Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 3066
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
W moich Sunnach jest to samo - jakiś filtr dolnozaporowy, który obniża zawartość pasma poniżej 80 hz (z tego co pamiętam to właśnie 12 db/okt). Basowe modele mają gałkę "ultra lo", która w gruncie rzeczy nic nie dodaje, ale za to wyłącza ten filtr i przepuszcza cały "dostępny" dół - wtedy pasmo jest możliwie neutralne, a wszystko w sali dość dramatycznie trzęsie się i wibruje.
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców.
blue colander stompboxes
Liczba postów: 7716
Liczba wątków: 12
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
I już znamy powód tegoż zajebistego brzemienia!
Wysłane z mojego Leopard 2; masa bojowa 55,15t.
(12-25-2013, 12:49 AM)Sztyrlic napisał(a): A jeszcze taka kwestia: w sumie nie miałem wcześniej tunera [...]
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Fender nie ma nic intencjonalnie podciętego, taki jest. Zdradzając więcej - nie tylko fender
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 3066
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
(09-16-2015, 09:59 PM)przemak napisał(a): Fender nie ma nic intencjonalnie podciętego, taki jest. Zdradzając więcej - nie tylko fender
Przez przypadek się zaprojektowało?
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców.
blue colander stompboxes
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Raczej z oszczędności.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 4295
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
9
Fajne pomiary, jestem fanem
Dawaj więcej, w tym nowszych konstrukcji. Będzie dobry temat o voicingu
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Się robi, zaglądajcie po prostu, doba nie jest gumowa, niestety
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Masz może jakieś nagrane próbki na tym piecu?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Mogę nagrać, albo zreampować coś, no problemo.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 6389
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
Wzmacniacze lampowe są specyficzne. W zasadzie większość tnie dół, jeśli nie przed końcówką mocy, to na pewno na trafie głośnikowym. Nieczęsto trafa wzmacniaczy instrumentalnych schodzą poniżej 50hz (oczywiście mam na myśli "pasmo robocze", używalne).
Skąd więc wrażenie bogatego dołu w lampiakach? Przecież w praktyce go tam nie ma.
Patrząc na sprawę z perspektywy suchych liczb warto powiedzieć, że basiści bardzo często mylą dół z najzwyklejszą średnicą. Mówi się, że "dół kopie" a to po prostu podbite okolice 80-120hz, poczytywane jako dolny środek. Co ciekawe, właśnie takie podbicie uwypuklają kolumny zamknięte (lub prawie zamknięte, o małym litrażu - jak 2x15 bassmana) - podbicie w paśmie 80-120hz i dalej ostre ścięcie.
Drugą sprawą są zniekształcenia harmoniczne (nie mylić przesterami). To że wzmacniacz lampowy zniekształca dźwięk przez wzbogacanie go harmonicznymi wiadomo nie od dziś. Wzmacniacz tranzystorowy również, ale tych zniekształceń jest nieporównanie mniej. Zniekształcenia harmoniczne mają to do siebie, że powstają nie tylko powyżej dźwięku bazowego ale również poniżej. Stąd właśnie ciepły, potężny dół lampowych wzmacniaczy instrumentalnych. To nic, że kolumna zbyt dobrze nie przenosi tych pasm, harmoniczne w sygnale i tak da się usłyszeć, buduje to pewne "lampowe" doznania.
Liczba postów: 2326
Liczba wątków: 45
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
10
Trzeba by chyba jeszcze wspomnieć jakie to są harmoniczne? Bo coś mi się obiło o uszy o parzystych i nieparzystych. Pewnie fachowcy potrafią rozwinąć temat
Liczba postów: 6389
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
To jest już śliski temat, generalnie cała ta historia z parzystymi i nieparzystymi harmonicznymi ma związek z poważniejszymi zniekształceniami - od sytuacji bliskich nasycenia lampy aż po typowy clipping i przestery. W innych przypadkach relacja parzystych do nieparzystych jest bardzo podobna dla lampy i tranzystora, tyle że lampa z natury ma tych zniekształceń więcej przez co brzmi inaczej.
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Na jedno chciałbym jednak zwrócić uwagę: obudowa zamknięta wprawdzie słabiej obciąża głośnik w rezonansie niż obudowa z otworem, ale za to ma łagodniejszy spadek poniżej niż obudowa z otworem.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
|