Mikrofoni ! Ci dynamiczni i nie (w studio i poza nim)
|
11-18-2014, 10:53 PM
Gitara wprawdzie a nie bas, ale posłuchać można:
https://soundcloud.com/nagrywamy/sets/po...klasycznej
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
11-22-2014, 09:21 PM
(11-18-2014, 10:53 PM)przemak napisał(a): Gitara wprawdzie a nie bas, ale posłuchać można: Klasyk w Mono, to aż ciężko tego słuchać. 103 bezkonkurencyjny w tej trójce Ja nagrywam klasyka zwykle albo parą DPA4011 albo Neumannem SM69 w MS 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
11-22-2014, 11:13 PM
Mono, bo to do porównania domowych zastosowań, a klasyk, bo akurat kolega z takim czymś był
Wiadomo, że 103 najlepszy, ale chodziło to to, że i szurem jakoś się da, tyle że szumi. Generalnie jest to odpowiedź na szeroko rozpowszechniony mit, że "mikrofony dynamiczne można stosować w niezaadaptowanych pomieszczeniach, bo mniej zbierają pomieszczenie niż pojemnościowe"
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
01-27-2015, 07:58 AM
Z racji, że niedawno zostałem właścicielem comba basowego (wcześniej grałem tylko w linię przez DiBox'y) postanowiłem pokombinować z mikrofonami. Nie mam na stanie SM57, ale podstawiłem SM58 z zakręconą i odkręconą główką, Superluxy do stopy, werbla i tomów i na koniec mikrofon, do którego śpiewam EV ND967 i okazało się, że Electro Voice zakasował wszystkie. Jak ktoś ma na stanie to proszę, żeby przetestował - ciekaw jestem innych opinii. W domu mam wielkomembranowy AT2020 i jeszcze z ciekawości kiedyś spróbuję. Ponieważ na testach grał inny basista, a ja realizowałem sztukę słyszałem co się dzieje na przodach. Korekcja EV sprowadziła się do zapięcia HPF-a na 50 Hz i opóźnienia linii mikrofonu o odległość frontu do pieca, ponieważ była słyszalna przebitka nieco ze sceny. Ewidentnie po opóźnieniu (ok. 4 m - sprawdziłem krokami i na ucho, choć polecam dalmierz laserowy - niestety zapomniałem wziąć do pracy), bas zagrał w fazie i brzmienie stało się zdecydowanie głębsze i mikrofon mógł być sporo ciszej. Na czasie pokombinuję z miksem linia plus mikrofon i nie omieszkam napisać co się uda uzyskać. Oprócz wspomnianego wyżej At2020 mam inną pojemnościówkę Audio Technice ATM350 (klips) - z racji, że mikrofon wytrzymuje wysokie ciśnienie akustyczne też zamierzam go przetestować, tym bardziej, że ten klipsik ma bardzo płaską charakterystykę.
Pozdro
01-27-2015, 08:04 AM
Nagrania poprosimy (z sygnałami osobno też
01-27-2015, 12:30 PM
Jak dorwę czasu to nagram, na wszystkich dostępnych mikrofonach i linię.
Pozdro
01-27-2015, 08:15 PM
Zyga a jakie masz mikrofony?
Ibanez Roadstar II --> Ampeg SVT-III / SVT-200T --> Ampeg SVT-410HE
/pozostało nauczyć się na tym grać/
01-01-2016, 01:24 PM
Jaki mikrofon zakupić do nagrywania basu i gitary? Słowo klucz do tego przypadku do uniwersalność. Nagrywanie tych dwóch instrumentów z linii + mic = dwukanałowy interface.
Burning pisał wcześniej sm57, ale czy nie będzie on miał za mało basu w basie? Wiem, że temat bo jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
01-01-2016, 01:37 PM
Sm57 lub Audix i5. Bas z linii. Sm57 bardziej "nijaki" będzie. Sprawdzone rozwiązanie stosowane od lat. i5 więcej zadziora i IMO fajniejszy do werbla i basu. Do gitar różnie, tam zazwyczaj wolę szczura.
01-01-2016, 02:53 PM
Generalnie zgadzam się z zakwasem. Oba dobre, przy czym ja wolę SM57.. może dlatego, że więcej go używałem i lepiej znam.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
01-01-2016, 11:55 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2016, 11:55 PM przez Sebastian-J.)
A Audix D2? Ich strona pisze, że do basu i gitary się nadaje?
01-02-2016, 01:12 PM
Mój typ to Oktava MK319 lub kombinacja AKGD112 + Oktava 012 / Rode NT5 :-)
Ibanez Roadstar II --> Ampeg SVT-III / SVT-200T --> Ampeg SVT-410HE
/pozostało nauczyć się na tym grać/
01-02-2016, 01:21 PM
(12-23-2013, 05:09 PM)zakwas napisał(a): Jeżeli na gigach masz też 15", to jest szansa, że ten Audix przy niej zrobiłby robotę, ale to musisz sobie sam posłuchać i zdecydować. Mogę Ci po Nowym Roku zgrać parę śladów nagrywanych tym majkiem, bo jestem fanboyem! Jak znajdziesz chwilę to chętnie bym posłuchał. Zwłaszcza jakieś basy z przesterami.
01-02-2016, 01:26 PM
Teraz to joe wiem czy dam radę, ale 15 będę nagrywał premierę mojego nowego składu, to się może coś znajdzie.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości