Kompresor
#31
Ja wolę grać bez. Artykulacja się poprawia i człowiek uczy się kontrolować dynamikę i inne takie. Napisałem tylko co słyszę po podłączeniu wspomnianych efektów.
Odpowiedz
#32
Gram z delikatną kompresją na wejściu, zwykły MultiComp. Wyłączony kompresor sprawia że bass przestaje siedzieć w miksie kapeli, włączony sprawia że brzmienie jest fajniejsze, zwarte, zwyczajnie na swoim miejscu.

Ale gram też na UltraLo w Ampegu, to się nie znam Wink
Odpowiedz
#33
Kowal - jak ustawiasz tego Multi Compa ? Pytam i o gałki na zewnątrz plus 3-pozycyjny pstryczkek, jak i wewnątrz.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#34
Gain na minimum, a gałą kompresji bardzo troszkę - wg mrugania diody tak jakbym ścinał szczyty i kompresował trochę tego treściwego sygnału. Więcej nie trzeba Wink
Słychać każdą zmianę w dynamice grania, a jednocześnie byle pstryknięcie czy huk nie wprowadza zniekształcenia na wejściu we wzmacniaczu i tego co dostaje realizator.

Na pasywnym basie kompresja była znacznie większa i dla wyrównania podciągałem gainem, fajnie pompowało, bardzo wdzięcznym, prosty, muzyczny kompresor.

Działam w trybie normal, tubesim działa tak samo, niby ociepla brzmienie, z zespołem nie słychać różnicy, chyba że się jest z tego forum mrred
Odpowiedz
#35
(04-01-2012, 10:31 PM)Kowal napisał(a): z zespołem nie słychać różnicy, chyba że się jest z tego forum mrred
Emotka_2755

(04-01-2012, 06:31 PM)maRcin napisał(a): OMSON, poszedłem za Twoją radą i poeksperymentowałem z węwnętrznymi "gałkami" w tym EBS`ie. Kurde, dalej jednak nie mogę się przestawić na muła , który zadaje właczony kompresor. Naprawdę tak to z tym bywa i nie da się inaczej ?

Pokręć tak, żeby kompresja w środku była minimalna (szczegolnie zwróc uwagę na kompresje góry - tutaj musisz znaleźć satysfakcję, skoro czujesz, że muli). W ogóle kieruj się tym, co Ci Kowal podpowiedział ze ścinaniem peaków sygnału...
Odpowiedz
#36
(04-01-2012, 08:29 PM)Alfik napisał(a): Panowie błagam basista nigdy nie powinien grać na kompresorze... Zabija wam to artykulacje.


Wszystko co napisałes to prawda, acz od reguły są wyjątki - artukulacja basisty w metalu tudzież innym hardrocku ma raczej mniejsze znaczenie.
Sam używam kompresorów, wydaje mi się, że DWG też swoje kompresuje, wykręcone PSA tym bardziej, że o EMG na pokładzie nie wspomnę Smile
Efekt jest taki że moje brzmienie jest pewnie krańcowo chujowe, ale mi się podoba, w bandzie siedzi, a ludziska na koncercie krzyczą tylko żeby NAPIERDALAĆ Smile

Ale ja nie jestem basistą, tylko na nim gram. Może w tym jest pies pogrzebany.

GMRs - sansamp PSA 1.1 - TC G-Major - Taurus TH-Cross -TN410
Absynth
Odpowiedz
#37
(04-03-2012, 12:06 PM)benkai napisał(a): Ale ja nie jestem basistą, tylko na nim gram. Może w tym jest pies pogrzebany.

Pies jest pogrzebany w tym, że Alfik (o ile dobrze się zorientowałem) nie zajmuje się miksowaniem metalu ani żadnych sieczkarni. Jego rady/stwierdzenia nie zawsze maja uniwersalne zastosowanie. Po prostu inna jest filozofia w podejściu do dźwięku w lżejszych gatunkach muzycznych, a co innego jest determinujące w zbitej ścianie. Wystarczy posłuchać jak się skrajnie różni produkcja na świecie pomiędzy stylami. Tylko tyle.
Odpowiedz
#38
Poddaję się po kolejnych próbach kręcenia na zewnątrz i w środku. Nawet na minimalnych ustawieniach barwa obu moich basów basów robi się dla mnie jak z jakiegoś Sky Waya za 800 zł. Na pewno nie kompresor jest zły, tylko ja mam swoje preferencje brzmieniowe i wciąż nie potrafię tego ustrojstwa ustawić, ale tak czy owak z takim brzmieniem nie da rady dla mnie zagrać.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#39
(04-05-2012, 10:23 AM)maRcin napisał(a): Poddaję się po kolejnych próbach kręcenia na zewnątrz i w środku. Nawet na minimalnych ustawieniach barwa obu moich basów basów robi się dla mnie jak z jakiegoś Sky Waya za 800 zł. Na pewno nie kompresor jest zły, tylko ja mam swoje preferencje brzmieniowe i wciąż nie potrafię tego ustrojstwa ustawić, ale tak czy owak z takim brzmieniem nie da rady dla mnie zagrać.

Marcin, a możesz nagrać parę taktów prosto w linie, z kompresorem (ustawionym najlepiej jak potrafisz - w Twoim uznaniu) i bez niego?
Az jestem ciekaw, co tam się dzieje z soundem?
Odpowiedz
#40
Postaram się , postaram.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#41
(04-05-2012, 10:23 AM)maRcin napisał(a): Poddaję się po kolejnych próbach kręcenia na zewnątrz i w środku. Nawet na minimalnych ustawieniach barwa obu moich basów basów robi się dla mnie jak z jakiegoś Sky Waya za 800 zł. Na pewno nie kompresor jest zły, tylko ja mam swoje preferencje brzmieniowe i wciąż nie potrafię tego ustrojstwa ustawić, ale tak czy owak z takim brzmieniem nie da rady dla mnie zagrać.

Sprzedaj, kup Aphexa. Big Grin
[Obrazek: 7w41Jta.jpg]
Odpowiedz
#42
(04-05-2012, 10:23 AM)maRcin napisał(a): Poddaję się po kolejnych próbach kręcenia na zewnątrz i w środku. Nawet na minimalnych ustawieniach barwa obu moich basów basów robi się dla mnie jak z jakiegoś Sky Waya za 800 zł. Na pewno nie kompresor jest zły, tylko ja mam swoje preferencje brzmieniowe i wciąż nie potrafię tego ustrojstwa ustawić, ale tak czy owak z takim brzmieniem nie da rady dla mnie zagrać.

Jeśli jesteś wrażliwy na barwę EBS będzie Ci zamulać - bo to urządzenie "mocno średniej" klasy. Czasy ataku i powrotu są dobrane tak sobie jakość elektroniki taka sobie Być może dla Ciebie jedynym rozwiązaniem jest wysokiej klasy kompresor rackowy. Jedyną kostkową niezłą alternatywą jest żółty Demeter.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#43
(04-06-2012, 03:18 PM)Alfik napisał(a): Czasy ataku i powrotu są dobrane tak sobie

Alfik, a jakie są optymalne ustawienia attack/release dla basu (o ile są oczywiście uniwersalne)?
Odpowiedz
#44
(04-06-2012, 11:20 PM)OMSON napisał(a):
(04-06-2012, 03:18 PM)Alfik napisał(a): Czasy ataku i powrotu są dobrane tak sobie

Alfik, a jakie są optymalne ustawienia attack/release dla basu (o ile są oczywiście uniwersalne)?

czas ataku 30ms-50ms czas powrotu 80ms-150ms ratio między 2:1 a 4:1 treshold tak aby zbierał maksymalnie 3-4 dB sygnału
jako wyjście czas ataku 30ms czas powrotu 100ms 4:1 w 90 przypadkach na 100 załatwia sprawę

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#45
To w sumie dobrze, bo daruję sobie ten kompresor od Mxr m87
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości