Liczba postów: 268
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
2
02-11-2015, 08:46 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2015, 08:47 AM przez Muzz.)
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Jeśli masz jeszcze jakieś inne krótkoskalowe piękności, pochwal się wszystkimi. Obok numerka będzie cała kolekcja.
Swoją drogą, często korzystasz z samego neckowego pickupa?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 268
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
2
(02-11-2015, 08:51 AM)Husky napisał(a): Swoją drogą, często korzystasz z samego neckowego pickupa? Sam neckowy, to troszkę za dużo muła jednak, ale zdarza się, że trzeba
Liczba postów: 297
Liczba wątków: 44
Dołączył: Oct 2010
Reputacja:
0
Odświeżam .
Zastanawiam się nad dołączeniem w niedalekiej przyszłości do brotherhooda. Jednak nie mam kompletnie doświadczenia z short scalem.
Skąd więc ten pomysł ?
Mam krótkie palce i jak uwielbiam swojego jazza to mam wrażenie że z basem SC radziłbym obie sprawniej.
Nie interesują mnie zapędy powyżej 12-14 progu.
Szukam soundu bardziej vintage'owego, a charakterze rockowym.
Mam wrażenie zatem ze short jest dla mnie.
Coś poradzicie w tym temacie?
plusy i minusy
na co patrzeć, co zlewać.
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Myślałeś o VI?
Skala 30, a brzmień na tym ukręcisz miliony.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 5497
Liczba wątków: 18
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
0
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Bardzo fajnym, soczystym króciakiem jest jeszcze bas Mustang - czy Fender czy Squier. Ma przepięknego kapcia na flatach, poza tym strasznie wygodny bas.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 297
Liczba wątków: 44
Dołączył: Oct 2010
Reputacja:
0
Myślałem póki co na czymś ala SG/Mustang/HollowBody/SemiHollow MIJ.
Chciałbym uzyskać wygodę, vintage, ale też czytelne pierdolnięcie .
Husky -- VI nie... jakoś po prostu nie .
W stronę stonera, qotsa te klimaty
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Mustanga i Hagstromy możesz najszybciej obejrzeć w Riff Megastore jeśli jesteś na miejscu
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
(08-10-2016, 05:52 AM)Swits napisał(a): VI nie... jakoś po prostu nie .
W stronę stonera, qotsa te klimaty
Oj zdziwiłbyś się
Liczba postów: 87
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
Jeśli przez "pierdolnięcie" rozumiesz atak ("cios") to króciaki odpadają. Z czytelnością dźwięku też jest gorzej niż w przypadku długiej skali (przynajmniej w przypadku SG, czy EB). Krótka skala to trochę leniwy, zwalisty sound ze słodką, okrągłą górą - tak słyszę to ja
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
(08-10-2016, 06:59 AM)gornik napisał(a): Jeśli przez "pierdolnięcie" rozumiesz atak ("cios") to króciaki odpadają. Z czytelnością dźwięku też jest gorzej niż w przypadku długiej skali (przynajmniej w przypadku SG, czy EB).
W przypadku SG/EB owszem tak jest, ale nie jest to reguła wszystkich krótkich Atak - jeśli mówimy o perkusyjnym "pum" - w najlepszym wydaniu wychodzi właśnie z shortów. Jest oczywiście więcej kapcia, ale odpowiednio potraktowany z kostki czy też mocniej opuszkiem atak ma charakterny
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 268
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
2
(08-10-2016, 06:59 AM)gornik napisał(a): Jeśli przez "pierdolnięcie" rozumiesz atak ("cios") to króciaki odpadają. Z czytelnością dźwięku też jest gorzej niż w przypadku długiej skali (przynajmniej w przypadku SG, czy EB). Krótka skala to trochę leniwy, zwalisty sound ze słodką, okrągłą górą - tak słyszę to ja
Błagam... skąd takie wnioski? Wszystko tu napisane to bzdura. Odsyłam do basistów takich jak Andy Fraser, Jack Bruce, Allen Woody, czy nawet ja...
Liczba postów: 87
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
08-10-2016, 07:17 PM
Dobrze znam i lubiem wszystkich. Pierwszy, którego wymieniłeś to od lat mój namber łan.
Niemniej jednak uważam, że charakter krótkiej skali jest specyficzny i atak (nie perkusyjne "pum", ale "moc", "wygar", "uderzenie" dźwięku) w przypadku np jesionowego precla to zupełnie inna baja niż np SG (mam i używam obu stale) - terminu "pierdolnięcie" - chociaż dla każdego może znaczyć coś innego (!) - na pewno nie użyłbym do opisania ataku SS.
Co do czytelności to może rzeczywiście za bardzo sugeruję się swoim zamulaczem
Liczba postów: 358
Liczba wątków: 28
Dołączył: May 2011
Reputacja:
0
|