01-12-2017, 07:21 PM
(01-12-2017, 04:02 PM)Alfik napisał(a):(01-12-2017, 02:37 PM)ZbiKra napisał(a): Pewne elementy tego co w Twoim zapisie zawiera się w takcie o metrum 12/8 u mnie stanowi część taktu poprzedniego lub następnego. Bo ja sprowadziłem to do metrum 4/4. Dodam tylko, że te wspomniane w moim schemacie ćwierćnuty częściej grałem jako szesnastki lub ósemki uzupełnione o odpowiednią ilość odpowiednich pauz.pogrążasz się dalej...
uściślijmy: "Tam w obrębie jednego taktu mamy układ: ćwierćnuta - triola - ćwiercnuta - triola" w metrum 4/4 wspomniany przez Ciebie podział ćwierćnuta triola ćwierćnuta triola brzmi tak:
https://soundcloud.com/blazejdomanski/cwiercnuta-triola
nagrałem Ci na pustych strunach, aby było Ci łatwiej zanalizować i abyśmy skupili się na rytmice, a nie na melodii.
Słyszysz gdzieś ten podział w utworze Symphaty grupy Uriah Heep?
By the Way to jest bardzo ciekawy podział, bo słuchając bębnów ma się wrażenie, że metrum to 4/4 triolowo a słuchając basu, że 3/4 stright ósemka z kropką szesnastka. To jeden z takich myków ala Krzysiek Ścierański
Jeśli mam się pogrążać to na całego...
Najpierw link do podręcznika Popławskiego z definicją trioli. Paradoksalnie w przykładzie nr 49, takt 1 i 3 przywołany jest schemat ćwierćnuta - triola - ćwierćnuta - triola. Mówi Ci to coś ?
https://myspace.com/zbikra/mixes/streamm.../374393045
Teraz link do schematu, w którym uczyłem się ogrywać Sympathy. Zrobiony w midi, bo chwilowo nie mam dostępu do gitary. Przedstawia wariant ćwierćnuta - triola - ósemka - pauza ósemkowa - triola.To wszystko kilka razy w pętli. Metrum - oczywiście 4/4.
https://soundcloud.com/zbikra/sympathy-podzial
Przyznasz, że nasze wersje nieco się różnią. Moim zdaniem - próbka którą mi nagrałeś bardziej przypomina tzw. shuffle. Pewnie znasz ten termin,ale dla spokoju sumienia powiem na czym polega: odgrywany jest jak typowa triola, ale z pominięciem środkowego (drugiego) dźwięku.Jeśli i tym razem mi nie wierzysz - definicji poszukaj sobie sam.