Chmielowski Basses
Zenku, zrobisz pełną listę drewien jakie można wziąć na korpusy, topy i podstrunnice?
JEPEPEPEPEJ JEPEPEPEPEJ
Odpowiedz
(01-11-2017, 05:17 PM)raku napisał(a): Zenku, czy wszystkie Twoje piątki mają piąty klucz w tym miejscu

To jest proba  w zwiazku z retailerami , klucz mozna umiescic jak sie chce (oczywiscie w rozsadnych ramach).  tutaj chcialem go nieco przesunac, moze estetyka troche ucierpiala ...
Odpowiedz
(01-11-2017, 08:47 PM)Errdil napisał(a): Zenku, zrobisz pełną listę drewien jakie można wziąć na korpusy, topy i podstrunnice?
W tej chwili wyglada to tak jak ponizej , dojda nastepne drewna to dopisze.
Korpusy:

Andiroba 
Padouk
Mahon
Jesion
jeden ostatni korpus Acajou (kurestwo ma trujacy pyl i nie bede wiecej go obrabial bo chce zyc) 

Gryfy
Klon 
andiroba
zebrano 
ipe
mahon

Podstrunnice
klon
cumaru (brzmi bardzo dobrze)
ipe
wenge (juz dwie ostatnie)
EDYTA: padouk oczywiscie tez

Mozliwe sa kombinacje tych drewien czy to w korpusie czy w gryfie. przyklady sa dostepne tu na stronie jezeli ktos chce to pokaze na fotach jakie kombinacje sa mozliwe.
Odpowiedz
Wrzuciłem tę listę na oddzielny arkusz w naszym pliku, żeby w kupie wszystko trzymać.
To przy okazji podbijam: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...Qo/pubhtml
Odpowiedz
Zenku, a jaka byłaby cena tego nowego cudeńka? Wink

[Obrazek: DSC_0122_zps8yrrzgpv.jpg]
Squier VM '70s JB 5 | Fender JB '78 | Buzz Hornet














Odpowiedz
Bardzo fajnie się prezentuje ten korpus jeśli chodzi o kształt. Taki modern jazz Smile
Odpowiedz
(01-12-2017, 11:40 PM)Ukasz napisał(a): Zenku, a jaka byłaby cena tego nowego cudeńka? Wink

[Obrazek: DSC_0122_zps8yrrzgpv.jpg]

Daj mi troche czasu na obliczenia...
Odpowiedz
Dużo tego drewna, ciężko mi się zdecydować. Chciałbym P+J do rockerki, co polecacie?
Z jednej strony myślałem o jesionie albo mahoniu, ale pamiętam Alfikowy eksperyment z dwoma basami wykonanymi z różnego drewna Wink
Odpowiedz
(01-11-2017, 03:51 PM)Zenek Spawacz napisał(a): Ok , na dzisiaj mamy nastepujace basy do zbudowania:

1.Wrzos JB4
2.Szymam JB$
3.Krulik JB4 MM
4.Smultron JB4
5.Fabol JB4 MM
6.Phantom JB5 ?
7.Zwinny JB5

X. Stanislaw Organizacyjny bass

Zamiast wiecej jest mniej...  Sad
Chce sie ktos dopisac?

Otli: JB4. Nie wiem jeszcze jakie drewno i czy malowany, czy nie. Smile
Odpowiedz
Bas Smultrona juz jest obgadany i sie robi , postepy widoczne pod:
http://zenekbasscenter.phorum.pl/viewtopic.php?f=1&t=5

Mamy 8 basow i zaczynamy , nie ma co czekac , reszta ewentualnie dojdzie w trakcie. Prosze o kontakt , zeby sprecyzowac specyfikacje basow.
Odpowiedz
Ja zastanawiam się nad klasyką, tj. jesion+klon, albo te egzotyczne drewna, ale zupełnie nie wiem czego się po nich spodziewać. Z jednej strony może nie ma co kombinować, ale z drugiej, trochę szkoda mieć możliwość dostać ciekawe drewno, które nie jest szeroko dostępne i z niej nie skorzystać. Jest to dla mnie pewien dylemat.
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Odpowiedz
Też miałem z tym pewien problem, rozważałem sprawdzoną konfigurację jesion/klon/klon. Ale mam już takie instrumenty, więc zamiast próbować je replikować postanowiłem sprawdzić coś nowego, stąd andiroba.
Odpowiedz
Co ze swoich drewien polecasz na fretlessa? Sound Pino/Mick Karn/John Giblin.
Odpowiedz
(01-13-2017, 11:12 PM)Basstard napisał(a): Co ze swoich drewien polecasz na fretlessa? Sound Pino/Mick Karn/John Giblin.

W przypadku tych Panów to niedokładna intonacja + chorus flanger boss-a i basówka na humbuckerach jest wyznacznikiem brzmieniaSmile Drewno na korpus ma 3ciorzędne znaczenieSmile



 


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(01-13-2017, 11:29 PM)Alfik napisał(a):
(01-13-2017, 11:12 PM)Basstard napisał(a): Co ze swoich drewien polecasz na fretlessa? Sound Pino/Mick Karn/John Giblin.

W przypadku tych Panów to niedokładna intonacja + chorus flanger boss-a i basówka na humbuckerach jest wyznacznikiem brzmieniaSmile Drewno na korpus ma 3ciorzędne znaczenieSmile



 


Dokładnie wkleiłeś to, do czego dążę Big Grin A wszystkie 3 elementa (niedokładna intonacja, chorus Bossa i bas na humbuckerach) już mam Tongue Tylko chciałbym troszkę śpiewniejszy niż mój, cięższy i z dłuższym sustainem. Ibanez jest przefajny, ale już wolałbym coś troszkę więcej.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości