
To tylko inny sposób przedstawienia tego samego zjawiska
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
(01-07-2014, 10:39 PM)Alfik napisał(a): Były niezłe w latach 80siątych...
No to git, Mateusz będzie to podłączał do starszych nawet wzmacniaczy
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 902
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
10
(01-07-2014, 10:44 PM)przemak napisał(a): (01-07-2014, 10:35 PM)solartron napisał(a): Jednym zdaniem - przesunięcie fazowe (wyrażone w stopniach lub radianach) wyznacza się na podstawie późnienia czasowego (mierzonego w sekundach) jednego sygnału względem drugiego - tak mnie uczyli w szkole.
Piszesz o sygnałach sinusoidalnych o stałej częstotliwości. Jeżeli przesunięcie fazowe wynosi np. 180 stopni, czyli pół okresu, to dla 100Hz opóźnienie wynosi 5ms, a dla 1kHz 0,5ms, dziesięć razy mniej. Jak odsuwasz mikrofon, to opóźnienie jest takie samo dla każdej częstotliwości.
Opóźnienie czego - nie rozumiem o czym Ty piszesz.
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
01-07-2014, 10:51 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2014, 10:56 PM przez przemak.)
(01-07-2014, 10:45 PM)solartron napisał(a): jeden sygnał sygnał jest przesuniety o 180 st. od drugiego - czyli o połowę okresu - a okres to czas ...
To tylko inny sposób przedstawienia tego samego zjawiska
Wrrrr... Nie pisz takich rzeczy, bo ludzie czytają
(01-07-2014, 10:50 PM)solartron napisał(a): Opóźnienie czego - nie rozumiem o czym Ty piszesz.
Piszesz, że opóźńienie i faza to to samo, a to nie jest to samo, to jest całkiem co innego.
(01-07-2014, 10:39 PM)Mateusz napisał(a): podstawke mozesz dac, jak bedzie potrzeba to wymienie sobie na OP275
No dobra, jak nie zapomnę, to wylutuję i dam podstawkę
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(01-07-2014, 10:46 PM)przemak napisał(a): (01-07-2014, 10:39 PM)Alfik napisał(a): Były niezłe w latach 80siątych...
No to git, Mateusz będzie to podłączał do starszych nawet wzmacniaczy
Obejrzyj sobie Sound City... po raz enty zapewnie
Nie porównujmy zajebistej jeśli chodzi o brzmienie i "charakter" technologii lampowej lub opartej na urządzeniach dyskretnych z lat 60siątych i 70siątych, do generalnie rzecz biorąc chujowej i raczkującej w dziedzinie scalaków technologii lat 80siątych... "Upychamy dużo kanałów do stołu ale za to będą chujowiej brzmiały..."
Scalaki mają brzmieć tak jakby ich nie było... lampy mają zniekształcać...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
(01-07-2014, 11:01 PM)Alfik napisał(a): Nie porównujmy zajebistej jeśli chodzi o brzmienie i "charakter" technologii lampowej lub opartej na urządzeniach dyskretnych z lat 60siątych i 70siątych, do generalnie rzecz biorąc chujowej i raczkującej w dziedzinie scalaków technologii lat 80siątych...
Mordka była, nie?
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(01-07-2014, 11:10 PM)przemak napisał(a): (01-07-2014, 11:01 PM)Alfik napisał(a): Nie porównujmy zajebistej jeśli chodzi o brzmienie i "charakter" technologii lampowej lub opartej na urządzeniach dyskretnych z lat 60siątych i 70siątych, do generalnie rzecz biorąc chujowej i raczkującej w dziedzinie scalaków technologii lat 80siątych...
Mordka była, nie?
No dobra... była była...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Alfik masz jakiegos wolnego OP275 w studio zeby mi ewentualnie pozyczyc do testu jak bede u ciebie? sam jestem ciekaw czy jest az taka różnica, czy to różnica rzędu "płytki"
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
01-07-2014, 11:28 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2014, 11:29 PM przez Alfik.)
(01-07-2014, 11:24 PM)Mateusz napisał(a): Alfik masz jakiegos wolnego OP275 w studio zeby mi ewentualnie pozyczyc do testu jak bede u ciebie? sam jestem ciekaw czy jest az taka różnica, czy to różnica rzędu "płytki"
275 nie jest dokładnym odpowiednikiem TL 071
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
01-07-2014, 11:29 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2014, 11:32 PM przez przemak.)
OP275 jest podwójny, zastępuje tl072, tu potrzebny jest pojedynczy jakiś.
hehe, co za zgodność i synchronizacja
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 902
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
10
01-07-2014, 11:35 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2014, 11:41 PM przez solartron.)
(01-07-2014, 10:51 PM)przemak napisał(a): (01-07-2014, 10:45 PM)solartron napisał(a): jeden sygnał sygnał jest przesuniety o 180 st. od drugiego - czyli o połowę okresu - a okres to czas ...
To tylko inny sposób przedstawienia tego samego zjawiska
Wrrrr... Nie pisz takich rzeczy, bo ludzie czytają
W tych kwestiach nie zamierzam z Tobą dyskutować - wszystko co napisałem jest dostępne w pierwszym lepszym podręczniku akademickim do teorii obwodów lub sygnałów (szczególnie polecam Bolkowskiego) - z tymi materiałami możesz podyskutować - ja na to jestem za słaby
Przemak - jeśli znasz inny sposób wyznaczania przesunięcia fazowego sygnałów niż na podstawie pomiaru czasu - to podaj - wszak człowiek uczy się całe życie a ja lubię się uczyć
Edytka;
odnośnie scalaków AD797 - do preampów i konsol
|