Fender B-HOOD
(01-18-2013, 03:00 PM)obserwacja napisał(a): Okazało się że w moim 14 letnim Fenderze Jazzie mam poty tone w miejscu volume przez co podbicie sygnału jest niewielkie. Oddałem gitarę do lutnika u którego regularnie stołuję gitary, no i on powiedział że będzie problem bo musi poszukać u swoich dostawców potów dla basów leworęcznych. Czy jest to możliwe czy po prostu facet trochę fantazjuje ?

Prawde Ci powiedział. Potki będą miały odwrotna regulację. Chyba, że nie przeszkadza Ci, kiedy na ściszonym bedziesz miał full, na max bedziesz miał ściszone... Oczywiscie relatywnie, do sytyacji w leworecznym instrumencie
Odpowiedz
(01-18-2013, 01:19 PM)bunialski napisał(a): To co powiesz na to że Fullerton pisze iż po odejściu Fendera, firma przeszła na masowa produkcję i zaczęła używać do tego maszyn, na co Leo nie chciał się zgodzić? Wciąż ta sama technika produkcji i wykonania? Sorry teraz piszesz o rocznikach 64-83 a przed chwilą pisałeś o latach 50' Big Grin. Zdecyduj się.
To raz, dwa że bywały chude lata u Fendera i osprzęt też był różnej jakości. Dalej różne patenty, takie jak micro-tilt to chyba się jednak coś zmieniało... Czy to tylko nieistotne szczegóły?
BTW miałem w łapach P-bassa pre cbs 62' albo 63' nie pamiętam dokładnie.
To że ty piszesz swoje zdanie na ten temat to dla mnie jest też tylko opinia kogoś tam z jakiegoś forum. Dodam że kogoś mimo wszystko mniej doświadczonego niż tego kogoś z innego forum Tongue Chociażby z racji wieku i miejsca zamieszkanie, czyt. ograniczonego dostępu do opisywanego sprzętu.

Ty wypowiadasz sie tu na podstawie czyjeś tam opinii... ja na podstawie ogrania dużej ilości instrumentów często w warunkach studyjnych i podczas nagrań. Ponadto większość cytowanych w necie opinii o przewadze instrumentów pre CBS dotyczy gitar... Zmiany w konstrukcji mostka i sposobie lakierowania sprawiały, że instrumenty pre CBS brzmiały nieco bardziej miękko ale czy lepiej...

A teraz fakty:

Najważniejsze nagrania w historii muzyki i referencyjne brzmienie strata:

David Gilmour CBS
Jimi Hendrix CBS
Ritchie Blackmore CBS
Eric Clapton CBS

wymieniać dalej...

Z basowych

Jazz bass JPJ jest 68' o ile pamiętam, Marcus jest 78' albo 77'

Jaco grał oczywiście na Pre CBS przy czym układ potów wymienił na póżniejszy. Miał też wiele progowych CBS.

ITD..


Wkręcony do końca micro tilt nie zmienia barwy instrumentu... regulacja pręta od strony główki także. Może miejsce umieszczenia thumbrestu ma jakiś wpływ...chytry


P.s. Wole gorzej wykonany brzmiący gryf Fendera CBS od wyniunianej lutniczej aczkolwiek głuchawej laleczki.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(01-18-2013, 03:07 PM)OMSON napisał(a):
(01-18-2013, 03:00 PM)obserwacja napisał(a): Okazało się że w moim 14 letnim Fenderze Jazzie mam poty tone w miejscu volume przez co podbicie sygnału jest niewielkie. Oddałem gitarę do lutnika u którego regularnie stołuję gitary, no i on powiedział że będzie problem bo musi poszukać u swoich dostawców potów dla basów leworęcznych. Czy jest to możliwe czy po prostu facet trochę fantazjuje ?

Prawde Ci powiedział. Potki będą miały odwrotna regulację. Chyba, że nie przeszkadza Ci, kiedy na ściszonym bedziesz miał full, na max bedziesz miał ściszone... Oczywiscie relatywnie, do sytyacji w leworecznym instrumencie



lol wystrczy przylutowac przeciwna nozke potencjometru;p
Odpowiedz
Aha czyli jutro zadzwonię do lutnika i pogadam w czym rzecz. Generalnie to obracanie potu w drugą stronę to pryszcz nie problem, więc albo niech zrobi jak pisze Mateusz albo niech wkłada na opak.
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz
Sprowadziłem ostatnio z Usa jb rocznik 1977 i muszę przyznać ,że nie spodziewałem się takiej różnicy w brzmieniu w porównaniu do nowych instrumentów(fender jb custom,lakland,sandberg)....I może tak jak pisał Alfik ,gryf w takim basie to nie jest arcydzieło lutnicze ,ale pod względem przebijalnosci,PRZESTRZENI,dymamiki po prostu zjada resztę...
Na czym polega fenomen?wiek drewna?
Odpowiedz
lakier pewnie tez

prostota?Smile
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
(01-18-2013, 05:35 PM)Mateusz napisał(a):
(01-18-2013, 03:07 PM)OMSON napisał(a):
(01-18-2013, 03:00 PM)obserwacja napisał(a): Okazało się że w moim 14 letnim Fenderze Jazzie mam poty tone w miejscu volume przez co podbicie sygnału jest niewielkie. Oddałem gitarę do lutnika u którego regularnie stołuję gitary, no i on powiedział że będzie problem bo musi poszukać u swoich dostawców potów dla basów leworęcznych. Czy jest to możliwe czy po prostu facet trochę fantazjuje ?

Prawde Ci powiedział. Potki będą miały odwrotna regulację. Chyba, że nie przeszkadza Ci, kiedy na ściszonym bedziesz miał full, na max bedziesz miał ściszone... Oczywiscie relatywnie, do sytyacji w leworecznym instrumencie



lol wystrczy przylutowac przeciwna nozke potencjometru;p

Mroku niestety nie masz racjiSad w liniowym owszem, ale w logarytmicznym już nie.
(01-18-2013, 06:49 PM)dr_kciuk napisał(a): Sprowadziłem ostatnio z Usa jb rocznik 1977 i muszę przyznać ,że nie spodziewałem się takiej różnicy w brzmieniu w porównaniu do nowych instrumentów(fender jb custom,lakland,sandberg)....I może tak jak pisał Alfik ,gryf w takim basie to nie jest arcydzieło lutnicze ,ale pod względem przebijalnosci,PRZESTRZENI,dymamiki po prostu zjada resztę...
Na czym polega fenomen?wiek drewna?

1. Rodzaj drewna - w tej chwili większość jest ze sztucznych hodowliSad
2. Rodzaj lakieru i sposób lakierowania
3. rozegranie instrumentu i wiek drewna

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
w koncu ktos inny powtorzyl moje uzasadnienie, dlaczego wolalem zaplacic wiecej za tbirda pre '90 niz za nowke ze sklepu.
outreband.com

Odpowiedz
(01-18-2013, 07:43 PM)elteha napisał(a): w koncu ktos inny powtorzyl moje uzasadnienie, dlaczego wolalem zaplacic wiecej za tbirda pre '90 niz za nowke ze sklepu.

Miałem również tbirda z bodajże 90 albo 91 roku - nie jestem w stanie stwierdzić na słuch, żeby grał lepiej od współcześniejszych tbirdów, które również miałem - może jednak to zasługa mojego drewnianego ucha, które nie wyłapuje takich niuansów brzmieniowych... Wink
[Obrazek: masthead.jpg]
________________________________

Dużo sprzętu - mało talentu Emotka_2403
Odpowiedz
(01-18-2013, 07:26 PM)Alfik napisał(a):
(01-18-2013, 05:35 PM)Mateusz napisał(a):
(01-18-2013, 03:07 PM)OMSON napisał(a):
(01-18-2013, 03:00 PM)obserwacja napisał(a): Okazało się że w moim 14 letnim Fenderze Jazzie mam poty tone w miejscu volume przez co podbicie sygnału jest niewielkie. Oddałem gitarę do lutnika u którego regularnie stołuję gitary, no i on powiedział że będzie problem bo musi poszukać u swoich dostawców potów dla basów leworęcznych. Czy jest to możliwe czy po prostu facet trochę fantazjuje ?

Prawde Ci powiedział. Potki będą miały odwrotna regulację. Chyba, że nie przeszkadza Ci, kiedy na ściszonym bedziesz miał full, na max bedziesz miał ściszone... Oczywiscie relatywnie, do sytyacji w leworecznym instrumencie



lol wystrczy przylutowac przeciwna nozke potencjometru;p

Mroku niestety nie masz racjiSad w liniowym owszem, ale w logarytmicznym już nie.
(01-18-2013, 06:49 PM)dr_kciuk napisał(a): Sprowadziłem ostatnio z Usa jb rocznik 1977 i muszę przyznać ,że nie spodziewałem się takiej różnicy w brzmieniu w porównaniu do nowych instrumentów(fender jb custom,lakland,sandberg)....I może tak jak pisał Alfik ,gryf w takim basie to nie jest arcydzieło lutnicze ,ale pod względem przebijalnosci,PRZESTRZENI,dymamiki po prostu zjada resztę...
Na czym polega fenomen?wiek drewna?

1. Rodzaj drewna - w tej chwili większość jest ze sztucznych hodowliSad
2. Rodzaj lakieru i sposób lakierowania
3. rozegranie instrumentu i wiek drewna

no to dać wszystkie lioniowe.

mysle ze liniowy pot volumet to nie jest jakis duzy problem. w sumie nie widzialem nigdzie odwtornych potow logarytmicznychBig Grin


zawsze mozna krecic odwrotnieBig Grin
Odpowiedz
(01-18-2013, 09:00 PM)Mateusz napisał(a): no to dać wszystkie lioniowe.

mysle ze liniowy pot volumet to nie jest jakis duzy problem. w sumie nie widzialem nigdzie odwtornych potow logarytmicznychBig Grin


zawsze mozna krecic odwrotnieBig Grin

http://amptone.pl/c/193/alpha-16mm-rev-l...metry.html
Odpowiedz
(01-18-2013, 05:06 PM)Alfik napisał(a):
(01-18-2013, 01:19 PM)bunialski napisał(a): To co powiesz na to że Fullerton pisze iż po odejściu Fendera, firma przeszła na masowa produkcję i zaczęła używać do tego maszyn, na co Leo nie chciał się zgodzić? Wciąż ta sama technika produkcji i wykonania? Sorry teraz piszesz o rocznikach 64-83 a przed chwilą pisałeś o latach 50' Big Grin. Zdecyduj się.
To raz, dwa że bywały chude lata u Fendera i osprzęt też był różnej jakości. Dalej różne patenty, takie jak micro-tilt to chyba się jednak coś zmieniało... Czy to tylko nieistotne szczegóły?
BTW miałem w łapach P-bassa pre cbs 62' albo 63' nie pamiętam dokładnie.
To że ty piszesz swoje zdanie na ten temat to dla mnie jest też tylko opinia kogoś tam z jakiegoś forum. Dodam że kogoś mimo wszystko mniej doświadczonego niż tego kogoś z innego forum Tongue Chociażby z racji wieku i miejsca zamieszkanie, czyt. ograniczonego dostępu do opisywanego sprzętu.

Ty wypowiadasz sie tu na podstawie czyjeś tam opinii... ja na podstawie ogrania dużej ilości instrumentów często w warunkach studyjnych i podczas nagrań. Ponadto większość cytowanych w necie opinii o przewadze instrumentów pre CBS dotyczy gitar... Zmiany w konstrukcji mostka i sposobie lakierowania sprawiały, że instrumenty pre CBS brzmiały nieco bardziej miękko ale czy lepiej...

A teraz fakty:

Najważniejsze nagrania w historii muzyki i referencyjne brzmienie strata:

David Gilmour CBS
Jimi Hendrix CBS
Ritchie Blackmore CBS
Eric Clapton CBS

wymieniać dalej...

Z basowych

Jazz bass JPJ jest 68' o ile pamiętam, Marcus jest 78' albo 77'

Jaco grał oczywiście na Pre CBS przy czym układ potów wymienił na póżniejszy. Miał też wiele progowych CBS.

ITD..


Wkręcony do końca micro tilt nie zmienia barwy instrumentu... regulacja pręta od strony główki także. Może miejsce umieszczenia thumbrestu ma jakiś wpływ...chytry


P.s. Wole gorzej wykonany brzmiący gryf Fendera CBS od wyniunianej lutniczej aczkolwiek głuchawej laleczki.

Szczerze to mam to w dupie. Kto na czym nagrywał. No offence Alfik.
Wolę swojego G&L L2000, bo mój Tongue
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
(01-18-2013, 11:00 PM)bunialski napisał(a): Szczerze to mam to w dupie.

Krótko, a jakże treściwie! mrgreen
Odpowiedz
Jak masz to w dupie to na chuj drążysz;D Od paru postów prosisz o wyjaśnienie, a teraz piszesz, że masz to w dupieBig Grin
Odpowiedz
Mam w dupie kto na czym grał Big Grin W ogóle nic nie wnosząca argumentacja. Abstrahując że wymieniłeś jednego basistę, który gra na cbs-ach. Wiem jest ich więcej Smile Mówisz że większość opinii na temat pre cbs dotyczy gitar, przy czym sam wymieniasz głównie gitarzystów grających na CBS. Ja akurat czytam opnie dotyczące basów a nie gitar.
Mówiłem że chodzi o statystykę a nie o pojedyncze egzemplarze wycyckane na zamówienie pewnie.

Na zakończenie dodam że jak najbardziej masz prawo do swojego zdania popartego doświadczeniem, którego nie neguję. Choć wydaje mi się że jesteś zbyt arbitralny i za bardzo próbujesz bronić swojej li tylko wersji. Dodam też że mnie w dyskusji nie chodzi o samo tylko brzmienie ale również jakość wykonania. Co mi z super brzmiącej gitary gdy ma trzaśnięty micro tilt, straszną kołyskę i nie stroi...
Bądź co bądź efekt osiągnięty dyskusja jest i dobrze! Emotka_2755
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 23 gości