(01-18-2017, 09:19 PM)papkin napisał(a):(01-18-2017, 07:49 PM)Alfik napisał(a):(01-18-2017, 04:54 PM)papkin napisał(a): bez urazy , ale olcha w moich uszach brzmiała zawsze przymulasto, dlatego preferuję tylko jesion na korpus , wymiana :zamiast plastikowego mostka , mosiądz , a okaże się że każde dobre pikapy zagrają w takim basie, ja mam LINDY FRALIN, i jest ....dzwon , dzwon, dzwon....
Seriously?
No to masz tu starą zagadkę:
https://soundcloud.com/blazejdomanski/se...-ash-maple
1. Czy różnica jest aż tak wielka? Sporo osób jej nie zauważa...
2. Co jest na samplu Fender XXX?
no co chcesz mi tym powiedzieć że róznic w ogóle nie ma między olchą, klonem, jesionem, lipą?
https://www.youtube.com/watch?v=rgzD3vcrExE takich porównań jest masa , czy naprawdę trzeba coś tu udowadniać
Na Twoje pytanie odpowiem po tym jak rozwiązesz zagadkę.
Słuchałeś sampli?
Odpowiedz sobie na zagadkę, którą Ci zadałem... Jeśli jesteś takim chojrakiem który wie, że jesion to dzwon, a olcha muli i cytuję "nie trzeba nic tutaj udowadniać" - to powinno być proste prawda... Nie podałeś jednak odpowiedzi... Nie masz odwagi?
A pamiętaj, że zagadka jest prosta. Masz dwa przykłady różnych instrumentów i musisz odgadnąć trzeci który jest jednym z nich. Grane bardzo wyraźnym selektywnym dźwiękiem z samego pickupu przy mostku tylko z bębnami.
Gdyby był to tylko jeden przykład bez możliwości porównania ze znanym mi brzmieniem, to sam nie byłbym w stanie odpowiedzieć pomimo, że na jednym i drugim instrumencie mam przegranych pare tysięcy godzin i zajmuję się zawodowo dzwiękiem od 20stu kilku lat. Oczywiście biorąc go do ręki z zawiązanymi oczami po pierwszych dźwiękach wiedziałbym który jest który, ale na nagraniu już nie. To jest tylko linia, nie ma mikrofonowanej kolumny, którą można zmienić bardzo wiele itd...
Takich porównań jest masa tylko większość w tym to, co podałeś w linku jest zrobiona nieprawidłowo pod kątem oceny walorów drewna. Facet porównuje instrumenty z innymi pickupami, innymi mostkami, innymi progami, innymi potencjometrami, wykonanych w innej technologii (w tym lakierniczej, co bardzo ważne) i z innym setupem. Jedyne co można usłyszeć w jego przykładzie to to, że stary Fender deklasuje nowe o parę klas...
U mnie masz porównanie wykonane prawidłowo: takie same progi, takie same pickupy, takie same mostki, takie same potencjometry, takie same struny, taka sama technolgia wykonania instrumentu i przede wszystkim taki sam setup.
Podpowiem Ci np, że Fendery Geddego Lee i Duffa MCKagana oraz Johna Wettona - ewidentnie uznawane za jedne z najagresywniej brzmiących w muzyce rockowej są wykonane z Olchy a np. soulowy przepiękny mruczek Johna Portera Jr. czy Stinga jest jesionowy.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)