Co do metronomu nie ma żadnych reguł.
Niektóre utwory lepiej brzmią gdy są grane z klikiem inne lepiej gdy bez. Przy nagraniu często sprawdzamy jak lepiej "jedzie"
Niektóre utwory mają pływającego o kilka bpm klika tak aby uwypuklić przekaz emocjonalny utworu bez wrażenia silnej zmiany tempa.
Wybitni perkusiści np Robert Luty albo Michał Dąbrówka potrafią w trakcie numeru płynnie grać raz za raz przed raz w punkt w zależności w której części utworu (zwrotka , refren czy solo) się znajdują buduje to dodatkowe napięcie przy stałym BMP.
Jeśli perkusista ma klick to wszyscy powinni mieć inaczej chłopaki będą gonić a pałker będzie musiał ich trzymać a to raczej nic dobrego muzyce nie zrobi.
W dawnych dobrych czasach klikiem się nikt nie przejmował
Teraz przejmują się bo banda nieudaczników nie potrafi zwykle ugrać numeru w całości i trzeba kleić... domorosły realizator i producent często nie ma pojęcia rytmice i feelingu i bez grida nie "słyszy" czy coś jest rowno, czy nie. Do grida klei się szybciej a poza tym jak coś będzie równe do grida, to nikt nie przypierdoli się, że jest nie równo i łatwiej będzie próbki pod bebny podstawić.
Niektóre utwory lepiej brzmią gdy są grane z klikiem inne lepiej gdy bez. Przy nagraniu często sprawdzamy jak lepiej "jedzie"
Niektóre utwory mają pływającego o kilka bpm klika tak aby uwypuklić przekaz emocjonalny utworu bez wrażenia silnej zmiany tempa.
Wybitni perkusiści np Robert Luty albo Michał Dąbrówka potrafią w trakcie numeru płynnie grać raz za raz przed raz w punkt w zależności w której części utworu (zwrotka , refren czy solo) się znajdują buduje to dodatkowe napięcie przy stałym BMP.
Jeśli perkusista ma klick to wszyscy powinni mieć inaczej chłopaki będą gonić a pałker będzie musiał ich trzymać a to raczej nic dobrego muzyce nie zrobi.
W dawnych dobrych czasach klikiem się nikt nie przejmował
Teraz przejmują się bo banda nieudaczników nie potrafi zwykle ugrać numeru w całości i trzeba kleić... domorosły realizator i producent często nie ma pojęcia rytmice i feelingu i bez grida nie "słyszy" czy coś jest rowno, czy nie. Do grida klei się szybciej a poza tym jak coś będzie równe do grida, to nikt nie przypierdoli się, że jest nie równo i łatwiej będzie próbki pod bebny podstawić.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)