[OT] Prośba o pomoc w rozwiązaniu pewnej sprawy...
#16
(12-11-2010, 12:05 PM)Szkieled napisał(a): Ile czasu minęło zanim kupujący zgłosił że jest zepsuty i chce zwrotu?
Może gość sobie go użył - nie podszedł mu, a teraz cwaniaczy i chce zwrotu kasy.

Wypomnij mu to że powinien się najpierw odezwać do ciebie - wtedy możliwy byłby zwrot, a nie nieść do serwisu jak zauważył że źle działa.

Jeszcze możesz poprosić o telefon do speca który go sprawdzał - niech ci opowie co za usterkę wykrył.

Ewentualnie zwrot kasy bez kosztów przesyłki i jeżeli jest w inny/gorszym stanie niż go sprzedałeś to odejmij trochę od zwracanej kasy adekwatnie do usterki.

Sprzedałeś w pełni sprawny - czy kurier zepsuł, czy serwisant, czy wróżka zębowa albo papa smerf - nieważne, powinien usterkę od razu zgłosić do ciebie przy pierwszym podłączeniu sprzętu.

Dodatkowo jeszcze to wygląda jakby gość potrzebował jednak kasy i stwierdził, że jak nie odbierze osobiście to jest margines na zrobienie wałka. Wink
Odpowiedz
#17
(12-11-2010, 10:31 AM)pytel napisał(a): ( tylko lepiej żebyś wtedy miał opłacony i udokumentowany podatek od transakcji)

No bardzo ciekawe, ale może doprecyzujesz jaki podatek?

Może od czynności cywilnoprawnych, którego obowiązek zapłaty ciąży na KUPUJĄCYM?
A może VAT, którego płatnikiem gsb nie jest?

Sugerowałbym pisać z sensem, a nie 'co sobie wymyśliłem'.

A, i jeszcze.

(12-11-2010, 10:31 AM)pytel napisał(a): Jeżeli uważa że go oszukałeś to niech to udowodni, do puki nie zapadnie wyrok sądowy nie może Cię o nic oskarżyć.

(12-11-2010, 10:31 AM)pytel napisał(a): Ani Ty ani on nie ma żadnych dowodów na to kto ma rację, więc nie daj się zastraszyć i czekaj, albo sobie odpuści, albo traficie do sądu który umorzy sprawę Smile

Widzę, że sobie żonglujesz normami prawnymi jak ci pasuje. Sąd cywilny umorzy postępowanie nie z powodu małej wartości przedmiotu sporu, tylko ewentualnie w razie zawarcia ugody przed sądem. A w sytuacji braku dowodów na sprzedaż uszkodzonego sprzętu, wyda wyrok na korzyść gsb.

gsb:
Co do mojej opinii.
Zakładając, że wszystko co napisałeś jest prawdziwe (i tak robię oczywiście), nie jesteś mu nic winien, żadnych pieniędzy nie musisz oddawać.
Tym zaniesieniem do serwisanta bez konsultacji z tobą, w mojej ocenie stracił całkowicie wiarygodność.
Odpowiedz
#18
Dzięki chłopaki za taki spory odzew - niespodziewałem się...

(12-11-2010, 11:04 AM)Jigsaw napisał(a): Ale GSB parę uwag.
Piszesz ze poszedł do serwisu na diagnozę. Jakie są wyniki tej diagnozy ? i gdzie koleś dał to EQ ? do markowego serwisu czy do RTV&AGD
Po drugie. jeżeli wysłałeś mu to wszystko oryginalnie, a np typ nie ma obiekcji co do jakości pakowania, i doszła paczka dobrze to chyba ten element możemy pominąć. Jeżeli cokolwiek by się stało w transporcie to raczej dostałbyś info w stylu "hej dostałem paczkę, ale wygląda jak kostka brukowa na placu Tienanmen" czy coś w tym stylu.

Paczka wyszła ode mnie w środę, UPS-em, ubezpieczona na kwotę 5000pln. Była zapakowana w DUZY, oryginalny karton - z podwojnym dnem i "sufitem" - duzo styropianu i odbojników. Doszła w czwartek i w czwartek nocy dostałem maila, ze to jest "bubel" i nie działa jak trzeba.

W piatek dostalem drugiego maila z informacją "Dzisiaj zawiozłem go do serwisu. Poprosiłem żeby zlokalizowano usterkę i nie gmerano w nim tylko dano mi znać o co chodzi. W poniedziałek mam dostać info". Bez pytania czy można....?

Sytuacji "ściemniania" od strony gościa, ze urzadzenie jest niesprawne nie przyjmuje, bo generalnie przeciez moglbym sie zgodzic na zwrot kasy (i urzadzenia do mnie) - wtedy by sie okazalo pewnie, ze jest z nim cos nie tak. Inaczej pewnie by mi nie proponowano, ze zwrot (bo np. "sie nie podoba brzmienie"). Generalnie wiadomo o co chodzi.

Ale ja nie wiem, moze UPS zawinił, moze zawiniła niska temperatura, w ktorej EQ był przewożony, moze ów kolega przy rozpakowywaniu cos uszkodził - nie wiem - może mu spadło i tak dalej. Ja mam kilku świadków, którzy siedzieli u mnie w studio jeszcze ze 2 czy 3 dni wcześniej i to urządzenie działało w pełni sprawnie.

Nie wiem juz co mam myslec. On mysli o mnie jako o oszuście, ja mysle o nim jako o oszuście. Ze swojej strony wiem, ze wszystko było dobrze i że na pewno urządzenie było sprawne... Ech
-
Odpowiedz
#19
Obawiam się że mógł podłączyć zaraz po rozpakowaniu, sprzęt był zimny, pojawiła wilgoć i po zabawie.

O tej porze roku sprzęt elektroniczny który podróżuje kurierem należy zostawić na parę lub paręnaście godzin w temperaturze w której będzie docelowo pracował. Przesyłka kurierska to minimum 20 godzin, a temperatury są poniżej zera i de facto w takiej temperaturze sprzęt jest transportowany.


Ja bym go na Twoim miejscu centralnie olał.

Miał odebrać osobiście, wolał kuriera, zapakowałeś i UBEZPIECZYŁEŚ, więc niech się szarpie z firmą kurierską.
Odpowiedz
#20
gruby: +100

gsb: zrobiłeś co mogłeś, u Ciebie sprzęt działał, więc się niczym nie przejmuj.
Odpowiedz
#21
Wniosek jest prosty.

Olać sprawę.
Odpowiedz
#22
Cytat:UOKiK przypomina, że mamy prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i żadnych konsekwencji finansowych. Wystarczy złożyć odpowiednie oświadczenie na piśmie i przesłać je w ciągu 10 dni do przedsiębiorcy. Ma on z kolei 14 dni na zwrot wpłaconych przez nas pieniędzy.
Źródło http://www.prawo.egospodarka.pl/37885,Za...,84,1.html
Odpowiedz
#23
Abstrachując od kogoś wyobrażeń na temat sytuacji prawej - przeczytać , jak są jakieś wątpliwości to napisać do autora, nie pisać o 10 dniach: http://img16.allegroimg.pl/photos/orygin...57906726_3 .
Odpowiedz
#24
(12-11-2010, 03:45 PM)Gruby napisał(a): Miał odebrać osobiście, wolał kuriera, zapakowałeś i UBEZPIECZYŁEŚ, więc niech się szarpie z firmą kurierską.

Kuriera zamawiał Gsb, więc kupujący nie jest dla firmy kurierskiej stroną, nawet nikt nie będzie chciał z nim rozmawiać nie mówiąc już o szarpaniu.
Dodatkowo jeżeli w trakcie odbioru nie stwierdzono uszkodzenia opakowania zewnętrznego i nie spisano protokołu w obecności kuriera to nikt nic nie wyszarpie z firmy kurierskiej.

Trudny temat - najlepiej rozwiązać sprawę polubownie.



Odpowiedz
#25
Ano faktycznie, przeoczyłem to.

Tym nie mniej, ja bym sprawę olał.
Odpowiedz
#26
(12-12-2010, 08:07 AM)Gruby napisał(a): Ano faktycznie, przeoczyłem to.

Tym nie mniej, ja bym sprawę olał.

Ja bym poprosił o zwrot i sprawdził czy na pewno jest awaria a potem oddał do jakiegoś sprawdzonego serwisu w celu ustalenia przyczyny usterki.



Odpowiedz
#27
Jeśli nie mieszkacie od siebie daleko (skoro w grę wchodził odbiór osobisty) to może się spotkajcie jednak, obadajcie sprzęt, pogadajcie i pewnie wtedy będziesz wiedział, czy faktycznie coś poszło nie tak, czy kolo najzwyczajniej w świecie wali w chuja. Skoro sprzęt jest wart 5k, to chyba warto? Jeśli kolo będzie unikał spotkania i testu, to raczej nie pozostawi Ci wątpliwości? Sama propozycja takiego spotkania może Ci już wiele wyjaśnić. Tak mi się wydaje przynajmniej.

Edit: bardzo prawdopodobne jest, że faktycznie kolo nie wytrzymał i podpiął zimny sprzęt, jak kondki z tego tytułu się zeźliły, to nic dziwnego, a wtedy tłumienie pasm jest bardzo realne.
Odpowiedz
#28
(12-12-2010, 12:25 AM)Woyteq napisał(a):
Cytat:UOKiK przypomina, że mamy prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i żadnych konsekwencji finansowych. Wystarczy złożyć odpowiednie oświadczenie na piśmie i przesłać je w ciągu 10 dni do przedsiębiorcy. Ma on z kolei 14 dni na zwrot wpłaconych przez nas pieniędzy.
Źródło http://www.prawo.egospodarka.pl/37885,Za...,84,1.html

Tylko ja nie jestem przedsięborcą tylko osobą prywatną.

W tej chwili obstawiam podłączenie urządzenie po rozpakowaniu i jakies zwarcie na elementach przy dużej wilgotności.
-
Odpowiedz
#29
Zasadnicza kwestia...w jakim czasie po dostarczeniu do gościa paczki
dostałeś to info, że jestzrypany. No bo jeżeli on to napisał przykładowo po 2 tygodniach to w tym czasie, mógł sam zepsuć i czas jakby działa na jego niekorzyść.

Odpowiedz
#30
pisał, że tego samego dnia tylko wieczorem
Grant Jazz Bass 1970>B.C. Rich Mockingbird Masterpiece>Ibanez SR 500 Custom Tongue>Zoom B3>Marshall MB 4410

MySpace

http://soundcloud.com/parasites-arecki/
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości