Fretless B-hood
Nie jeszcze, będę się przeprowadzał za kilka tygodni i wolę nie zmniejszać sobie budżetu (a dokładać gratów do noszenia) przed tym faktem.
[Obrazek: 17m.gif]
Odpowiedz
Witam Brać fretlessowców  Emotka_2497

Zgłaszam się z moim fretlessem 6-strunowym wykonanym własnoręcznie przez p.Langowskiego.
Gryf NTB: klon + przeklejka z mahoniu, podstrunnica heban, markery z forniru bodajże klonowego.
Korpus: jesionowe skrzydła doklejone do klonowego gryfu, top z jatobe.
Jak widać wzorowany był na BTB. Mruczy i robi "muuuaaa" jak trzeba.
Rozmieszczenie hambuckera wymiarowałem z fraglesa Tomka Grabowego i zdecydowanie odpowiada mi to ustawienie.
Zmieniając artykulację można wyciągnąć paletę rożnych brzmień z tego instrumentu. Pomaga w tym również aktywny preamp.
Poproszę o numerek  Smile
[Obrazek: Z3TOeHI.jpg]
[Obrazek: eJXPdq6.jpg]
[Obrazek: friDkqy.jpg]
[Obrazek: hTHMbuA.jpg]
Odpowiedz
Ale mogłeś kształt jednak zerżnąć z czegoś innego, niż Ibanez BTB Big Grin.
Masz jakieś próbki audio / video?
Odpowiedz
Wiem, wiem, BTB nie ma najlepszego wzięcia na tym forum ;-)
Zamawiałem go jakieś 8 lat temu i wtedy wahałem się miedzy BTB a Foderą...
Dziś pewnie wybrałbym Foderę jak Blues-66, lecz nie narzekam basik jest SUPER !
Zresztą Blues-66 zdecydował sie robić u Langowskiego swoją "Foderę" po ograniu mojego fretlessa.
Postaram się poszperać i znaleźć jakieś próbki.
Odpowiedz
(03-09-2017, 04:03 PM)freshman napisał(a): Witam Brać fretlessowców  Emotka_2497

Zgłaszam się z moim fretlessem 6-strunowym wykonanym własnoręcznie przez p.Langowskiego.
Gryf NTB: klon + przeklejka z mahoniu, podstrunnica heban, markery z forniru bodajże klonowego.
Korpus: jesionowe skrzydła doklejone do klonowego gryfu, top z jatobe.
Jak widać wzorowany był na BTB. Mruczy i robi "muuuaaa" jak trzeba.
Rozmieszczenie hambuckera wymiarowałem z fraglesa Tomka Grabowego i zdecydowanie odpowiada mi to ustawienie.
Zmieniając artykulację można wyciągnąć paletę rożnych brzmień z tego instrumentu. Pomaga w tym również aktywny preamp.
Poproszę o numerek  Smile
[Obrazek: Z3TOeHI.jpg]
[Obrazek: eJXPdq6.jpg]
[Obrazek: friDkqy.jpg]
[Obrazek: hTHMbuA.jpg]

NTB z EMG i aktywną elektroniką pickup w położeniu MM i 6 strun czyli dokładmie wszystko to czego fretless nie powinien mieć...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje Wink

Ale przynajmniej jesion i klonowy gryf. Tongue
Odpowiedz
(03-09-2017, 09:29 PM)Alfik napisał(a):
(03-09-2017, 04:03 PM)freshman napisał(a): Witam Brać fretlessowców  Emotka_2497

Zgłaszam się z moim fretlessem 6-strunowym wykonanym własnoręcznie przez p.Langowskiego.
Gryf NTB: klon + przeklejka z mahoniu, podstrunnica heban, markery z forniru bodajże klonowego.
Korpus: jesionowe skrzydła doklejone do klonowego gryfu, top z jatobe.
Jak widać wzorowany był na BTB. Mruczy i robi "muuuaaa" jak trzeba.
Rozmieszczenie hambuckera wymiarowałem z fraglesa Tomka Grabowego i zdecydowanie odpowiada mi to ustawienie.
Zmieniając artykulację można wyciągnąć paletę rożnych brzmień z tego instrumentu. Pomaga w tym również aktywny preamp.
Poproszę o numerek  Smile

NTB z EMG i aktywną elektroniką pickup w położeniu MM i 6 strun czyli dokładmie wszystko to czego fretless nie powinien mieć...
Czyli wszystko w porządku Wink , bo ja zawsze wolę płynąć pod prąd cyt:" Tylko zdechłe ryby płyną z prądem"
Emotka_2497
Odpowiedz
(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje Wink

Ale przynajmniej jesion i klonowy gryf. Tongue

Trochę rzutuje... struna C we fretlesie brzmi niezbyt śpiewnie a struna H jest niezbyt potrzebna. Za to dostarczają masę dodatkowych problemów z tłumieniem.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Ja sam, gdy miałem fretlessa piątkę, struny H używałem dość często (ale bez przesadyzmu) - nie wszystko dobrze żarło o oktawę wyżej, a nienawidzę się przestrajać. Odmawiam, nie ma chuja, nie.

Nie.
Odpowiedz
(03-09-2017, 10:00 PM)Alfik napisał(a):
(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje Wink

Ale przynajmniej jesion i klonowy gryf. Tongue

Trochę rzutuje... struna C we fretlesie brzmi niezbyt śpiewnie a struna H jest niezbyt potrzebna. Za to dostarczają masę dodatkowych problemów z tłumieniem.
Wyższe dźwięki wolę łapać na strunie C, bo jest większe prawdopodobieństwo trafienia niż np na strunie G na wyższych pozycjach. Tam każdy mm ma znaczenie  Wink .
Odpowiedz
(03-09-2017, 10:08 PM)freshman napisał(a):
(03-09-2017, 10:00 PM)Alfik napisał(a):
(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje Wink

Ale przynajmniej jesion i klonowy gryf. Tongue

Trochę rzutuje... struna C we fretlesie brzmi niezbyt śpiewnie a struna H jest niezbyt potrzebna. Za to dostarczają masę dodatkowych problemów z tłumieniem.
Wyższe dźwięki wolę łapać na strunie C, bo jest większe prawdopodobieństwo trafienia niż np na strunie G na wyższych pozycjach. Tam każdy mm ma znaczenie  Wink .

czyli przekładasz wygodę ponad śpiewność...

a i jeszcze jedno obrzyn fretless Tomka Grabowego zrobiony przez Pawła Zachanowicza ma krótszą skalę o ile pamiętam. Jak uwzględniłeś to przy ustawieniu swojego pickupu?

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(03-09-2017, 10:09 PM)Alfik napisał(a):
(03-09-2017, 10:08 PM)freshman napisał(a):
(03-09-2017, 10:00 PM)Alfik napisał(a):
(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje Wink

Ale przynajmniej jesion i klonowy gryf. Tongue

Trochę rzutuje... struna C we fretlesie brzmi niezbyt śpiewnie a struna H jest niezbyt potrzebna. Za to dostarczają masę dodatkowych problemów z tłumieniem.
Wyższe dźwięki wolę łapać na strunie C, bo jest większe prawdopodobieństwo trafienia niż np na strunie G na wyższych pozycjach. Tam każdy mm ma znaczenie  Wink .

czyli przekładasz wygodę ponad śpiewność...

a i jeszcze jedno obrzyn fretless Tomka Grabowego zrobiony przez Pawła Zachanowicza ma krótszą skalę o ile pamiętam. Jak uwzględniłeś to przy ustawieniu swojego pickupu?
To proste, szóstka daje mi więcej opcji:
chcę wygody i bezpieczeństwa intonacji - gram na C;
chcę śpiewności- wybieram G. Na tłumienie jakoś nie narzekam, radzę sobie.

A skąd wiesz jaką mój bas ma menzurę ?
Odpowiedz
(03-09-2017, 10:20 PM)freshman napisał(a):
(03-09-2017, 10:09 PM)Alfik napisał(a):
(03-09-2017, 10:08 PM)freshman napisał(a):
(03-09-2017, 10:00 PM)Alfik napisał(a):
(03-09-2017, 09:36 PM)Basstard napisał(a): Akurat liczba strun tu chyba najmniej rzutuje Wink

Ale przynajmniej jesion i klonowy gryf. Tongue

Trochę rzutuje... struna C we fretlesie brzmi niezbyt śpiewnie a struna H jest niezbyt potrzebna. Za to dostarczają masę dodatkowych problemów z tłumieniem.
Wyższe dźwięki wolę łapać na strunie C, bo jest większe prawdopodobieństwo trafienia niż np na strunie G na wyższych pozycjach. Tam każdy mm ma znaczenie  Wink .

czyli przekładasz wygodę ponad śpiewność...

a i jeszcze jedno obrzyn fretless Tomka Grabowego zrobiony przez Pawła Zachanowicza ma krótszą skalę o ile pamiętam. Jak uwzględniłeś to przy ustawieniu swojego pickupu?
To proste, szóstka daje mi więcej opcji:
chcę wygody i bezpieczeństwa intonacji - gram na C;
chcę śpiewności- wybieram G. Na tłumienie jakoś nie narzekam, radzę sobie.

A skąd wiesz jaką mój bas ma menzurę ?

nie wiem, ale skoro nie pisałeś w opisie konstrukcji nic na ten temat to zakładam, że standardowa, zwłaszcza, że mało który lutnik radzi sobie z  prawidłowym wyliczeniem odległości pomiędzy progami w niestandardowych menzurach. przy 34 leci się z gotowców do nacinanania lub wręcz nakleja gotowe naciete podstrunnice.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Obliczenie punktu polozenia przetwornika nie powinno nastreczac lutnikowi zadnych problemow.
przykladowo przeniesmy picek  mostkowy jazz basa o menzurze 34 na skale 32...
34 cale bridge picek (60) lezy w pozycji 802mm (srodek picka)

32 cale bridge picek (60) umiescimy w pozycji 753,7mm (srodek picka)

ok , zaokraglilem 34 cale do 864mm i 32 do 812mm , zeby sie nie bawic w miejsca po przecinku
Odpowiedz
Nie pamiętam już dokładnie jak zdejmowałem ten wymiar, bo to było ok 9-10 lat temu.
Najprawdopodobniej mierzyłem odległość od pickupa do mostka (lub ostatniego progu??).
Kiedyś po koncercie Walk Away w gorzowskim klubie Pod Filarami gadałem trochę z Grabowym i miałem okazję ograć chwilkę i zdjąć wymiar z jego fretlessa.
Nie wziąłem pod uwagę, ze bas Tomka może mieć mniejszą menzurę, więc prawdopodobnie nie jest to ta sama odległość.
Nie jest to dla mnie mega ważne, jestem naprawdę zadowolony z brzmienia mojego instrumentu.
Jedyne do czego mam jeszcze zastrzeżenia, to moja gra na nim, to wciąż powinno być lepsze ;-).
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości