Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
08-23-2015, 03:22 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-23-2015, 03:22 PM przez Alfik.)
(08-23-2015, 03:16 PM)Bisq napisał(a): (08-23-2015, 02:02 PM)Alfik napisał(a): Wyprzedzając...
John Bohnam brzmi świetnie niezależnie od tego jakiej techniki nagraniowej użyto.
Umiał fazować blachy uderzeniem pałek?
nie...
Miał
nieosiągalny do tej pory dla nikogo groove i muzykalność
Mega Cios
i potrafił świetnie stroić bębny
do tego grał w zespole gdzie nie było gitarzystów onanistów zasrywających całe pasmo 17stoma dublami gitar rzygających przesterem z mesy.
p.s. twoje pytanie było jakby mało śmieszne...
p.p.s. Wiesz jak brzmią rozfazowane blachy?
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Po co się starać z tą perkusją jak przez mesę i 5 przesterów grozy i tak się perkusja nie przeciśnie
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
08-23-2015, 03:48 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-23-2015, 03:50 PM przez Alfik.)
a ten odwrócony naciąg na werblu to przypadek...
czy patent do uzyskania wybitnie soczystego w dole brzmienia,
które nosi pseudonim disco szmata
Zamiast tego koca do minimalizowania przesłuchów (niewiele to niestety daje) to niektórzy wkładają mikrofon w drugą dostawioną i podtłumioną centralkę.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
08-23-2015, 03:51 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-23-2015, 03:54 PM przez groza.)
Pewnie, tak samo koszulki na tomach.
Ja lubię ich podejście, szukali TEGO brzmienia parę miesięcy (np. w pilocie mam wersję nagraną "normalnie") - nagrali te same numery na bardzo wiele sposobów i skończyło się tak a nie inaczej. Niezbyt potem się da zmienić poziomy/eq itp. bo nie ma odseparowanych bębenków, no ale coś za coś.
Liczba postów: 1742
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
1
(08-23-2015, 03:48 PM)Alfik napisał(a): disco szmata
Znałem kiedyś taką.
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
08-23-2015, 04:53 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-23-2015, 05:13 PM przez Alfik.)
(08-23-2015, 03:51 PM)groza napisał(a): Pewnie, tak samo koszulki na tomach.
Ja lubię ich podejście, szukali TEGO brzmienia parę miesięcy (np. w pilocie mam wersję nagraną "normalnie") - nagrali te same numery na bardzo wiele sposobów i skończyło się tak a nie inaczej. Niezbyt potem się da zmienić poziomy/eq itp. bo nie ma odseparowanych bębenków, no ale coś za coś.
Jak "zażarło" to super. Choć to dopiero okaże się po miksie
Problem w tym, że wielu ludzi przeczyta coś w magazynach popularnych dla "realizatorów" i jakiś stek deziformacji na różnych forach i potem odkrywa amerykę nagrywając np Glynem bębny nie zależnie od tego, czy to pasuje do stylistyki czy nie i traktując to jako patent na całe zło i ich tajną broń "super brzmienie"
To bardzo specyficzna technika dająca bardzo specyficzne brzmienie mocno nienaturalne i raczej bezużyteczne w większości produkcji.
Sprawdza się w jednej na sto więc jak zagrało to tak ja trzeba to super.
Warto ją znać i umieć się nią poprawnie posługiwać - choć ja jej osobiście bardzo nie lubię.
Dodatkowo aby miała jakikolwiek sens trzeba mieć świetne pomieszczenie, mega bębniarza i odpowiednio nastrojone bębny.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 1267
Liczba wątków: 32
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
A na jakiej płycie się takie ustawienie sprawdziło?
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
08-23-2015, 11:32 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-23-2015, 11:36 PM przez przemak.)
(08-23-2015, 03:16 PM)Bisq napisał(a): (08-23-2015, 02:02 PM)Alfik napisał(a): Wyprzedzając...
John Bohnam brzmi świetnie niezależnie od tego jakiej techniki nagraniowej użyto.
Umiał fazować blachy uderzeniem pałek?
Brzmienie nie ma nic wspólnego z tym, jak nagrano instrument ani z tym, jak się tego słucha. Nic. Czy Bohnam odsłuchiwany przez komórkę brzmi gorzej? A nagrany na kaseciaka by brzmiał gorzej?
Mi się taki werbel disco podoba  - gruby ręcznik albo kiedyś nagrywałem gościa, który miał na werblu niemały kawałek płyty pażdzierzowej w ręczniku. Brzmienie jedyne w swoim rodzaju
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 3636
Liczba wątków: 4
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
08-24-2015, 05:29 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-24-2015, 07:00 AM przez Bisq.)
(08-23-2015, 11:32 PM)przemak napisał(a): Czy Bohnam odsłuchiwany przez komórkę brzmi gorzej?
Słuchając Moby Dicka na komórce i wieży wyczuwam jednak pewną przewagę tego drugiego rozwiązania
EDIT: Chyba, że pod pojęciem "brzmienie" rozumiemy inne rzeczy, wtedy ok, u jednego gościa niezgodność fazowa będzie przeszkadzała, u drugiego nie, i będzie bez znaczenia, czy nagrany będzie przez preampy neve czy interface behringera, zabrzmi to tak samo dobrze
Tradycyjny J-BASS B-HOOD member no. 2
Broda B-hood #11
(03-11-2013, 11:07 PM)Brylant napisał(a): [Bisq_mode=on]
Ale wszystko jest chujowe...
[Bisq_mode=off]
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
(08-23-2015, 04:37 PM)citizenkane napisał(a): (08-23-2015, 03:48 PM)Alfik napisał(a): disco szmata
Znałem kiedyś taką.
BA-DUM-kurwa-TSSS.
Liczba postów: 1742
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
1
(08-24-2015, 10:54 AM)Basstard napisał(a): (08-23-2015, 04:37 PM)citizenkane napisał(a): (08-23-2015, 03:48 PM)Alfik napisał(a): disco szmata
Znałem kiedyś taką.
BA-DUM-kurwa-TSSS.
noooo, kurwa! 
...jak szczerbaty na suchary!
Liczba postów: 2326
Liczba wątków: 45
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
10
|