Artykulacja - ćwiczenia
#31
(04-11-2013, 09:58 PM)PatNewski napisał(a): Druga sprawa - gra ktoś z techniką floathing thumb? Wygodniej mi niby tak przesuwać rękę, ale gdy mam zagrać coś na strunie E bez żadnej podpórki dla kciuka, potrafi się zrobić naprawdę nierówno. Uciekam się ostatecznie do zapierania się kciukiem na przetworniku w takich sytuacjach, ale gdy później mam znowu przeskoczyć do floathing thumba i zagrać coś na strunie A to potrafię się wypieprzyć. Ani tak, ani tak niedobrze.

Ja gram...
To nie jest panaceum na wszystko. Oktawki musisz grać ze stabilnego podparcia E-D przetwornik A-G struna E inaczej nie będzie płynności.
Jeśli masz więcej niż kilka nut do zagrania na strunie D i G to dopiero wskakujesz na A. Przy każdym groove musisz ocenić indywidualnie kiedy zmienic pozycję kciuka. Kiedyś grałem floating konsekwentnie i IMO to ślepy zaułek.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#32
(04-15-2013, 01:26 PM)groza napisał(a): Jak nie ma rampy opieram o pickup przy grze na H/E. Bardziej od kciuka przeszkadza mi to, że palce grające nie ma struny na której mogą wylądować - tu z rampą jest prawie dobrze, ale chyba se dodam do czwórki nad rampą ciut wyższy thumbrest (taki jak ma commeford z tego samego powodu) - miałem tak kiedyś w jazzie i to fajne było to.

Commeford nie gra floating thumbem, no nie? Odnosisz sie do tego, ze po uderzeniu E nie ma gdzie wylądować palcem?
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
#33
(04-18-2013, 06:57 PM)Bolem napisał(a):
(04-15-2013, 01:26 PM)groza napisał(a): Jak nie ma rampy opieram o pickup przy grze na H/E. Bardziej od kciuka przeszkadza mi to, że palce grające nie ma struny na której mogą wylądować - tu z rampą jest prawie dobrze, ale chyba se dodam do czwórki nad rampą ciut wyższy thumbrest (taki jak ma commeford z tego samego powodu) - miałem tak kiedyś w jazzie i to fajne było to.

Commeford nie gra floating thumbem, no nie? Odnosisz sie do tego, ze po uderzeniu E nie ma gdzie wylądować palcem?

Dokładnie. Mnie też to irytuje.
Odpowiedz
#34
(04-18-2013, 06:57 PM)Bolem napisał(a): Commeford nie gra floating thumbem, no nie? Odnosisz sie do tego, ze po uderzeniu E nie ma gdzie wylądować palcem?

Tak, o to mi chodzi.
Odpowiedz
#35
Alfik napisał(a):Ja gram...
To nie jest panaceum na wszystko. Oktawki musisz grać ze stabilnego podparcia E-D przetwornik A-G struna E inaczej nie będzie płynności.
Jeśli masz więcej niż kilka nut do zagrania na strunie D i G to dopiero wskakujesz na A. Przy każdym groove musisz ocenić indywidualnie kiedy zmienic pozycję kciuka. Kiedyś grałem floating konsekwentnie i IMO to ślepy zaułek.

To grając oktawę np. na strunie E i D (zakładając, że cały groove to powiedzmy ciągłe oktawy ósemkami) nie zmieniasz w ogóle pozycji kciuka? Cały czas przetwornik?
Odpowiedz
#36
@up - możnaby się przegrzać przez to przeskakiwanie :D
Spróbuj zagrać River people/YMCA czy inny hicior przestawiając ciągle kciuk - nie ma szans na groove.
Wysłane z mojego Leopard 2; masa bojowa 55,15t.

[Obrazek: fdan.jpg]
(12-25-2013, 12:49 AM)Sztyrlic napisał(a): A jeszcze taka kwestia: w sumie nie miałem wcześniej tunera [...]Rolleyes
Odpowiedz
#37
W River People przestawiałem, więc to tutaj był problem... :D
Odpowiedz
#38
W sensie floathing thumb, ze struny na strunę bym nie dał rady tak przeskakiwać w kółko i szybko.

Albo mam za krótkie palce albo takie kurczowe trzymanie się jednej pozycji przy oktawach wydaje się dziwne.
Odpowiedz
#39
Grając "podwójne 16." zaczynaj od palca środkowego. Gram tak dopiero od miesiąca, ale efekty już są.
Wysłane z mojego Leopard 2; masa bojowa 55,15t.

[Obrazek: fdan.jpg]
(12-25-2013, 12:49 AM)Sztyrlic napisał(a): A jeszcze taka kwestia: w sumie nie miałem wcześniej tunera [...]Rolleyes
Odpowiedz
#40
Gram od lat wskazującym i serdecznym. Po prostu będę musiał się przyzwyczaić do innego ułożenia nadgarstka i ew. zmniejszyć nieco rozstaw strun.
Odpowiedz
#41
(04-19-2013, 02:11 PM)PatNewski napisał(a):
Alfik napisał(a):Ja gram...
To nie jest panaceum na wszystko. Oktawki musisz grać ze stabilnego podparcia E-D przetwornik A-G struna E inaczej nie będzie płynności.
Jeśli masz więcej niż kilka nut do zagrania na strunie D i G to dopiero wskakujesz na A. Przy każdym groove musisz ocenić indywidualnie kiedy zmienic pozycję kciuka. Kiedyś grałem floating konsekwentnie i IMO to ślepy zaułek.

To grając oktawę np. na strunie E i D (zakładając, że cały groove to powiedzmy ciągłe oktawy ósemkami) nie zmieniasz w ogóle pozycji kciuka? Cały czas przetwornik?
Kurde , gram to od lat i nie wiedziałem , że to się tak nazywa :D Dla mnie to super praktyczna rzecz, w szóstce niezastąpiona.
Dokładnie tak jak piszą, kciuk wtedy w jednej pozycji, ale jeśli tylko jest możliwość to wolę opierać o strunę, nawet w oktawach (czyli gdy nie ma grania struny E lub H). Najmniej wygodnie gra mi sie w oparciu o przetwornik. Gdy już gram normalnie, to staram się kciuk kłaść jak najbardziej płasko na wszystkich niższych strunach, na zasadzie poprzeczki tłumiącej wszystko co się da, nie tylko strunę, na której opiera się kciuk.

Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości