Bo rozmiar nie ma znaczenia, czyli Short Scale B-HOOD
#46
(02-11-2015, 08:41 AM)Husky napisał(a):
(02-11-2015, 08:37 AM)Muzz napisał(a): tak nas mało? Ja jako krótkogryfy ortodoks powinienem dostać numerek z gwiazdką Smile

Przeglądając to forum trafiłem na Twój temat o Gibsonie i tylko czekałem aż tu napiszesz. Smile
Honorowy numerek już leci. Wink

Dzięki Smile a tak na marginesie, posiadam i gram na Jolanie "Diamant", uwielbiam tego dzioda Wink
Odpowiedz
#47
Jeśli masz jeszcze jakieś inne krótkoskalowe piękności, pochwal się wszystkimi. Obok numerka będzie cała kolekcja. mrgreen

Swoją drogą, często korzystasz z samego neckowego pickupa?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#48
(02-11-2015, 08:51 AM)Husky napisał(a): Swoją drogą, często korzystasz z samego neckowego pickupa?
Sam neckowy, to troszkę za dużo muła jednak, ale zdarza się, że trzeba Smile
Odpowiedz
#49
Odświeżam Smile.
Zastanawiam się nad dołączeniem w niedalekiej przyszłości do brotherhooda. Jednak nie mam kompletnie doświadczenia z short scalem.

Skąd więc ten pomysł ?

Mam krótkie palce i jak uwielbiam swojego jazza to mam wrażenie że z basem SC radziłbym obie sprawniej.
Nie interesują mnie zapędy powyżej 12-14 progu.
Szukam soundu bardziej vintage'owego, a charakterze rockowym.

Mam wrażenie zatem ze short jest dla mnie.

Coś poradzicie w tym temacie?
plusy i minusy
na co patrzeć, co zlewać.
Odpowiedz
#50
Myślałeś o VI? Wink
Skala 30, a brzmień na tym ukręcisz miliony.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#51
Może jakiś Hagstrom?
Odpowiedz
#52
Bardzo fajnym, soczystym króciakiem jest jeszcze bas Mustang - czy Fender czy Squier. Ma przepięknego kapcia na flatach, poza tym strasznie wygodny bas.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#53
Myślałem póki co na czymś ala SG/Mustang/HollowBody/SemiHollow MIJ.
Chciałbym uzyskać wygodę, vintage, ale też czytelne pierdolnięcie Smile.

Husky -- VI nie... jakoś po prostu nie Smile.

W stronę stonera, qotsa te klimaty
Odpowiedz
#54
Mustanga i Hagstromy możesz najszybciej obejrzeć w Riff Megastore jeśli jesteś na miejscu Smile
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#55
(08-10-2016, 05:52 AM)Swits napisał(a): VI nie... jakoś po prostu nie Smile.

W stronę stonera, qotsa te klimaty

Oj zdziwiłbyś się Wink
Odpowiedz
#56
Jeśli przez "pierdolnięcie" rozumiesz atak ("cios") to króciaki odpadają. Z czytelnością dźwięku też jest gorzej niż w przypadku długiej skali (przynajmniej w przypadku SG, czy EB). Krótka skala to trochę leniwy, zwalisty sound ze słodką, okrągłą górą - tak słyszę to ja Wink
Odpowiedz
#57
(08-10-2016, 06:59 AM)gornik napisał(a): Jeśli przez "pierdolnięcie" rozumiesz atak ("cios") to króciaki odpadają. Z czytelnością dźwięku też jest gorzej niż w przypadku długiej skali (przynajmniej w przypadku SG, czy EB).

W przypadku SG/EB owszem tak jest, ale nie jest to reguła wszystkich krótkich Smile Atak - jeśli mówimy o perkusyjnym "pum" - w najlepszym wydaniu wychodzi właśnie z shortów. Jest oczywiście więcej kapcia, ale odpowiednio potraktowany z kostki czy też mocniej opuszkiem atak ma charakterny Big Grin
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#58
(08-10-2016, 06:59 AM)gornik napisał(a): Jeśli przez "pierdolnięcie" rozumiesz atak ("cios") to króciaki odpadają. Z czytelnością dźwięku też jest gorzej niż w przypadku długiej skali (przynajmniej w przypadku SG, czy EB). Krótka skala to trochę leniwy, zwalisty sound ze słodką, okrągłą górą - tak słyszę to ja Wink

Błagam... skąd takie wnioski? Wszystko tu napisane to bzdura. Odsyłam do basistów takich jak Andy Fraser, Jack Bruce, Allen Woody, czy nawet ja...
Odpowiedz
#59
Wink 
Dobrze znam i lubiem wszystkich. Pierwszy, którego wymieniłeś to od lat mój namber łan.
Niemniej jednak uważam, że charakter krótkiej skali jest specyficzny i atak (nie perkusyjne "pum", ale "moc", "wygar", "uderzenie" dźwięku) w przypadku np jesionowego precla to zupełnie inna baja niż np SG (mam i używam obu stale) - terminu "pierdolnięcie" - chociaż dla każdego może znaczyć coś innego (!) - na pewno nie użyłbym do opisania ataku SS. 
Co do czytelności to może rzeczywiście za bardzo sugeruję się swoim zamulaczem  Emotka_2755
Odpowiedz
#60
Krótka skala duży bass, Baldwin/Burns Baby Bison. Skala 30 i cuś, dopiero co uruchomiony więc gałek brak, Rezo Tube działa doskonale, pipaki przeszczepione z Jolany Alexis. Gra zaskakująco dobrze Smile


[Obrazek: 2d4dfcd1ab7fb5d5gen.jpg]
[Obrazek: 04e8b5706ad056b1gen.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości