Mikrofony do basu
#1
Z racji, ze powstał offtop w innym temacie zakladam nowy temat do ciagniecia dyskusji (mam nadzieje ze takiego wczesniej nie było)



Moim zdaniem tanie i sprawdzone mikrofony do basu do stosowania na scenie (bo, raczej nie do studia - tam maja mikrofony):
AKG d112, shure beta 52, sennheiser md 421. Od biedy sm57 domiksowany do linii.
Odpowiedz
#2
odpowiadajac na pytanie Burna w innym temacie. mam sm58, bo sisostra kiedys wyjcowała i kupiła. i mi sie w domu ostał. a skoro jest to czemu nie. dobrze sie spisał z paczkami gitarowygi 4x12 to i pewnie z basowym 4x10 sobie jakos poradzi.
Tommi napisał(a): Melanż, laski, kąpiel w kasie
to nie dla mnie, gram na basie
Brylant napisał(a): Jak człowiek dojrzeje, to wie ze poza vol mu nic więcej nie potrzeba Tongue
aktualnie: https://moontoy.bandcamp.com
dawniej: http://muhuisland.bandcamp.com
Odpowiedz
#3
charakterystyka tego mikrofonu wyglada tak ze bodajze od 100 czy 150hz jest spadek, wiec najnizszego basu - tej cieplej poduchy miec nie bedziesz, ale bedziesz mial fajny warkot z paczki, sproboj, nagraj, jak sie sprawdzi to daj znac. ja z powodzeniem uzywalem sm57 domiksowanego do lini i bylo conajmniej "fajnie"
Odpowiedz
#4
kontynuując wątek z innego tematu to w relacji parametry do ceny bardzo ciekawy wydaje sie być Beta 52A...
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
#5

symbol A oznacza charakterystyke, nie pamietam dokladnie jakie symbole sa od czego, najlepiej zwyklą nerke kupić moim zdaniem.

[Obrazek: Beta52_large.gif] tu masz odpowiedź częstotliwościową mikrofonu. Fajnie podbita prezencja - do grania rokenrola w sam raz, podciety brzydki srodek i podbity dół z niskim srodkiem, a no i ścięta brzydka górka przez co fajniej brzmia przestery. Mikrofon sam w sobie ustawia Ci dobrą " korekcję". Na wykresie masz tez pokazany efekt zbliżeniowy - im bliżej źródła jest mikrofon tym masz bardziej podbite niskie częstotliwości (ta właściwość cechuje tylko mikrofony kierunkowe)
Odpowiedz
#6
beta 52a - pasmo 20 - 16000hz

przynajmniej na papierze wyglada słusznie Big Grin

a tu wykres:

[Obrazek: shure-beta_52a-frequency.jpg]
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
#7
Jakieś sugestie dotyczące pojemnościowego do nagłośnienia basu w przyzwoitej cenie?
...mO_Om...

Cytat:"...I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,
A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał..."
Odpowiedz
#8
a dlaczego chcesz pojemnosc?
Odpowiedz
#9
Takie luźne pytanie... nie upieram się, raczej z ciekawości aby rozpoznać temat (bo nie lubię linii a mieszanie sygnału to o jeden kabel za dużo) Tongue

Beta52 > d112 takie moje zdanie Wink
...mO_Om...

Cytat:"...I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,
A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał..."
Odpowiedz
#10
beta ma więszy kontur niż d112. bete sie stawia do stopy na koncertach metalowychBig Grin No to podaj konkretny powod dlaczego pojemnik to cos wymyslimy.
Odpowiedz
#11
SUVV - nagrywanie basu pojemnością basu jest rzadkością - raczej niepożądana na nagraniu jest np. odpowiedź pomieszczenia, która przy pojemności się prędzej pojawi.
Odpowiedz
#12
Dlatego pytalem, sa fajne kierunkowe pojemniki np. akg, gdzie ten problem nie jest juz tak duzy, ale to drozsza sprawa, niz taka beta 52.
Odpowiedz
#13
No i gra raczej nie warta świeczki...
BTW - ja od siebie polecam tę betę właśnie. A jak nie, to nieśmiertelny szczur 57 mnie nigdy nie zawiódł. Smile
Odpowiedz
#14
Nie patrzę z perspektywy nagrywania tylko nagłaśniania...

A do nagrywania to fakt, muszę nabyć jakiegoś dynamika a znam się na tym jak świnia na gwiazdach Wink
...mO_Om...

Cytat:"...I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,
A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał..."
Odpowiedz
#15
Mikrofony nadające się do nagrywania paczek basowych w studiu:

AKG D112
Senhaisser MD 421
EV RE20
Nic lepszego nie wymyslili. Reszte można olać


Beta 52 ma za dużo niskiego dołu względem niskiego środka nie polecam choć świetnie sprawdza się do stopy

Nagrywanie głosnika basowego mikrofonem pojemnościowym mija się z celem za dużo brudu (praca głośnika szumy) za mało mięsa i kompresji. Często nie radzą sobie z ciśnieniem akustycznym przy którym paczka zaczyna dobrze brzmieć...

Wyjątek - nagrywanie tweetera lub nagrywanie głośnika w kontekście pomieszczenia z tzw ambiencem ale to specyficzne przypadki sprawdzają się tak z raz na 100 razy i dotyczą specyficznych rodzajów muzyki.
Do stylizacji na brzmienie vintage lat 60siątych nadaje się też U87 lub U47 ale wtedy wypadało by mieć fliptopa... to również wyjątek...

I niech mi tu "znawcy" nie piszą że są jeszcze mikrofony wstęgowe jak nigdy w życiu nie słyszeli wstęgowca w akcji tylko przeczytali o tym na forach i w gazetach.

Na scenie wystarczy w zupełności SM57...

Gdybym miał wybrać jeden to MD421

Ważniejsze od typu mikrofonu jest gdzie się ten mikrofon przystawi, jak brzmi pomieszczenie i jak postawimy w nim paczke.

Aha i jak widzę mikrofon przystawiony do wylotu z bassrefleksu to od razu wiem, że mam doczynienia z niedoświadczonym realizatorem chyba, że znowu szukamy bardzo specyficznego soundu...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości