02-25-2015, 11:35 AM
Nie jeszcze, będę się przeprowadzał za kilka tygodni i wolę nie zmniejszać sobie budżetu (a dokładać gratów do noszenia) przed tym faktem.
Fretless B-hood
|
02-25-2015, 11:35 AM
Nie jeszcze, będę się przeprowadzał za kilka tygodni i wolę nie zmniejszać sobie budżetu (a dokładać gratów do noszenia) przed tym faktem.
03-09-2017, 04:03 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2017, 08:47 PM przez freshman.)
Witam Brać fretlessowców
Zgłaszam się z moim fretlessem 6-strunowym wykonanym własnoręcznie przez p.Langowskiego. Gryf NTB: klon + przeklejka z mahoniu, podstrunnica heban, markery z forniru bodajże klonowego. Korpus: jesionowe skrzydła doklejone do klonowego gryfu, top z jatobe. Jak widać wzorowany był na BTB. Mruczy i robi "muuuaaa" jak trzeba. Rozmieszczenie hambuckera wymiarowałem z fraglesa Tomka Grabowego i zdecydowanie odpowiada mi to ustawienie. Zmieniając artykulację można wyciągnąć paletę rożnych brzmień z tego instrumentu. Pomaga w tym również aktywny preamp. Poproszę o numerek
03-09-2017, 04:06 PM
Ale mogłeś kształt jednak zerżnąć z czegoś innego, niż Ibanez BTB .
Masz jakieś próbki audio / video?
03-09-2017, 04:25 PM
Wiem, wiem, BTB nie ma najlepszego wzięcia na tym forum ;-)
Zamawiałem go jakieś 8 lat temu i wtedy wahałem się miedzy BTB a Foderą... Dziś pewnie wybrałbym Foderę jak Blues-66, lecz nie narzekam basik jest SUPER ! Zresztą Blues-66 zdecydował sie robić u Langowskiego swoją "Foderę" po ograniu mojego fretlessa. Postaram się poszperać i znaleźć jakieś próbki.
03-09-2017, 09:29 PM
(03-09-2017, 04:03 PM)freshman napisał(a): Witam Brać fretlessowców NTB z EMG i aktywną elektroniką pickup w położeniu MM i 6 strun czyli dokładmie wszystko to czego fretless nie powinien mieć... 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
03-09-2017, 09:36 PM
Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje
Ale przynajmniej jesion i klonowy gryf.
03-09-2017, 09:59 PM
(03-09-2017, 09:29 PM)Alfik napisał(a):Czyli wszystko w porządku , bo ja zawsze wolę płynąć pod prąd cyt:" Tylko zdechłe ryby płyną z prądem"(03-09-2017, 04:03 PM)freshman napisał(a): Witam Brać fretlessowców
03-09-2017, 10:00 PM
(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje Trochę rzutuje... struna C we fretlesie brzmi niezbyt śpiewnie a struna H jest niezbyt potrzebna. Za to dostarczają masę dodatkowych problemów z tłumieniem. 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
03-09-2017, 10:05 PM
Ja sam, gdy miałem fretlessa piątkę, struny H używałem dość często (ale bez przesadyzmu) - nie wszystko dobrze żarło o oktawę wyżej, a nienawidzę się przestrajać. Odmawiam, nie ma chuja, nie.
Nie.
03-09-2017, 10:08 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2017, 10:08 PM przez freshman.)
(03-09-2017, 10:00 PM)Alfik napisał(a):Wyższe dźwięki wolę łapać na strunie C, bo jest większe prawdopodobieństwo trafienia niż np na strunie G na wyższych pozycjach. Tam każdy mm ma znaczenie .(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje (03-09-2017, 10:08 PM)freshman napisał(a):(03-09-2017, 10:00 PM)Alfik napisał(a):Wyższe dźwięki wolę łapać na strunie C, bo jest większe prawdopodobieństwo trafienia niż np na strunie G na wyższych pozycjach. Tam każdy mm ma znaczenie .(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje czyli przekładasz wygodę ponad śpiewność... a i jeszcze jedno obrzyn fretless Tomka Grabowego zrobiony przez Pawła Zachanowicza ma krótszą skalę o ile pamiętam. Jak uwzględniłeś to przy ustawieniu swojego pickupu? 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
03-09-2017, 10:20 PM
(03-09-2017, 10:09 PM)Alfik napisał(a):To proste, szóstka daje mi więcej opcji:(03-09-2017, 10:08 PM)freshman napisał(a):(03-09-2017, 10:00 PM)Alfik napisał(a):Wyższe dźwięki wolę łapać na strunie C, bo jest większe prawdopodobieństwo trafienia niż np na strunie G na wyższych pozycjach. Tam każdy mm ma znaczenie .(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje chcę wygody i bezpieczeństwa intonacji - gram na C; chcę śpiewności- wybieram G. Na tłumienie jakoś nie narzekam, radzę sobie. A skąd wiesz jaką mój bas ma menzurę ? (03-09-2017, 10:20 PM)freshman napisał(a):(03-09-2017, 10:09 PM)Alfik napisał(a):To proste, szóstka daje mi więcej opcji:(03-09-2017, 10:08 PM)freshman napisał(a):(03-09-2017, 10:00 PM)Alfik napisał(a):Wyższe dźwięki wolę łapać na strunie C, bo jest większe prawdopodobieństwo trafienia niż np na strunie G na wyższych pozycjach. Tam każdy mm ma znaczenie .(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje nie wiem, ale skoro nie pisałeś w opisie konstrukcji nic na ten temat to zakładam, że standardowa, zwłaszcza, że mało który lutnik radzi sobie z prawidłowym wyliczeniem odległości pomiędzy progami w niestandardowych menzurach. przy 34 leci się z gotowców do nacinanania lub wręcz nakleja gotowe naciete podstrunnice. 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
03-10-2017, 01:31 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2017, 01:38 AM przez Zenek Spawacz.)
Obliczenie punktu polozenia przetwornika nie powinno nastreczac lutnikowi zadnych problemow.
przykladowo przeniesmy picek mostkowy jazz basa o menzurze 34 na skale 32... 34 cale bridge picek (60) lezy w pozycji 802mm (srodek picka) 32 cale bridge picek (60) umiescimy w pozycji 753,7mm (srodek picka) ok , zaokraglilem 34 cale do 864mm i 32 do 812mm , zeby sie nie bawic w miejsca po przecinku
03-10-2017, 02:14 PM
Nie pamiętam już dokładnie jak zdejmowałem ten wymiar, bo to było ok 9-10 lat temu.
Najprawdopodobniej mierzyłem odległość od pickupa do mostka (lub ostatniego progu??). Kiedyś po koncercie Walk Away w gorzowskim klubie Pod Filarami gadałem trochę z Grabowym i miałem okazję ograć chwilkę i zdjąć wymiar z jego fretlessa. Nie wziąłem pod uwagę, ze bas Tomka może mieć mniejszą menzurę, więc prawdopodobnie nie jest to ta sama odległość. Nie jest to dla mnie mega ważne, jestem naprawdę zadowolony z brzmienia mojego instrumentu. Jedyne do czego mam jeszcze zastrzeżenia, to moja gra na nim, to wciąż powinno być lepsze ;-). |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|