Mosiężne siodełko z czym to się je
#61
Ale to chyba głównie z sentymentu i dla zachowania tradycji Smile

A co z tym grafitowym siodełkiem? Wink
http://eluktrick.bandcamp.com
Ibanez Roadstar II RB650 (DiMarzio DP122) + Ampeg V4BH & SVT-CL + Trace Elliot 1048H
Odpowiedz
#62
(12-31-2010, 02:57 PM)dr Szelma napisał(a): Alfik - unclefucker napisal, ze wrocił do zwykłej fenderowskiej blaszki... ;/

ale słyszy różnice... a to już jest coś Smile Smile Smile

w temacie siodełek:

W zasadzie moje zdanie jezt zgodne ze zdaniem Mizioła... porównywałem jego bass ze swoim na każdym etapie modyfikacje na początku instrument ten grał bardzo przeciętnie teraz brzmi zajebiście...

we wszystkich basach progowych wstawiam siodełko mosiężne - puste struny brzmią równiej dzwięczniej metaliczniej i z szerszym pasmem od dołu i góry; dodatkowo podobniej do brzmienia na progu. Flażolety odzywają się lepiej. Sustain na pustej strunie jest lepszy.
We fretlesach z hebanem na podstunnicy montowałem heban - teraz mam lakierowany palisander i zakładam kość - przez sentyment dla brzmienia Jaco - flażolety na kości brzmią niezwykle śpiewnie i doskonale komponują się z brzmieniem struny przyciśniętej do podstrunnicy.
Grafitu nie polecam - co prawda lubię brzmienie nowoczesnych grafitowych gryfów ale w przypadku hardware zarówno w mostku jak i na siodełku czegoś mu brakowało brzmienie było jakby suche w środku z brzydszą syntetyczną górą - ciężko to opisać słowami ale nie polecam jako mało muzykalne.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#63
Alfik...ale zapomniałeś jeszcze się wypowiedzieć o kości jako siodełko..
...mO_Om...

Cytat:"...I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,
A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał..."
Odpowiedz
#64
(12-31-2010, 03:28 PM)SUVV napisał(a): Alfik...ale zapomniałeś jeszcze się wypowiedzieć o kości jako siodełko..

Kość mam we fretlessach bardziej się tam scala brzmieniowo
w progowym wolałbym jednak zdecydowanie mosiądz

Moim zdaniem warto wymieniać

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#65
Alfik, w ferdku zostaje stary mostek, bo to staruszek niech zostanie w takiej postaci jak go stworzono, ale w pearlu mam badasa i jestem zadowolony mocno Smile Pearl jest bardziej zadziorny niż ferdek na co się składa mostek plus układ pickupów ala '70.

Edek...do ferdka mógłbym założyć badasa, ale jeśli miałbym takiego starego zmęczonego żywotem. Świecący, nowy wizualnie mi nie pasi.
Odpowiedz
#66
(12-31-2010, 05:01 PM)unclefucker napisał(a): Alfik, w ferdku zostaje stary mostek, bo to staruszek niech zostanie w takiej postaci jak go stworzono, ale w pearlu mam badasa i jestem zadowolony mocno Smile Pearl jest bardziej zadziorny niż ferdek na co się składa mostek plus układ pickupów ala '70.

Fenderek i tak brzmi ślicznie...

choć ja tam do swoich pakuje wszelkie dopalacze

niedługo pochwale się nowo nabytym Fenderem jazz-em 1973 jak tylko Witwa progi z niego wyjmie i gryf polakieruje.

co zaś tyczy się badassów idzie do mnie Babicz pogromca badassów - zobaczymy na ile to przechwałki w reklamie a na ile prawdaSmile

robią wersje badassa w niklu na zamówienie

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#67
Jak niektórzy wiedzą niedawno (półtora miesiąca temu?) wymieniałem siodełko w Rexie ze standardowego na mosiądz.
Jak zobaczyłem jak było zbudowane tamto stare, plastikowe, to krew zalewa... Puste w środku. Po zmianie wszystko brzmi duuuużo lepiej, równiej, pełnie, dźwięczniej. I nie o 10%, ale jakieś 20%. A to bardzo znacząca poprawa. (kolejne procenty doszły po zrobieniu z niego pasywa, teraz IMHO jest to bas sporo lepszy od tego jakim był, a i tak był dobry Wink )
www.facebook.com/rustedbrain
www.rustedbrain.pl
www.rustedbrain.8merch.com

Fernandes BXB -> Ampeg SVT (już za chwileczkę, już za momencik) II PRO -> Ampeg SVT 810E = Thrashing Madness \m/
Odpowiedz
#68
(12-31-2010, 05:07 PM)Alfik napisał(a): niedługo pochwale się nowo nabytym Fenderem jazz-em 1973 jak tylko Witwa progi z niego wyjmie i gryf polakieruje.

niezła zbrodnia
Odpowiedz
#69
Rumcayz

A u kogo wymieniałeś, i ile taka przyjemność kosztuje?
Odpowiedz
#70
Czeka mnie wymiana siodełka w Voxie. Dzwoniłem do pewnego znanego lutnika i powiedział, że mosiądz może spowodować nadmierne wybijanie się pustych strun ponad dźwięki grane na progach. I że do klasycznych basów poleca kość słoniową. Jedynym plusem jaki widział w mosiądzu był fakt bardziej wyrazistego brzmienia flażoletów. Z drugiej strony Alfik stosuje je w basach vintage. Jestem nieco zbity z tropu Wink
Rickenbacker B-HOOD

Rickenbacker 4003 2011, Vox Standard Bass 1982 -> Ampeg V4B AV -> Soundman BS-215


Odpowiedz
#71
prawdopodobnie w lutym będę wymieniał siodelko w Jazzie na mosiądz właśnie
dam znać, czy jest lepiej, czy gorzej Big Grin
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#72
(12-31-2010, 05:07 PM)Alfik napisał(a): co zaś tyczy się badassów idzie do mnie Babicz pogromca badassów - zobaczymy na ile to przechwałki w reklamie a na ile prawdaSmile

Mateusz robił porównanie, imho badass zjadł babicza bez żadnego problemu.
Odpowiedz
#73
ja załozyłem Hipshota, waży ponad 2x więcej niż oryginał
obadamy jutro na próbie
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#74
(01-03-2012, 12:06 PM)Maciejeq napisał(a):
(12-31-2010, 05:07 PM)Alfik napisał(a): co zaś tyczy się badassów idzie do mnie Babicz pogromca badassów - zobaczymy na ile to przechwałki w reklamie a na ile prawdaSmile

Mateusz robił porównanie, imho badass zjadł babicza bez żadnego problemu.

A jak myślisz od kogo Mateusz miał babicza??? i kto to porównanie robił znacznie wcześniej...mrgreenmrgreenmrgreenchytrychytrychytry

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#75
(01-03-2012, 12:12 PM)Alfik napisał(a):
(01-03-2012, 12:06 PM)Maciejeq napisał(a):
(12-31-2010, 05:07 PM)Alfik napisał(a): co zaś tyczy się badassów idzie do mnie Babicz pogromca badassów - zobaczymy na ile to przechwałki w reklamie a na ile prawdaSmile

Mateusz robił porównanie, imho badass zjadł babicza bez żadnego problemu.

A jak myślisz od kogo Mateusz miał babicza??? i kto to porównanie robił znacznie wcześniej...mrgreenmrgreenmrgreenchytrychytrychytry

Nie spojrzałem na datę posta... Wszystko jasne Wink
Alfik, a jak Ty oceniłbyś tego Babicza? W porównaniu do innych mostków, niekoniecznie do badassa?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości