(11-13-2011, 08:48 PM)Kowal napisał(a):(11-13-2011, 08:30 PM)Alfik napisał(a):(11-13-2011, 08:08 PM)Kowal napisał(a): Kreowanie brzmienia zaczyna się na poziomie aranżacji dzieła muzycznego, jak jest za gęsto to musi zginąć. Ta muzyka jest dość bogata brzmieniowo a bass musi być taką bułą i grać bardzo leniwie. Pewne rzeczy słychać dopiero na dużych koncertach żeby samemu się przekonać. Druga sprawa - gram tylko na Laklandzie i w ogóle nie muszę kręcić, tylko wciskać guzik z windą do piekła. Brzmienie sprawdzone
Nie ma przepisu na brzmienie basu, każdy ma swoje upodobania, palce, instrumenty, efekty i ludzi obok z którymi jakoś musi współżyć dźwiękowo!
BZDURA!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie musi zginąć jak aranż jest gęsty... wystarczy posłuchać numerów np w aranżu na bigband ze smykami ... quincy jonesa czy steve wondera
Ampegowskie ultra low czyli tzw barwa ochronna jest bardzo niebezpieczne wciskanie tego na scenie to proszenie się o natychmiastowy brak czytelności tego co bass gra na przodach. Zdecydowanie nie jest to guzik dla mało doświadczonych użytkowników.
W studiu jeśli używam ampega stosuje ten guzik raz na 10 razy i to jako element składowy plus czysty DI i nagranie z mikrofonu.
W gęstej arażacji ultra low nie sprawdza się totalnie mój SVP Pro ma przerobione - spłycone znacznie działanie tego filtra.
Nie uznaje grania na jakimś instrumencie tak aby go nie buło słychać - to mija się z celem bo osłabia miks jeśli czegoś ma nie być słychać to znaczy, że można z tego zrezygnować.
A na dużych koncertach to zwykle nie słychać co bass gra na przodach więc nie ma potrzeby się przekonywać jak to wtedy jest fajnieGdyby ktoś podał mi sygnał post eq z ultra low to jako akustyk estradowy zwyczajnie nie miał bym z czego ukręcić czytelnego basu a okolice 60HZ to pasmo buczące w większości zamkniętych pomieszczeń... Tak więc cieszył bym się bardzo bo dalej mógł bym się spokojnie onanizować napier... stopą jak to większość akustyków robi....
Wielu producentów twierdzi nie bez podstaw, że przesadzanie z uśmiechem romana jest niestety największą bolączką młodych basistów
Nigdzie nie napisałem że podaję sygnał na przody po jakiejkolwiek korekcji, mam osobny preamp który podaję liniowo
Na scenie nie wyobrażam sobie grania bez Ultra Lo - u mnie sprawdzone! Nie każdemu tak samo usiądzie, no kurwa, powagi!
Stevie Wonder, Jones... nie takie przykłady chodziły mi po głowie. Myślałem raczej o instrumentarium pod tytułem gitara i dużo klawiszy z różnymi barwami.
Również nie rozumiem jak można ustawiać instrument tak, by nie było go słychać... chyba że tak ma być specjalnie, bo to jakiś efekt czy coś?
W mojej sali prób, dość sporej, wygłuszonej to rozwiązanie się sprawdza i podbicie ustawionej gały pierwszego parametrycznego środka na 60Hz i dodanie tego o malutkie przesunięcie w prawo bardziej pomaga niż przeszkadza... jeśli zatem w teorii ma buczeć, to chyba w moim Ampegu jest przerobiona korekcja, albo pomieszczenie zamknięte jest akurat z tej mniejszości.
Sorry Alfik, ale uznałem że Twoja wypowiedź odnosi się do moich wypowiedzi dlatego pozwoliłem sobie zacytować i odpowiedzieć.
W bolt onach głównie na nagraniach sprawdza się gała dołu ampega która jest łagodnie szeroko wystrojona na okolice 40Hz. Większość aparatury estradowej ma filtry zaporowe wystrojone pomiędzy 32Hz a 50Hz Jeśli podbijamy 60 Hz to ok pod warunkiem że to właśnie szeroki półkowy filtr a nie dzwonowy który niepotrzebnie kumuluje energie w tym paśmie. 80-120Hz pasmo które powoduje najwięcej buczeń i zdudnień na różnorakich odsłuchach tu lepiej wycinać niż podbijać
Ogólnie polecił bym spróbować wyłączyć ultra lo i dodać +4db półkowo na 40Hz -2dB na 100Hz +6 na 160-220Hz -4dB na 500Hz powinno dać bardzo podobny efekt bez skutków ubocznych.
pozdro
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor



