(05-23-2013, 10:16 AM)dr_kciuk napisał(a): Przesada...Uważam ,że broni się i na próbce i pomimo nieświerzości strun i ich rodzaju(czarne ścina górkę,dynamikę i robi kapcia)...Dla mnie ideałem takiego jazza (z palisandrem) jest właśnie znalezienie kompromisu między kapciem a żyletą...
Piszę to z pozycji gościa ,który nie rozumie idei "psucia" brzmienia starych jazzów badasami i srasami w celu uzyskania "sztucznego" klekotu itp...
Od tego są nowe basy np. z klonem na podstrunnicy....Nie jestem znawcą,powiedziałbym ,że laikiem ale te modele to akurat mój konik (to już chyba piąty z '78) i uważam ,że brzmienie nawet na filmie jest bardzo ok...Ale to moje zdanie i szanuję inne...
Swoją drogą Groza jak znajdziesz takiego Corta to odkupię go za 1000złi nie będę musiał wydawać 2000$ na następny
![]()
Sam bass na filmiku brzmi bardzo dobrze. Słychać jedynie, że struny ma chujowe.
Natomiast z Tobą również się nie zgodzę...
0. starych jazzbasów mam obecnie trzy, nie sądzę, aby był ktoś w Polsce kto miał tych instrumentów w rękach więcej ode mnie, choć jest wielu, którzy grają na nich znacznie lepiej niż ja.
Wymieniam w nich wszystko poza drewnem - (Pickupy, progi, mostki, klucze, potencjometry, siodełka, nawet śrubki bo nie lubię zardzewiałych) instrument ma grać a nie być stary i zardzewiały...
1. Na żadnym nowym basie nie da się uzyskać takiej góry, środka i żywości brzmienia jak na starym jazz basie.
Eshe i spectory można sobie wsadzić w sradasa.
2. Z dobrej palisandrowej podstrunnicy jest więcej góry niż z klonu
3. Na podrasowanym jazzie bez trudu uzyskasz barwę niepodrasowanego... wystarczy skręcić barwę... w drugą stronę to nie działa...
Ja nie rozumiem zakładania na tak rasowy rozegrany instrument szlifów albo paro letnich strun bo będzie vintage...
Taki vintage można sobie zrobić na niezłym japońcu za 1/3 tej kasy.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)