12-31-2010, 03:22 PM
(12-31-2010, 02:57 PM)dr Szelma napisał(a): Alfik - unclefucker napisal, ze wrocił do zwykłej fenderowskiej blaszki... ;/
ale słyszy różnice... a to już jest coś
w temacie siodełek:
W zasadzie moje zdanie jezt zgodne ze zdaniem Mizioła... porównywałem jego bass ze swoim na każdym etapie modyfikacje na początku instrument ten grał bardzo przeciętnie teraz brzmi zajebiście...
we wszystkich basach progowych wstawiam siodełko mosiężne - puste struny brzmią równiej dzwięczniej metaliczniej i z szerszym pasmem od dołu i góry; dodatkowo podobniej do brzmienia na progu. Flażolety odzywają się lepiej. Sustain na pustej strunie jest lepszy.
We fretlesach z hebanem na podstunnicy montowałem heban - teraz mam lakierowany palisander i zakładam kość - przez sentyment dla brzmienia Jaco - flażolety na kości brzmią niezwykle śpiewnie i doskonale komponują się z brzmieniem struny przyciśniętej do podstrunnicy.
Grafitu nie polecam - co prawda lubię brzmienie nowoczesnych grafitowych gryfów ale w przypadku hardware zarówno w mostku jak i na siodełku czegoś mu brakowało brzmienie było jakby suche w środku z brzydszą syntetyczną górą - ciężko to opisać słowami ale nie polecam jako mało muzykalne.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor