Liczba postów: 2326
Liczba wątków: 45
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
10
02-26-2015, 05:54 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-26-2015, 05:55 PM przez pinio.)
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-26-2015, 05:54 PM)pinio napisał(a): Jest na to lekarstwo https://www.facebook.com/ScottsBassLesso...38/?type=1

no właśnie... ewidentnie więcej plastiku niż drewna
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 2409
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
2
Mam podobny quiz jak Bolem. Jeden kabel 16zł i jeden za powyżej 100zł. Który to który ?
http://vocaroo.com/i/s0M3yr0Wl7oV
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
(02-26-2015, 04:19 PM)Alfik napisał(a): (02-26-2015, 03:41 PM)citizenkane napisał(a): (02-24-2015, 07:44 PM)Alfik napisał(a): (02-24-2015, 06:09 PM)citizenkane napisał(a): (02-24-2015, 12:59 PM)Alfik napisał(a): (...)bufor uplastikowia i niszczy cały sound (...)
Rozwiń proszę. Rozumiem że pasywny fender jest zajebisty, i zgadzam się z tym. Jednak nie przychylam się do sugestii aby wszelkie Fodery,Wale, Alembiki, Zony itd brzmiały bardziej plastikowo. Na pewno inaczej, ale tworzyw sztucznych bym jednak w to nie mieszał.
Nie mówię o Warwickach i Spectorach innych EMG/MEC'opodobnych bo to jeszcze inksza inkszość.
Nie chcę się przrganiać argumentami, usiłuję zrozumieć co masz na myśli.
5. W momencie, w którym preferujesz brzmienie i specyficzną reakcję pierwszego stopnia lampowego w preampie basowym - bufor przejmuje jego rolę i... robi z dźwiękiem to, co zwykłem nazywać jego uplastikowieniem redukując reakcję systemu bas - preamp na niuansy artykulacyjne. Z buforem grasz powiedzmy głośniej ciszej - barwa się nie zmienia.
W układzie pickup pierwszy stopień lampowy lub wysokowydajny tranzystor masz sytuacje, w której ciszej zagrane dźwięki mają zupełnie inne nasycenie alikwotów, niż te mocniejsze tak jak to ma mniej więcej miejsce w instrumencie akustycznym.
6. Wiekszość basów z wyższej półki typu Fodera itd umożliwia wyłączenie preampików, i to się zwykle w sytuacjach studyjnych robi.
Hej, mam pewne 'drugie myśli' i kolejne pytania dotyczące tematu.
Sugerujesz że najlepiej jest rejestrować "pasywny" sygnał. W techniki rejestracyjne się nie zagłębiajmy bo jest ich multum, więc skupiam się na torze pomiędzy gitarą a preampem (niepodłogowym) twojego wzmaka lub studyjnym.
Co jeśli efekty których używasz są składowym elementem twojego brzmienia? Np. lubisz mieć dopalony sygnał przed lampowym preampem twojego wzmaka i brzmi to relatywnie dobrze. Przecież wiele współczesnych efektów buforuje sygnał.
Czy nagranie w purystyczny sposób kilku ścieżek o świetnej dynamice i super naturalnym brzmieniu jest dobrym rozwiązaniem jeśli na wstępie nie brzmisz jak Ty? A zabawa w postprodukcji i próbowanie zbliżenia się do zamierzonego efektu może spełznąć na niczym i być bardzo czasochłonna.
Co zrobiłbyś w takim przypadku?
Jeśli przester z kostki lub np buster chorus itd... to składowa twojego brzmienia to tak rejestrujesz. One nie mają pełnić roli bufora tylko modyfikatora brzmienia. Sam mam wielką podłogę efektów i kilkanaście innych pochowanych w szafkach i szufladach i nie waham się ich użyć
Warto jednak sprawdzić, czy ich magia nie wynika to z "ułomności" reszty toru. Np. grasz na markbasie i sansampie udającym ampega... a w studio masz kilka full lamp ampega do wyboru. Bedziesz się upierać na zasadzie to jest mój tor i chuj... czy może sprawdzisz "the real thing".
Z drugiej zaś strony nie wbijam gołych śladów purystycznie w HiFi Demetera jeśli wiem, że mają być brudne i zmulone, a w podłodze widzę pełno fajnych fuzów i busterów.
Staram się stosować - właściwe narzędzie do osiągnięcia zamierzonego brzmienia.
Czasami jest to nawet marshall na bateryjkę z głośnikiem wielkości naręcznego zegarka
To samo z gitarą - puszczona przez np treble buster na hiwatta zabrzmi zupełnie inaczej niż po samym przekręceniu gainu we wzmaku.
Problem w tym że jedynym zastosowaniem preampików na bateryjeczkę wbudowanych w basówkę jest robienie tego samego, co studyjny preamp tylko, że ze znacznie niższą jakością i mniejszymi możliwościami kreacji.
Ale np. mój Alembic brzmi dość unikalnie (ma "własny" sound) i gdy szuka się takiego charakteru, to jest dobry taki, jaki jest  Ja go wielbię na ten dany przykład. Zresztą jego preamp jest dość unikalny, działa na nieco innej zasadzie niż te we wzmacniaczach.
Liczba postów: 1742
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
1
02-27-2015, 12:52 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-27-2015, 04:26 PM przez citizenkane.)
(02-27-2015, 11:39 AM)Basstard napisał(a): Ale np. mój Alembic brzmi dość unikalnie (ma "własny" sound) i gdy szuka się takiego charakteru, to jest dobry taki, jaki jest Ja go wielbię na ten dany przykład. Zresztą jego preamp jest dość unikalny, działa na nieco innej zasadzie niż te we wzmacniaczach.
O ile mi wiadomo zasada działania tego preampu jest podobna do tego w Walu.
Alfik
http://cdn.meme.am/instances/500x/47589085.jpg
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
(02-27-2015, 12:52 PM)citizenkane napisał(a): (02-27-2015, 11:39 AM)Basstard napisał(a): Ale np. mój Alembic brzmi dość unikalnie (ma "własny" sound) i gdy szuka się takiego charakteru, to jest dobry taki, jaki jest Ja go wielbię na ten dany przykład. Zresztą jego preamp jest dość unikalny, działa na nieco innej zasadzie niż te we wzmacniaczach.
O ile mi wiadomo zasada działania tego preampu jest podobna do tego w Walu.
Owszem. A brzmienie Wala też mi robi. BARDZO.
Liczba postów: 6390
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
(02-26-2015, 09:51 PM)motyx napisał(a): Mam podobny quiz jak Bolem. Jeden kabel 16zł i jeden za powyżej 100zł. Który to który ?
http://vocaroo.com/i/s0M3yr0Wl7oV
Pierwszy ma znacznie więcej dołu a o reszcie aspektów się nie wypowiem, bo oba podejścia nie sa powtarzalne artykulacyjnie.
Liczba postów: 2409
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
2
(02-28-2015, 11:22 AM)paka napisał(a): (02-26-2015, 09:51 PM)motyx napisał(a): Mam podobny quiz jak Bolem. Jeden kabel 16zł i jeden za powyżej 100zł. Który to który ?
http://vocaroo.com/i/s0M3yr0Wl7oV
Pierwszy ma znacznie więcej dołu a o reszcie aspektów się nie wypowiem, bo oba podejścia nie sa powtarzalne artykulacyjnie.
No tak nagralem na przypal, jutro ogarne jakieś gamy paluchami rowna dynamika. W każdym razie pierwszy to kabel z thomanna za 16zl, a drugi to Adam Hall z wyższej serii. Dla mnie roznica w warunkach live bez znaczenia i na pewno nie kupię juz żadnego drogiego kabla.
Liczba postów: 763
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
wie ktoś coś o kablach Adam Hall?
Charvel Model 2B
Charvel Eliminator
Aria ZZB Custom
Liczba postów: 4256
Liczba wątków: 5
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
03-17-2015, 01:04 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-17-2015, 01:06 PM przez JA_cek.)
wie: tanie badziewie
edyta: coby poprzeć swoje słowa: ostatnio przerabiałem pytę Adam Hall - masakra. Podejrzewam, że kable są tego samego sortu - wtyki nie budzą zaufania, jakość wykonania też. Aż chyba pójdę i z ciekawości rozkręcę taki jeden.
Liczba postów: 2326
Liczba wątków: 45
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
10
Taką sama opinię dostałem od hurtowni. Szkoda kasy.
Liczba postów: 401
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
1
Czy ktos z was uzywal kiedys jackow Switchcrafta? http://www.redco.com/Switchcraft-228.html
Szukam czegos mniejszego od neutrikow.
Liczba postów: 2326
Liczba wątków: 45
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
10
Masz pewnie na myśli małe odsadzenie.
Z ciekawości na krotką złączkę kupiłem kiedyś to http://www.thomann.de/pl/thomann_sk140_w...klinke.htm dupy nie urywa, ale spełnia zadanie. Nie zauważyłem jakiejś straty w sygnale.
Szczuplejszy jest Amphenol http://www.thomann.de/pl/amphenol_acpm_rn.htm ale ma też spore odsadzenie (wystawanie z gniazda), co czasem w pedalboardzie ma znaczenie. Jakość niewiele gorsza od Neutrika, sporo złączek na tym poczyniłem. Zero reklamacji.
Jeśli potrzebujesz "placki" to polecam to http://www.thomann.de/pl/hicon_flunderkl...winkel.htm zauważ, że w przeciwieństwie do tańszych, ten ma złącze do podlutowania masy. Większość nie ma tego konektora a jedynie dociśnięciem kabla zapewnia się masowanie. Dobrej jakości izolator odporny na temperaturę.
Liczba postów: 401
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
1
Dzieki pinio
Zalezy mi na "plackach", bo mam duzy scisk w pedalboardzie i neutriki sie nie mieszcza.
Mysle, ze sprobuje Hicony. Przekonaly mnie posiadaniem zlacza do masy.
Liczba postów: 87
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
(03-17-2015, 03:31 PM)mSz napisał(a): Dzieki pinio 
Zalezy mi na "plackach", bo mam duzy scisk w pedalboardzie i neutriki sie nie mieszcza.
Mysle, ze sprobuje Hicony. Przekonaly mnie posiadaniem zlacza do masy.
Jeśli zdecydujesz się na HICONy to przy montażu bardzo uważaj żeby nie przekręcić gwintu - zmora w tym modelu.
|