Kod:
Opis i recenzja
Przester / preamp lampowy oparty na klasycznym eq z dwoma trybami pracy. Recenzja dotyczy wyłącznie trybu vintage - drugi mi nie pasuje i nie używam. Mam go od bodajże 2 czy 3 lat - używam non stop, to jedyny mój efekt którego w ogóle wyłączam.
Preamp w wyraźny sposób wpływa na brzmienie instrumentu - nawet przy niewielkich ustawieniach pokrętła gain podbarwia, nasyca środek pasma i ścina górę. Ze względu na konstrukcję lampową można go swobodnie przesterowywać, choć moim zdaniem przy grze palcami brzmi dobrze tylko przy dosyć niewielkich ustawieniach (zależy od poziomu sygnału - u mnie max to okolice połowy) - powyżej pewnego poziomu traci dynamikę.
Natomiast przy rozsądnym ustawieniu dodaje bardzo fajną, naturualną kompresję lampową i fajnie brudzi brzmienie - przy nowych strunach i np. grze kostką potrafi zabrzmieć bardzo agresywnie i potężnie, choć trzeba brać pod uwagę, że to bardziej emulator ampega niż distortion - jeśli agresywnego brzmienia nie było przed tym pudełkiem, to po nim też go nie będzie.
EQ to klasyczny pasywny układ - ważne jest to, że relatywnie płaskie eq to góra i doł skręcone na 0, a środek ustawiony na 100%. Użyteczny zakres jest niewielki - w moim przypadku góra (by zrekompensować straty) i środek na max, doł maksymalnie na 1/3 - powyżej robi się do moich potrzeb za dużo basu w basie.
Podsumowując: bardzo fajny sprzęt jeśli ktoś potrzebuje nasycenia i lekkiego przesteru z zachowaniem dużej dynamiki instrumentu - gram na nim cały koncert od ballad po najmocniejsze numery. Jako złowieszczy przester mam inny efekt i uważam, że to dosyć dobre połączenie. Poza wymianą lampy nie miałem z nim żadnych problemów, a zjeżdził już kawał polski.
Zalety
- charakterne, naturalne brzmienie
- b. dobra jakość wykonania
Wady
- niewielki użyteczny zakres eq i utrata górnego pasma
- spory rozmiar i zasilanie AC
Ogólna ocena: 4/5
Sample dźwiękowe:
Mayo Be5 -> sadowsky pre -> Valvedrive -> DI
Mayo Be5 -> sadowsky pre -> Valvedrive -> DI
Jabba Classic -> ValveDrive -> Bassman 50 -> Paka 4x10 -> Słaby mikrofon
www.bass.se napisał(a):True Bypass
Nominal Input Level: - 8 or - 16 dBv (active/passive)
Input Impedance: 1 Mohms
Frequency Response: +0 / -3 dB 35 - 20k Hz
Gain Range: -oo/+26 dB
Bass Filter Range: 15 dB < 80 Hz
Middle Filter Range: 12 dB @ 400 Hz
Treble Filter Range: 6 dB @ 5 kHz
Output Impedance: > 500 kohms
Dimensions (L x W x H): 6.5” x 5.3” x 3.0” (165 x 135 x 75 mm)
Weight: 1.0 kg (2.2 lbs.)
Power Requirements: 12 V AC, 500 mA (power supply included)
Opis i recenzja
Przester / preamp lampowy oparty na klasycznym eq z dwoma trybami pracy. Recenzja dotyczy wyłącznie trybu vintage - drugi mi nie pasuje i nie używam. Mam go od bodajże 2 czy 3 lat - używam non stop, to jedyny mój efekt którego w ogóle wyłączam.
Preamp w wyraźny sposób wpływa na brzmienie instrumentu - nawet przy niewielkich ustawieniach pokrętła gain podbarwia, nasyca środek pasma i ścina górę. Ze względu na konstrukcję lampową można go swobodnie przesterowywać, choć moim zdaniem przy grze palcami brzmi dobrze tylko przy dosyć niewielkich ustawieniach (zależy od poziomu sygnału - u mnie max to okolice połowy) - powyżej pewnego poziomu traci dynamikę.
Natomiast przy rozsądnym ustawieniu dodaje bardzo fajną, naturualną kompresję lampową i fajnie brudzi brzmienie - przy nowych strunach i np. grze kostką potrafi zabrzmieć bardzo agresywnie i potężnie, choć trzeba brać pod uwagę, że to bardziej emulator ampega niż distortion - jeśli agresywnego brzmienia nie było przed tym pudełkiem, to po nim też go nie będzie.
EQ to klasyczny pasywny układ - ważne jest to, że relatywnie płaskie eq to góra i doł skręcone na 0, a środek ustawiony na 100%. Użyteczny zakres jest niewielki - w moim przypadku góra (by zrekompensować straty) i środek na max, doł maksymalnie na 1/3 - powyżej robi się do moich potrzeb za dużo basu w basie.
Podsumowując: bardzo fajny sprzęt jeśli ktoś potrzebuje nasycenia i lekkiego przesteru z zachowaniem dużej dynamiki instrumentu - gram na nim cały koncert od ballad po najmocniejsze numery. Jako złowieszczy przester mam inny efekt i uważam, że to dosyć dobre połączenie. Poza wymianą lampy nie miałem z nim żadnych problemów, a zjeżdził już kawał polski.
Zalety
- charakterne, naturalne brzmienie
- b. dobra jakość wykonania
Wady
- niewielki użyteczny zakres eq i utrata górnego pasma
- spory rozmiar i zasilanie AC
Ogólna ocena: 4/5
Sample dźwiękowe:
Mayo Be5 -> sadowsky pre -> Valvedrive -> DI
Mayo Be5 -> sadowsky pre -> Valvedrive -> DI
Jabba Classic -> ValveDrive -> Bassman 50 -> Paka 4x10 -> Słaby mikrofon