Koncerty - di box, mikrofon, slave ?
#16
(11-28-2012, 02:41 PM)Moines napisał(a): Czyli krótko mówiąc wyjście slave nie da mi soundu taki jak generuje wzmacniacz z kolumną ?

Nie da, zostaje mikrofon, ew. [Obrazek: PDI03frontcropped.jpg]

Przy czym nie stosowałem tego, ani próbek z basem nie znalazłem. Chociaż jestem bardzo ciekaw jak gada Smile
Odpowiedz
#17
Paczka jest pudłem rezonansowym mojego elektrycznego instrumentu.
Odpowiedz
#18
Panowie.

Oba Sygnały są bardzo potrzebne. Paczka nie da tego co linia i viceversa. W studiu fazuje się oba sygnały co do sampli przy pomocy opóźniania - przesuwania śladów w DAW. Uprzedzam jednak, że wymaga to ogromnego - minimum kilkuletniego doświadczenia przynajmniej. Te sygnały na wykresach nie są do siebie zbyt podobne. Często zdarzało mi się poprawiać miksy bo żle sfazowałem, i bas rozłaził się na różnych odsłuchach.
Na cyfrowych stołach w sytuacji live fazuje się następująco obraca się jeden sygnał tak aby uzyskać przeciwfaze i przesuwa się go czasowo aż możliwie najbardziej oba sygnały się zniosą. Zwykle przesunięcie wynosi dla częstotliwości próbkowania 96kHz około 30 - 100 sampli. Różnice w barwie są bardzo duże. W analogu stawia się mikrofon możliwie najbliżej głośnika i działa wg zasady albo linia dobarwia paczkę albo paczka linię. Brzmienie 50%-50% raczej będzie rozfazowane. Do grania przesterów z basu opcje typu speaker emulator sprawdzają się jako dodatkowy sygnał (patrz Geddy Lee) podobnie jak np sansamp. Najcudowniejsze rasowe brzmienie to oczywiście dwa oddzielne wzmacniacze. Tak np nagłaśnia się od wielu lat YES. Ale w małym klubie rozkręcenie nawet 50w marshalla czy hiwatta aby uzyskać TO brzmienie sprawia, że nic innego już nie słychać...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#19
Czyli co, mikrofon + slave czy mikrofon + di box ?
Odpowiedz
#20
najszybciej to wyjście DI ze wzmaka, jak nie ma to slave w dibox
kiepski akustyk nie spieprzy tak łatwo soundu z samego heada Wink

a dobry sam będzie chciał di + mik
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#21
(11-28-2012, 03:52 PM)Burning napisał(a): kiepski akustyk nie spieprzy tak łatwo soundu z samego heada Wink

Chcesz się założyć? Big Grin
Odpowiedz
#22
na pewno będzie mu trudniej, niż mix DI + mikrofon Emotka_2755
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#23
Zawsze moze zapomniec o tym ze jest bas;d
Odpowiedz
#24
Zawsze mozna plekse przed piecem postawić (tak robi Bonamassa w klubach ztcw)
Odpowiedz
#25
(11-28-2012, 04:30 PM)herp napisał(a): Zawsze mozna plekse przed piecem postawić (tak robi Bonamassa w klubach ztcw)

Z gitarą spoko, ale z basem, niekoniecznie. Góra i środek może będą ciszej, ale dół i tak się będzie lał po scenie i trząsł wszystkim.
Odpowiedz
#26
zawsze mozna zajebiscie bas nagrac w studiu i puscic na koncercie z playbackuBig Grin
Odpowiedz
#27
(11-28-2012, 04:46 PM)Gorphal napisał(a):
(11-28-2012, 04:30 PM)herp napisał(a): Zawsze mozna plekse przed piecem postawić (tak robi Bonamassa w klubach ztcw)

Z gitarą spoko, ale z basem, niekoniecznie. Góra i środek może będą ciszej, ale dół i tak się będzie lał po scenie i trząsł wszystkim.

Dokładnie, dół zatrzymałaby jedynie ściana (np. z betonu), generalnie coś o bardzo dużej gęstości Smile
Odpowiedz
#28
(11-28-2012, 04:46 PM)Mateusz napisał(a): zawsze mozna zajebiscie bas nagrac w studiu i puscic na koncercie z playbackuBig Grin

Lacuna Coil tak zagrała, puścili z podkładu bas i klawisze, nie wyszło to na dobre brzmieniowo.
Odpowiedz
#29
to dopiero musial byc realizator - spierdiolil studyjne super brzmienie, a wy narzekacie ze wam diboxa dajo;d
Odpowiedz
#30
odkopuje temat - czy jest jakieś przeciwwskzanie żeby nagłaśniać się na żywo z samego sm57?

nagrałem szybką próbke (proszę o wybaczenie, że "na kolanie")
https://soundcloud.com/user-866643312-29...-test-mic0

pierwszy loop to sam mikrofon drugi to samo DI
czy śladowi z samego mica czegoś brakuje - aby był używalny live ( bo dla mnie brzmi to tysiac razy lepiej niż plastik z DI...)?

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości