Powiem szczerze, od 6,5 roku mam jazza, gram lat 8. I na początku miałem straszną preclofobię. Moj P ma bardzo wąski gryf jakk na precla (38mm), ale myślę, że gram juz na tyle dobrze, że przyzwyczaiłbym się.
Acz nie ukrywam, marzy mi się jakiś medium scale/short scale.
Liczba postów: 4376
Liczba wątków: 59
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
1
(12-15-2013, 01:35 PM)Alfik napisał(a): (12-15-2013, 01:27 PM)3cina napisał(a): (12-14-2013, 10:14 PM)Alfik napisał(a): Nie widzę sensu trzymania 30 basów w kolekcji bo jak na nich nie grasz to tracą brzmienie, poza tym bierzesz taki bass po miesiącu i musisz się uczyć na nim grać od nowa 
Alfik jak często grasz na poszczególnych basach?
fretless 2h dziennie jak mam tylko tyle czasu to na innych nie ćwicze
sienna precel wymiennie 0.5 - 3 h dziennie w zależności d ilości czasu zwykle koło godziny, Na spalted maple nie gram prawie wcale - jest na koncerty (których prawie nie ma... ) i do specyficznych brzmień w studiu.
![[Obrazek: AlfikGear1_zps7917f2c9.jpg]](http://i923.photobucket.com/albums/ad71/Bassacrator/AlfikGear1_zps7917f2c9.jpg)
czyli de facto grasz na dwóch z tych czterech? kurde myślałem że jeśli masz je na miejscu (w pracy) to możesz sobie na wszystkich częściej pograć.
Czyli złoty środek to 2-3 basy? ;- )
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(12-15-2013, 02:03 PM)3cina napisał(a): (12-15-2013, 01:35 PM)Alfik napisał(a): (12-15-2013, 01:27 PM)3cina napisał(a): (12-14-2013, 10:14 PM)Alfik napisał(a): Nie widzę sensu trzymania 30 basów w kolekcji bo jak na nich nie grasz to tracą brzmienie, poza tym bierzesz taki bass po miesiącu i musisz się uczyć na nim grać od nowa 
Alfik jak często grasz na poszczególnych basach?
fretless 2h dziennie jak mam tylko tyle czasu to na innych nie ćwicze
sienna precel wymiennie 0.5 - 3 h dziennie w zależności d ilości czasu zwykle koło godziny, Na spalted maple nie gram prawie wcale - jest na koncerty (których prawie nie ma... ) i do specyficznych brzmień w studiu.
![[Obrazek: AlfikGear1_zps7917f2c9.jpg]](http://i923.photobucket.com/albums/ad71/Bassacrator/AlfikGear1_zps7917f2c9.jpg)
czyli de facto grasz na dwóch z tych czterech? kurde myślałem że jeśli masz je na miejscu (w pracy) to możesz sobie na wszystkich częściej pograć.
Czyli złoty środek to 2-3 basy? ;- )
W cyklu dziennym raczej tak - oczywiście np dziś mam wole więc pogram na wszystkich po pare godzin ale, prawda jest też taka, że na wszystkim brzmię prawie tak samo - nie ma sensu trzymać 10ciu jazzów wystarczy tylko tego na którym najbardziej lubi się grać, to samo z preclami... Potem mi przykro, że nie gram na tej basi tylko na tamtej...
Odwiedził mnie Krzysiu Jaworski Z Chemii z dwoma zajebistymi preclami - śliniłem się na nie zanim kupiłem cherry sunburst i cóż chciałbym mieć wszystkie ale... w opcji hiwatt Drive najlepiej sprawdzał się mój. Krzysia wygrywały w opcji vintage 60ties (ala jammerson) i funk + cios na czystej barwie. Problem w tym, że vintage w zasadzie nie gram, a funk wolę grać na jazzie, więc gdybym miał 3 to na dwa z nich bym patrzył zamiast na nich grać. Co innego z wzmacniaczami - one nie tracą brzmienia jak się na nich nie gra więc czym więcej kolorów do palety tym lepiej zwłaszcza w studio.
Biorę do ręki czasem jakąś Pedullę ostatnio MTD i Modulusa i myślę sobie kurcze zajebiste basówki... ale wiem, że po dwóch dniach zachwytu wróciłbym do grania na tym co zwykle.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 12181
Liczba wątków: 43
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
5
12-15-2013, 03:25 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-15-2013, 03:26 PM przez Doman.)
Alfik:
Coś więcej na temat Pedulli możesz skrobnąć? Bardzo mnie interesowały te instrumenty swojego czasu (tzn teraz, ale przegrały z ZONem).
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
![[Obrazek: 5oTDjh4.png]](https://i.imgur.com/5oTDjh4.png)
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Jawor lubi vintydz. Nawet na swoim Kenie brzmi oldskulowo.
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
12-15-2013, 04:04 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-15-2013, 04:05 PM przez Alfik.)
(12-15-2013, 03:25 PM)Doman napisał(a): Alfik:
Coś więcej na temat Pedulli możesz skrobnąć? Bardzo mnie interesowały te instrumenty swojego czasu (tzn teraz, ale przegrały z ZONem).
świetne drewno świetne wykonanie.
Klon + heban + bartolini IMO równa się doskonały balans całosci.
Pięknie brzmią solo (chyba najbardziej mi się podobają) ale w miksie nie giną - bardzo dobrze się miksują słychać wszystko choć to nie są agresywne basy. Bezpośrednie porównanie do zona miałem parę lat temu Zon grał świetnie ale wygrała pedulla ze względu na mniej sterylne bardziej organiczne brzmienie.
a to chyba najśliczniejszy bass na świecie
jak będę bardzo bogaty to kupię i będę się na niego gapić 
(12-15-2013, 03:26 PM)groza napisał(a): Jawor lubi vintydz. Nawet na swoim Kenie brzmi oldskulowo.
To prawda  Z resztą ten Ken to całkiem niezły egzemplarz.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Ta, najlepsze, że dokładnie o tej serii Ken Smith przyznał, że może niekoniecznie i lepiej fendera kupić
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
(12-14-2013, 10:49 PM)Alfik napisał(a): Na etapie realizatora muzyka, który dopiepsza się do wszystkich z sobą samym na czele normalka...
Mało świadomy muzyk z rozbuchanym ego może nie zauważyć...
Rodzą się czasem geniusze - zwykle multiinstrumentaliści, którzy grają na wszystkim i nie mają żadnych problemów manualnych ale to promil muzyków.
Nawet Jaco mówił, że ćwiczy na basie z gryfem od precla (szerszym) po to aby na jobach łatwiej grało mu się na jazzie...
a Jaco był Bogiem...
Ale to dotyczy tylko precla 
Mam też np. taki całkiem fajny instrument - zdjęcie, żeby było w temacie:
![[Obrazek: ibek.jpg]](https://dl.dropboxusercontent.com/u/567945/ibek.jpg)
i on jest całkiem inny, i z takim przestawieniem się nie mam w sumie żadnych problemów. Nie gram na nim, ale daję radę. Natomiast precle powinny być takie same, a nie są - gryf, w nowym korpus bardziej "kanciasty" - i przesiadka między dwoma bardzo podobnymi instrumentami jest trudniejsza, niż między różnymi. W sumie to po co mi dwa precle?
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
Przemak, a może to po prostu kwestia tego, że Ibanezy mają bajecznie wygodne gryfy i rzeczywiście tego nie idzie odczuć? 
Też mam ibaneza, jednego z najniższych serii, ale do ergonomii gryfu nie mam żadnych zastrzeżeń. Jest fajnie
Mam pod ręką Greco, Stingray'a i tego Ibaneza. Brałem przed chwilą w łapę każdego z nich i przeskok ibanez - greco jest malutki, zaś MM - reszta kolosalna. Może niektóre gryfy są mniej, a niektóre bardziej?
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
(12-15-2013, 04:56 PM)Maciejeq napisał(a): Przemak, a może to po prostu kwestia tego, że Ibanezy mają bajecznie wygodne gryfy i rzeczywiście tego nie idzie odczuć? 
Też mam ibaneza, jednego z najniższych serii, ale do ergonomii gryfu nie mam żadnych zastrzeżeń. Jest fajnie 
Mam pod ręką Greco, Stingray'a i tego Ibaneza. Brałem przed chwilą w łapę każdego z nich i przeskok ibanez - greco jest malutki, zaś MM - reszta kolosalna. Może niektóre gryfy są mniej, a niektóre bardziej? 
Ten Ibanez jest bardzo fajny, rocznik 91, w ogóle wyjątkowy, chyba z historią, smutną bardzo (ale tego nie jestem pewien). I gryf ma faktycznie bardzo wygodny, wyścigowy, ale... różnica między moimi dwoma preclami mnie wkurza - w dodatku stary squier leży mi lepiej (nic dziwnego w sumie)
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Był kiedyś gość na forum - miał takiego czerwonego ibaneza i grał mu ten bas lepiej od 95% próbek które tutaj wrzucamy. Jakaś zajebiście trafiona sztuka to była.
Ja na soundgearach nie mogę grać - męczę się strasznie, za cienkie są dla mnie.
Liczba postów: 9541
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
a gość z Varius Manx nie grał na podobnej? lubiłem jego brzmienie.
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Ja też nie mogę na nim grać, bo lubię grać "rozwalony" na siedząco-półleżąco, i jak prawą ręką przycisnę przedramieniem za mocno, to się skubany wygina i struny leżą na gryfie. Precel na takie coś jest niewrażliwy 
Ten mój egzemplarz prawdopodobnie należał do kolegi, Wojtka Rzeźniczaka, który zginął w wypadku samochodowym. Pamiętam, bo mu go czasem lutowałem w środku w przerwie w nagraniach. Ja go kupiłem parę lat temu na allegro, sprzedawca twierdził, że bas grał w Opolu i w Sopocie, co by się zgadzało, ale kontakt był ciężki i nic więcej nie wyciągnąłem. Przyjechał w stanie dość kiepskim, za niewielką kasę w sumie.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
0
12-15-2013, 08:52 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-15-2013, 08:57 PM przez Lanek.)
![[Obrazek: 697_dsc_00801.jpg]](http://zapisz.net/images/697_dsc_00801.jpg)
Jackson CMG David Ellefson kupiony rok temu, Ampeg B1r i GK MB212, grzmi aż miło
Liczba postów: 12181
Liczba wątków: 43
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
5
Nie wiem czy było, ale parę osób może się poślinić na dingwalle.
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
![[Obrazek: 5oTDjh4.png]](https://i.imgur.com/5oTDjh4.png)
|