Zdjęcia Sprzętu!
(08-23-2015, 03:16 PM)Bisq napisał(a):
(08-23-2015, 02:02 PM)Alfik napisał(a): Wyprzedzając...
John Bohnam brzmi świetnie niezależnie od tego jakiej techniki nagraniowej użyto.

Umiał fazować blachy uderzeniem pałek?

nie...


Miał

nieosiągalny do tej pory dla nikogo groove i muzykalność
Mega Cios
i potrafił świetnie stroić bębny

do tego grał w zespole gdzie nie było gitarzystów onanistów zasrywających całe pasmo 17stoma dublami gitar rzygających przesterem z mesy.

p.s. twoje pytanie było jakby mało śmieszne...

p.p.s. Wiesz jak brzmią rozfazowane blachy?


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Po co się starać z tą perkusją jak przez mesę i 5 przesterów grozy i tak się perkusja nie przeciśnieWink
Odpowiedz
Zgadza się, to Glyn.
Odpowiedz
a ten odwrócony naciąg na werblu to przypadek...
czy patent do uzyskania wybitnie soczystego w dole brzmienia,
które nosi pseudonim disco szmataSmile

Zamiast tego koca do minimalizowania przesłuchów (niewiele to niestety daje) to niektórzy wkładają mikrofon w drugą dostawioną i podtłumioną centralkę.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Pewnie, tak samo koszulki na tomach.

Ja lubię ich podejście, szukali TEGO brzmienia parę miesięcy (np. w pilocie mam wersję nagraną "normalnie") - nagrali te same numery na bardzo wiele sposobów i skończyło się tak a nie inaczej. Niezbyt potem się da zmienić poziomy/eq itp. bo nie ma odseparowanych bębenków, no ale coś za coś.
Odpowiedz
(08-23-2015, 03:48 PM)Alfik napisał(a): disco szmata

Znałem kiedyś taką.
Odpowiedz
(08-23-2015, 12:30 PM)groza napisał(a): [Obrazek: DSC_0033.JPG]

[Obrazek: 1319146282_by_Chwastu_600.jpg]

mrgreen
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
(08-23-2015, 03:51 PM)groza napisał(a): Pewnie, tak samo koszulki na tomach.

Ja lubię ich podejście, szukali TEGO brzmienia parę miesięcy (np. w pilocie mam wersję nagraną "normalnie") - nagrali te same numery na bardzo wiele sposobów i skończyło się tak a nie inaczej. Niezbyt potem się da zmienić poziomy/eq itp. bo nie ma odseparowanych bębenków, no ale coś za coś.

Jak "zażarło" to super. Choć to dopiero okaże się po miksieSmile

Problem w tym, że wielu ludzi przeczyta coś w magazynach popularnych dla "realizatorów" i jakiś stek deziformacji na różnych forach i potem odkrywa amerykę nagrywając np Glynem bębny nie zależnie od tego, czy to pasuje do stylistyki czy nie i traktując to jako patent na całe zło i ich tajną broń "super brzmienie"

To bardzo specyficzna technika dająca bardzo specyficzne brzmienie mocno nienaturalne i raczej bezużyteczne w większości produkcji.

Sprawdza się w jednej na sto więc jak zagrało to tak ja trzeba to super.

Warto ją znać i umieć się nią poprawnie posługiwać - choć ja jej osobiście bardzo nie lubię.

Dodatkowo aby miała jakikolwiek sens trzeba mieć świetne pomieszczenie, mega bębniarza i odpowiednio nastrojone bębny.




1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
A na jakiej płycie się takie ustawienie sprawdziło?
Odpowiedz
(08-23-2015, 03:16 PM)Bisq napisał(a):
(08-23-2015, 02:02 PM)Alfik napisał(a): Wyprzedzając...
John Bohnam brzmi świetnie niezależnie od tego jakiej techniki nagraniowej użyto.

Umiał fazować blachy uderzeniem pałek?

Brzmienie nie ma nic wspólnego z tym, jak nagrano instrument ani z tym, jak się tego słucha. Nic. Czy Bohnam odsłuchiwany przez komórkę brzmi gorzej? A nagrany na kaseciaka by brzmiał gorzej?

Mi się taki werbel disco podoba Wink - gruby ręcznik albo kiedyś nagrywałem gościa, który miał na werblu niemały kawałek płyty pażdzierzowej w ręczniku. Brzmienie jedyne w swoim rodzaju Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
(08-23-2015, 11:32 PM)przemak napisał(a): Czy Bohnam odsłuchiwany przez komórkę brzmi gorzej?

Słuchając Moby Dicka na komórce i wieży wyczuwam jednak pewną przewagę tego drugiego rozwiązania Wink

EDIT: Chyba, że pod pojęciem "brzmienie" rozumiemy inne rzeczy, wtedy ok, u jednego gościa niezgodność fazowa będzie przeszkadzała, u drugiego nie, i będzie bez znaczenia, czy nagrany będzie przez preampy neve czy interface behringera, zabrzmi to tak samo dobrze Emotka_2755
Tradycyjny J-BASS B-HOOD member no. 2
Broda B-hood #11


(03-11-2013, 11:07 PM)Brylant napisał(a): [Bisq_mode=on]
Ale wszystko jest chujowe...
[Bisq_mode=off]
Odpowiedz
(08-23-2015, 11:32 PM)przemak napisał(a): Mi się taki werbel disco podoba Wink - gruby ręcznik albo kiedyś nagrywałem gościa, który miał na werblu niemały kawałek płyty pażdzierzowej w ręczniku. Brzmienie jedyne w swoim rodzaju Wink

Sprawdza się też kamień Smile
Odpowiedz
(08-23-2015, 04:37 PM)citizenkane napisał(a):
(08-23-2015, 03:48 PM)Alfik napisał(a): disco szmata

Znałem kiedyś taką.

BA-DUM-kurwa-TSSS.
Odpowiedz
(08-24-2015, 10:54 AM)Basstard napisał(a):
(08-23-2015, 04:37 PM)citizenkane napisał(a):
(08-23-2015, 03:48 PM)Alfik napisał(a): disco szmata

Znałem kiedyś taką.

BA-DUM-kurwa-TSSS.

noooo, kurwa! Wink
...jak szczerbaty na suchary! Emotka_2755
Odpowiedz
[Obrazek: mrt120274.jpg]
[Obrazek: mrt110346.jpg]
slina
http://www.public-peace.de/index.php/bas...e/4-string
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 28 gości