(12-14-2013, 09:02 PM)artur napisał(a): pany, jak ustawiacie swoje Spectory (najlepiej 4 euro na J+P) by uzyskać mega betoniare?
http://www.youtube.com/watch?v=xXU3mURBDVM
takie cuś
jakie struny, jaki setup, jak ustawić balans pikapów, jakieś dopałki? itd
Daj mu balans lekko w stronę P. Jak chcesz sucho, to Rotosy, jak wolisz bardziej żywo, to jakieś nikle (moim zdaniem lepszy punch). Na dopałkę coś z blendem z ziarnem sansampowym. Setup ustaw sobie taki, żeby był lekki fretbuzz (ale nie przesadź)
(12-14-2013, 09:26 PM)herp napisał(a): (12-14-2013, 09:02 PM)artur napisał(a): pany, jak ustawiacie swoje Spectory (najlepiej 4 euro na J+P) by uzyskać mega betoniare?
http://www.youtube.com/watch?v=xXU3mURBDVM
takie cuś
jakie struny, jaki setup, jak ustawić balans pikapów, jakieś dopałki? itd
IMHO dużo góry, mało środka, niziutka akcja, wszystko na full. Ale ja nie mam Speca, więc mogę się mylić.
Ja taki sound lubię.
Moim zdaniem, właśnie mało niskiego środka jest tutaj słaba i za dużo górki. Ja wole w ten deseń (+ jakieś ziarenko w górce):
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(12-14-2013, 09:02 PM)artur napisał(a): pany, jak ustawiacie swoje Spectory (najlepiej 4 euro na J+P) by uzyskać mega betoniare?
http://www.youtube.com/watch?v=xXU3mURBDVM
takie cuś
jakie struny, jaki setup, jak ustawić balans pikapów, jakieś dopałki? itd
Artur
Kilka rad:
1. Pomimo podobnego wyglądu Spector jest kompletnie innym wiosłem niż np Thumb. Wszystko co do tej pory nauczyłeś się o kręceniu basu musisz zapomnieć. O ile Warwicki grają przeważnie wyłącznie środkiem typu 300Hz-600Hz Spector dokładnie tego pasma kompletnie nie ma.
Setup:
Grube agresywne struny nawet ekstremum typu 50-110 stalowe polecam Ernie Ball o ile roto na powiedzmy jazzie jeszcze dają jakoś radę to na specu mają znacznie za mało alikwotów w środku pasma.
Struny nisko; łódka około 0.5mm tak aby równo dzwoniły na całym gryfie. Pickupy najwyżej jak się da EMG mają niski tzw pull magnetyczny więc bez obaw można je trzymać 2mm od strun. Grasz najlepiej tuż za neckowym pickupem (tak 1/4 drogi do bridgeowego)
Balance pickupów na zero - pickup bridge w specu brzmi cienko i śmiesznie jego jedynym zadaniem jest uzupełniać w wyższe alikwoty pickup neck. Najlepiej zostawić w balance na 50/50.
Pod żadnym pozorem nie podbijać dołu w paśmie 30Hz-80Hz EMG mają go od cholery, jeśli coś w tym paśmie może Ci się przydać to kolejno 120Hz - 160-250Hz kluczowe pasmo aby było Cię słychać, które spec z natury swojej konstrukcji ma praktycznie całe wycięte. Sprawdza się korekcja +4 na 120Hz i nawet +6 +8 na okolicach 200Hz. Góry podbijać nie musisz. tzw metaliczny pobrzęk stuny na specu nasz nieco wyżej - szukaj go między 4kHz a 6 kHz i troszkę podbij.
Teraz najważniejsza sprawa. Spector nienawidzi klasycznych przesterów o ile Ampeg (american) lub hiwatt marshall (british) sprawdza się na klasycznych wiosłach z dowolną ilością drive ze speca zostaje tylko bulgot. Z kolei spec nie przesterowany brzmi plastic 80' i ginie pod gitarami sztuka polega więc na tym aby maksymalnie wysycić go w harmoniczne ale tak aby nie było słychać oczywistego przesteru. Coś tak jak byś gotował wodę ale nie dopuszczał do wrzenia. Zaden sansamp tutaj nie pomoże - wyjdzie Ci co najwyżej polisz plugin metal. Możesz spróbować wykorzystać twój wzmacniacz on o ile pamiętam ma nasycanie końcówki lampką + gain tak duży aby jeszcze nie było słychać oczywistego drive podczas grania z kapelą ale solo już się nieco gotował.
Hope This Help
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
(12-15-2013, 12:41 AM)Alfik napisał(a): (12-14-2013, 09:02 PM)artur napisał(a): pany, jak ustawiacie swoje Spectory (najlepiej 4 euro na J+P) by uzyskać mega betoniare?
http://www.youtube.com/watch?v=xXU3mURBDVM
takie cuś
jakie struny, jaki setup, jak ustawić balans pikapów, jakieś dopałki? itd
Artur
Kilka rad:
1. Pomimo podobnego wyglądu Spector jest kompletnie innym wiosłem niż np Thumb. Wszystko co do tej pory nauczyłeś się o kręceniu basu musisz zapomnieć. O ile Warwicki grają przeważnie wyłącznie środkiem typu 300Hz-600Hz Spector dokładnie tego pasma kompletnie nie ma.
Setup:
Grube agresywne struny nawet ekstremum typu 50-110 stalowe polecam Ernie Ball o ile roto na powiedzmy jazzie jeszcze dają jakoś radę to na specu mają znacznie za mało alikwotów w środku pasma.
Struny nisko; łódka około 0.5mm tak aby równo dzwoniły na całym gryfie. Pickupy najwyżej jak się da EMG mają niski tzw pull magnetyczny więc bez obaw można je trzymać 2mm od strun. Grasz najlepiej tuż za neckowym pickupem (tak 1/4 drogi do bridgeowego)
Balance pickupów na zero - pickup bridge w specu brzmi cienko i śmiesznie jego jedynym zadaniem jest uzupełniać w wyższe alikwoty pickup neck. Najlepiej zostawić w balance na 50/50.
Pod żadnym pozorem nie podbijać dołu w paśmie 30Hz-80Hz EMG mają go od cholery, jeśli coś w tym paśmie może Ci się przydać to kolejno 120Hz - 160-250Hz kluczowe pasmo aby było Cię słychać, które spec z natury swojej konstrukcji ma praktycznie całe wycięte. Sprawdza się korekcja +4 na 120Hz i nawet +6 +8 na okolicach 200Hz. Góry podbijać nie musisz. tzw metaliczny pobrzęk stuny na specu nasz nieco wyżej - szukaj go między 4kHz a 6 kHz i troszkę podbij.
Teraz najważniejsza sprawa. Spector nienawidzi klasycznych przesterów o ile Ampeg (american) lub hiwatt marshall (british) sprawdza się na klasycznych wiosłach z dowolną ilością drive ze speca zostaje tylko bulgot. Z kolei spec nie przesterowany brzmi plastic 80' i ginie pod gitarami sztuka polega więc na tym aby maksymalnie wysycić go w harmoniczne ale tak aby nie było słychać oczywistego przesteru. Coś tak jak byś gotował wodę ale nie dopuszczał do wrzenia. Zaden sansamp tutaj nie pomoże - wyjdzie Ci co najwyżej polisz plugin metal. Możesz spróbować wykorzystać twój wzmacniacz on o ile pamiętam ma nasycanie końcówki lampką + gain tak duży aby jeszcze nie było słychać oczywistego drive podczas grania z kapelą ale solo już się nieco gotował.
Hope This Helps
Kurwa, dla takich postów warto czytać forum. Czemu nie ma takiej miazgi merytorycznej tu więcej? Masakra, Alfik, pełen szacun
Liczba postów: 7716
Liczba wątków: 12
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Liczba postów: 1889
Liczba wątków: 23
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
2
Spector i Głowa GK 700RB II z tym operatorem to musi zabrzmieć
http://www.youtube.com/watch?v=8NdtOHQ-2X0
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
12-15-2013, 02:09 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-15-2013, 02:18 PM przez groza.)
(12-15-2013, 12:41 AM)Alfik napisał(a): Hope This Help
Alfik jedna rzecz. Wszystko się zgadza, ale ja jednak wydałbym te 150zł i kupił warwicków czerwonych we wszystkich grubościach jakie tylko są. i konkretnie ustawił instrument pod przestery (2 z 3 moich basów tak są ustawione - precel ma w dupie bo jest preclem
emg + grube struny + ampeg mi też nie grało, raz specjalnie do studia grubsze sturny założyłem i do dziś żałuję.
za to emg + cieńkie struny i niski setup + ampeg jak najbardziej będzie wymiotować.
ogólnie nie wiem dlaczego ale wszystkie basy ntb na których grałem są wyraźnie sztywniejsze od przeciętnego fendera. na jazzie mogę "mój" ping o progi wydobyć z setupu normalnego, pt 2,5mm bez problemu. na moich customach jestem w okolicy 1mm - wyżej po prostu się nie da, za równo wtedy grają, za czysto itp. i nie lubię grać siłowo żeby tylko wydobyć barwę którą chcę.
emg nie mają tego pasywnego strzału więc tutaj łatwo se strzelić w nogę i zrobić z basu emg/ntb generator sinusoidy burczącej.
ja bym celował w mega niską akcję, cieńsze struny.
przester na nagraniu to ewidentnie drive z kostki a nie z pieca.
Liczba postów: 12181
Liczba wątków: 43
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
5
12-15-2013, 02:42 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-15-2013, 02:43 PM przez Doman.)
Ej, ale ja wole takie mocno sprecyzowane porady, bo te typu "kup dużo różnych strun, kostek, basów i poeksperymentuj z brzmieniem aż będzie git" to ja sam jestem w stanie wpaść. A i tak nigdy nie ma czasu siedzieć w studio i wymyślać (bo to jeszcze nie ten etap kiedy ma się czas w studio...).
Można to sprawdzić, usiądzie w Twoim kontekście, dobrze. Nie usiądzie w Twoim kontekście, trudno, szukaj dalej.
Na dzińdybry mamy tutaj 2 dobre (imho) porady, Alfa i grozy. Obie mogę sprawdzić jak speca nie puszczę w ludzi.
Nigdy nie należy brać czegoś jako prawdę objawioną, ale z drugiej strony nie należy też absolutnie z góry wszystkiego odrzucać. A już na pewno w muzyce.
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
Pewne instrumenty, jak Spector, mają określoną charakterystykę brzmienia. Zarówno precel, jak i hollowbody czy spector. I myśle, że można bez problemu podac jakiś punkt odniesienia do ROZPOCZĘCIA poszukiwań brzmieniowych. A ja tak zrozumiałem post Błażeja. Jak Ty go zrozumiałeś? Nie chcę wnikać.
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
(12-14-2013, 09:26 PM)herp napisał(a):
Ja taki sound lubię.
Wiem, że offtopic, ale fragmantami to zajebiście Yesowy numer - szczególnie początek, który jest skrzyżowaniem "Into The Lens" z "Tempus Fugit" (czyli 2 numery z "Dramy" - tej płyty z Hornem i Downesem)
Ale sound poza solowymi fragmentami zupełnie mi tu nie leży. Gdy Beggs gra sam, brzmi świetnie (choć nieco za "sucho"), ale pod gitarami i klawiszem "chrupnięcie" niknie i zostaje sam lejący się dół, bez ataku. Zdecydowanie wolę Beggsa na MusicManie. No i na Sticku
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Taki znakomity basista a taki elementarny błąd - jak można grać z ręką tak blisko mostka?
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
Przyzwyczajenie z MusicMana
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
12-15-2013, 02:58 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-15-2013, 03:02 PM przez Alfik.)
(12-15-2013, 02:09 PM)groza napisał(a): (12-15-2013, 12:41 AM)Alfik napisał(a): Hope This Help
Alfik jedna rzecz. Wszystko się zgadza, ale ja jednak wydałbym te 150zł i kupił warwicków czerwonych we wszystkich grubościach jakie tylko są. i konkretnie ustawił instrument pod przestery (2 z 3 moich basów tak są ustawione - precel ma w dupie bo jest preclem
emg + grube struny + ampeg mi też nie grało, raz specjalnie do studia grubsze sturny założyłem i do dziś żałuję.
za to emg + cieńkie struny i niski setup + ampeg jak najbardziej będzie wymiotować.
ogólnie nie wiem dlaczego ale wszystkie basy ntb na których grałem są wyraźnie sztywniejsze od przeciętnego fendera. na jazzie mogę "mój" ping o progi wydobyć z setupu normalnego, pt 2,5mm bez problemu. na moich customach jestem w okolicy 1mm - wyżej po prostu się nie da, za równo wtedy grają, za czysto itp. i nie lubię grać siłowo żeby tylko wydobyć barwę którą chcę.
emg nie mają tego pasywnego strzału więc tutaj łatwo se strzelić w nogę i zrobić z basu emg/ntb generator sinusoidy burczącej.
ja bym celował w mega niską akcję, cieńsze struny.
przester na nagraniu to ewidentnie drive z kostki a nie z pieca.
Napisałem o grubych strunach dlatego, że można je jeszcze niżej ustawić niż cieńkie przy tej samej ilości dzwonu o progi, i z moich doświadczeń wynika, że w przypadku EMG mają trochę więcej mięsa w środku - co ewidentnie się przydaje.
Jeśli chodzi o kostke jako drive myśle, że darkglass rozwiązał by sprawę przy nie za dużym wysterowaniu.
(12-15-2013, 02:40 PM)groza napisał(a): Tak jak nie znoszę zarozumialstwa Alfika tak właśnie poczułem nieodpartą potrzebę odwiedzenia go z jakimś basem na EMG i śladami garów
Zapraszam nagramy 100 różnych próbek na różnych setupach wzmaków i zrobimy z tego filmik dla forumowiczów.
(12-15-2013, 02:52 PM)Basstard napisał(a): (12-14-2013, 09:26 PM)herp napisał(a):
Ja taki sound lubię.
Ale sound poza solowymi fragmentami zupełnie mi tu nie leży. Gdy Beggs gra sam, brzmi świetnie (choć nieco za "sucho"), ale pod gitarami i klawiszem "chrupnięcie" niknie i zostaje sam lejący się dół, bez ataku.
Zgadza się taka jest przypadłość podstawowa spectorów NS. Dlatego też pisałem o rodzaju specyficznego wysterowania w harmoniczne przesteru tak aby uwypuklić i jednocześnie skompresować (pozornie tylko masło maślane) atak
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
12-15-2013, 03:05 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-15-2013, 03:11 PM przez groza.)
(12-15-2013, 02:47 PM)jarro napisał(a): Groza, dla Omsona pewnie twoje próbki i tak nie będą punktem odniesienia, bo przecież nie grasz metalu na co dzień .
joł....
http://t-shirt.home.pl/downloads/metal.mp3
tyle dołu mam z pokrętłami na +/- zero - czyli bez żadnego podbicia, excitera itp. nagrane jakąś komórką.
mówisz, że mało?
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
12-15-2013, 03:08 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-15-2013, 03:09 PM przez Alfik.)
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
|