Chmielowski Basses
(01-18-2017, 04:43 PM)szymam napisał(a):
(01-18-2017, 04:31 PM)Smultron napisał(a): "Zgodnie z art. 70 ust. 1 i 3 UKC zasadniczą podstawą wartości celnej towarów jest wartość transakcyjna, tj. cena faktycznie zapłacona lub należna za towary" - chyba nie będą tego sobie ot tak szacować.

No to zgodnie z tym, aby zapłacić mniejszy podatek, możemy zrobić transakcję na 1000zł za wszystkie basy i podać to do wiadomości Big Grin Celnicy mają (lecz nie na wszystko)orientacyjne ceny, często niestety oderwane od rzeczywistości. Może być tak, że VATu w ogóle nie nadadzą. Kiedyś chcieli mi dowalić VAT na elektroniczne rzeczy(układy scalone) za kilka dolarów, bo według nich miały większą wartość. Olałem temat i zamówiłem jeszcze raz. Tym razem przeszło bez watu.

Myślę że nie ma co zakładać że celnicy są idiotami, jeśli damy absurdalnie niską cenę to mogliby sobie ją jednak oszacować.
Zresztą dokument z którego brana jest wartość transakcyjna też musi spełnić pewne kryteria, nie wiem jak to wygląda w praktyce, ale dla jej ustalenia wymagana jest faktura handlowa.

Tu lektura:
http://www.finanse.mf.gov.pl/clo/informa...osc-celna/
Odpowiedz
Może zamiast gdybać, zaczekajmy jak to wszystko widzi Zenek. Wtedy wszystko będzie jasne.
JEPEPEPEPEJ JEPEPEPEPEJ
Odpowiedz
(01-18-2017, 04:54 PM)papkin napisał(a): bez  urazy , ale olcha  w moich uszach brzmiała zawsze przymulasto, dlatego preferuję tylko jesion na korpus , wymiana :zamiast plastikowego mostka , mosiądz , a okaże się że każde dobre pikapy zagrają w takim basie, ja mam LINDY FRALIN, i jest ....dzwon , dzwon, dzwon....


Seriously?

No to masz tu starą zagadkę:

https://soundcloud.com/blazejdomanski/se...-ash-maple

1. Czy różnica jest aż tak wielka? Sporo osób jej nie zauważa...

2. Co jest na samplu Fender XXX?

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(01-18-2017, 07:49 PM)Alfik napisał(a):
(01-18-2017, 04:54 PM)papkin napisał(a): bez  urazy , ale olcha  w moich uszach brzmiała zawsze przymulasto, dlatego preferuję tylko jesion na korpus , wymiana :zamiast plastikowego mostka , mosiądz , a okaże się że każde dobre pikapy zagrają w takim basie, ja mam LINDY FRALIN, i jest ....dzwon , dzwon, dzwon....


Seriously?

No to masz tu starą zagadkę:

https://soundcloud.com/blazejdomanski/se...-ash-maple

1. Czy różnica jest aż tak wielka? Sporo osób jej nie zauważa...

2. Co jest na samplu Fender XXX?

różnica niewielka, ale pod xxx klon Wink
obrazki się zesrały.

Odpowiedz
(01-18-2017, 08:46 PM)Stanislav. napisał(a):
(01-18-2017, 07:49 PM)Alfik napisał(a):
(01-18-2017, 04:54 PM)papkin napisał(a): bez  urazy , ale olcha  w moich uszach brzmiała zawsze przymulasto, dlatego preferuję tylko jesion na korpus , wymiana :zamiast plastikowego mostka , mosiądz , a okaże się że każde dobre pikapy zagrają w takim basie, ja mam LINDY FRALIN, i jest ....dzwon , dzwon, dzwon....


Seriously?

No to masz tu starą zagadkę:

https://soundcloud.com/blazejdomanski/se...-ash-maple

1. Czy różnica jest aż tak wielka? Sporo osób jej nie zauważa...

2. Co jest na samplu Fender XXX?

różnica niewielka, ale pod xxx klon Wink

A dupa, bo olcha+palisander Big Grin
Odpowiedz
(01-18-2017, 07:49 PM)Alfik napisał(a):
(01-18-2017, 04:54 PM)papkin napisał(a): bez  urazy , ale olcha  w moich uszach brzmiała zawsze przymulasto, dlatego preferuję tylko jesion na korpus , wymiana :zamiast plastikowego mostka , mosiądz , a okaże się że każde dobre pikapy zagrają w takim basie, ja mam LINDY FRALIN, i jest ....dzwon , dzwon, dzwon....


Seriously?

No to masz tu starą zagadkę:

https://soundcloud.com/blazejdomanski/se...-ash-maple

1. Czy różnica jest aż tak wielka? Sporo osób jej nie zauważa...

2. Co jest na samplu Fender XXX?

no co chcesz mi tym powiedzieć  że róznic w ogóle nie ma między olchą, klonem, jesionem, lipą?

https://www.youtube.com/watch?v=rgzD3vcrExE takich porównań jest masa , czy naprawdę trzeba coś tu udowadniać
Odpowiedz
Puść sobie dowolny numer. Nie na bas solo. Założysz się o 1000zł, że trafisz drewna z jakich został wykonany bas i gitary użyte na nagraniu? No nichuja.

Miałem Jazza i Precla Mayo z gryfem z mahoniu i podstrunicą hebanową - ile takich jazz bassów powstało na świecie? 9? 10?Wink Grały normalnie. Oba jasne, dźwięczne i dynamiczne - ewidentnie miały mianownik wspólny - były jasne i bardziej góra/dół niż środek. Ale żeby ktoś na nagraniu poznał niekoszerność drewna to raczej nie ma opcji. Mówię to jako duzy fan wenge które uwielbiam i prywatnie wolę bardziej od tej samej konstrukcji z klonem.

Oczywiście jakość ma mega znaczenie, większość insturmentów jest teraz skręcona generalnie dobrze a jednak dalej sa takie które brzmią źle i nic ich nie uratuje Wink

300 razy większą różnicę wyciągnie się ze strun, łapy basisty i sposobu omikrofonowania / doboru paczki.
Odpowiedz
Wciąż mam wrażenie, że mówimy nawet nie o 5%, ale o 1% brzmienia, który decyduje, czy brzmienie jest Maserati czy tylko Ferrari Wink.
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
(01-18-2017, 09:19 PM)papkin napisał(a):
(01-18-2017, 07:49 PM)Alfik napisał(a):
(01-18-2017, 04:54 PM)papkin napisał(a): bez  urazy , ale olcha  w moich uszach brzmiała zawsze przymulasto, dlatego preferuję tylko jesion na korpus , wymiana :zamiast plastikowego mostka , mosiądz , a okaże się że każde dobre pikapy zagrają w takim basie, ja mam LINDY FRALIN, i jest ....dzwon , dzwon, dzwon....


Seriously?

No to masz tu starą zagadkę:

https://soundcloud.com/blazejdomanski/se...-ash-maple

1. Czy różnica jest aż tak wielka? Sporo osób jej nie zauważa...

2. Co jest na samplu Fender XXX?

no co chcesz mi tym powiedzieć  że róznic w ogóle nie ma między olchą, klonem, jesionem, lipą?

https://www.youtube.com/watch?v=rgzD3vcrExE   takich porównań jest masa , czy  naprawdę trzeba coś tu udowadniać

Na Twoje pytanie odpowiem po tym jak rozwiązesz zagadkę. 

Słuchałeś sampli?

Odpowiedz sobie na zagadkę, którą Ci zadałem... Jeśli jesteś takim chojrakiem który wie, że jesion to dzwon, a olcha muli i cytuję "nie trzeba nic tutaj udowadniać" - to powinno być proste prawda... Nie podałeś jednak odpowiedzi... Nie masz odwagi?

A pamiętaj, że zagadka jest prosta. Masz dwa przykłady różnych instrumentów i musisz odgadnąć trzeci który jest jednym z nich. Grane bardzo wyraźnym selektywnym dźwiękiem z samego pickupu przy mostku tylko z bębnami.

Gdyby był to tylko jeden przykład bez możliwości porównania ze znanym mi brzmieniem, to sam nie byłbym w stanie odpowiedzieć pomimo, że na jednym i drugim instrumencie mam przegranych pare tysięcy godzin i zajmuję się zawodowo dzwiękiem od 20stu kilku lat. Oczywiście biorąc go do ręki z zawiązanymi oczami po pierwszych dźwiękach wiedziałbym który jest który, ale na nagraniu już nie. To jest tylko linia, nie ma mikrofonowanej kolumny, którą można zmienić bardzo wiele itd...

Takich porównań jest masa tylko większość w tym to, co podałeś w linku jest zrobiona nieprawidłowo pod kątem oceny walorów drewna. Facet porównuje instrumenty z innymi pickupami, innymi mostkami, innymi progami, innymi potencjometrami, wykonanych w innej technologii (w tym lakierniczej, co bardzo ważne) i z innym setupem. Jedyne co można usłyszeć w jego przykładzie to to, że stary Fender deklasuje nowe o parę klas...

U mnie masz porównanie wykonane prawidłowo: takie same progi, takie same pickupy, takie same mostki, takie same potencjometry, takie same struny, taka sama technolgia wykonania instrumentu i przede wszystkim taki sam setup.

Podpowiem Ci np, że Fendery Geddego Lee i Duffa MCKagana oraz Johna Wettona - ewidentnie uznawane za jedne z najagresywniej brzmiących w muzyce rockowej są wykonane z Olchy a np. soulowy przepiękny mruczek Johna Portera Jr. czy Stinga jest jesionowy.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Porownanie gatunkow drewna w basach jest trudnym przedsiewzieciem.

Pomijajac roznice w osprzecie , pickupach czy rozstrzal w wykonaniu dwoch instrumentow trzeba wziac pod uwage , ze w obrebie tego samego gatunku sa nieslychane rozbieznosci brzmieniowe. Ponadto dla potrzeb takich prob ustawienie obu porownywanych instrumentow jest takie same i we wzmacniaczu i w instrumencie . nie jestem pewien czy to jest wlasciwe podejscie. Jezeli mam dwa rozne instrumenty powinienem ustawic je inaczej wyciagajac z nich te brzmienia , w ktorych im najlepiej do twarzy. Jezeli ktos chce miec sterylny dzwon w slapie bedzie szukal innego basu ale tez innych ustawien niz ten kto potrzebuje zblizyc sie do soundu Pastoriusa. I jak to Alfik zauwazyl te wszystkie roznice sa wlasciwie istotne bardziej dla grajacego niz dla sluchacza.

Mamy juz kilka instrumentow dopietych wiec zabieram sie do roboty . Po prostu poczekamy na tych , ktorzy jeszcze sie nie wpisali czy sie decyduja. Musze pojechac po jesion , ktory mam zmagazynowany w Santo Domingo. Postaram sie uwzglednic wszystkie zyczenia , i jezeli na przyklad Szymam chce miec jesionowego jazza w budyniowym kolorze i czarnym bindingiem dookola plaskiego topu , to taki bas bedzie mial. Musze jednak powiedziec , ze tam gdzie rzecz wymaga wiecej materialu i pracy bede musial doliczyc dodatkowo. ZAWSZE bedziemy to uzgadniac wczesniej.

Edyta:
Zauwazylem , ze niektorzy w basie typu jazz wybrali opcje 22 progi , standart wynosi 20 .
21 to podstrunnica lekko wystajaca poza obrys i jest jeszcze do zrealizowania bez problemow ale zeby zrobic 22 i bylo sensownie trzeba zmienic desing gryfu . Jest to mozliwe ale calkowicie odbiega od standartow.
Odpowiedz
https://soundcloud.com/blazejdomanski/se...-ash-maple nie wiem jak można nie słyszeć róznicy....zdecydowanie w 10 sekundzie bas jest znacznie potężniejszy dla mnie o niebo lepszy ...zyskuje więcej dołu
Odpowiedz
(01-19-2017, 04:04 AM)Zenek Spawacz napisał(a): Mamy juz kilka instrumentow dopietych wiec zabieram sie do roboty . Po prostu poczekamy na tych , ktorzy jeszcze sie nie wpisali czy sie decyduja. Musze pojechac po jesion , ktory mam zmagazynowany w Santo Domingo. Postaram sie uwzglednic wszystkie zyczenia , i jezeli na przyklad Szymam chce miec jesionowego jazza w budyniowym kolorze i czarnym bindingiem dookola plaskiego topu , to taki bas bedzie mial. Musze jednak powiedziec , ze tam gdzie rzecz wymaga wiecej materialu i pracy bede musial doliczyc dodatkowo. ZAWSZE bedziemy to uzgadniac wczesniej.

Edyta:
Zauwazylem , ze niektorzy w basie typu jazz wybrali opcje 22 progi , standart wynosi 20 .
21 to podstrunnica lekko wystajaca poza obrys i jest jeszcze do zrealizowania bez problemow ale zeby zrobic 22 i bylo sensownie trzeba zmienic desing gryfu . Jest to mozliwe ale calkowicie odbiega od standartow.

No i zajebiście! Jak najbardziej mam świadomość, że moje widzimisię będzie więcej kosztować i nie ma z tym problemu.
Odnośnie progów, faktycznie, pomyliło mi się. Ja chcę standard 20 i zaraz zmienię w deklaracji Wink

Dzięki za odpowiedź!
Odpowiedz
(01-19-2017, 04:04 AM)Zenek Spawacz napisał(a): Porownanie gatunkow drewna w basach jest trudnym przedsiewzieciem.

Pomijajac roznice w osprzecie , pickupach czy rozstrzal w wykonaniu dwoch instrumentow trzeba wziac pod uwage , ze w obrebie tego samego gatunku sa nieslychane rozbieznosci brzmieniowe. Ponadto dla potrzeb takich prob ustawienie obu porownywanych instrumentow jest takie same i we wzmacniaczu i w instrumencie . nie jestem pewien czy to jest wlasciwe podejscie. Jezeli mam dwa  rozne instrumenty powinienem ustawic je inaczej  wyciagajac z nich te brzmienia , w ktorych im najlepiej do twarzy. Jezeli ktos chce miec sterylny dzwon w slapie bedzie szukal innego basu ale tez innych ustawien niz ten kto potrzebuje zblizyc sie do soundu Pastoriusa. I jak to Alfik zauwazyl te wszystkie roznice sa wlasciwie istotne bardziej dla grajacego niz dla sluchacza.

Mamy juz kilka instrumentow dopietych  wiec zabieram sie do roboty . Po prostu poczekamy na tych , ktorzy jeszcze sie nie wpisali czy sie decyduja. Musze pojechac po jesion , ktory mam zmagazynowany w Santo Domingo. Postaram sie uwzglednic wszystkie zyczenia , i jezeli  na przyklad Szymam chce miec jesionowego jazza w budyniowym kolorze i czarnym bindingiem dookola plaskiego topu , to taki bas bedzie mial. Musze jednak powiedziec , ze tam gdzie rzecz wymaga wiecej materialu i pracy bede musial doliczyc dodatkowo. ZAWSZE bedziemy to uzgadniac wczesniej.

Edyta:
Zauwazylem , ze niektorzy w basie typu jazz wybrali opcje 22 progi , standart wynosi 20 .
21 to podstrunnica lekko wystajaca poza obrys i jest jeszcze do zrealizowania bez problemow  ale zeby zrobic 22 i bylo sensownie trzeba zmienic desing gryfu . Jest to mozliwe ale calkowicie odbiega od standartow.

Ja się również zdecyduję na 20.
☓ Buzz ☓ Sire ☓ Wzmacniacze klasy D ☓ EMG ☓ Płytki na Fenderach
Nie używam! STOP AGRESYWNEJ PROPAGANDZIE!
Odpowiedz
(01-19-2017, 05:35 AM)papkin napisał(a): https://soundcloud.com/blazejdomanski/se...-ash-maple nie wiem jak można nie słyszeć róznicy....zdecydowanie w 10 sekundzie bas jest znacznie potężniejszy dla mnie o niebo lepszy ...zyskuje więcej dołu


Nie umiesz formułować zdań, czy celowo dajesz odpowiedź wymijajaca? Po pierwsze ktory... po drugie dalej nie odpowiedziales, co jest w próbce xxxSmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
powiem tak....mój bas ma więcej dołu w konfiguracji jesion+klon+ plus palisander niż na próbce nr2 i tutaj bym oscylował że jest to jesion, jeśli się mylę to współczuję wydanych pieniędzy...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 13 gości