Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
10-30-2015, 12:40 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-30-2015, 12:42 PM przez zakwas.)
(10-30-2015, 11:51 AM)groza napisał(a): Wujek dobra rada:
jak grasz z wynalazkiem, ustal sobie wszystko sam - jaki mikrofon, jak umiejscowiony. audix, d112, 421, sm - wszystko trzeba sprawdzić (i skonczy się na dozbieranu do 421 i popróbować.
Dokładnie -- ja zawsze mam na koncercie i5 w kieszeni i nie ma, że nie mają, że nie wiedzą jak to. Jak się wkurwię kiedyś, to nawet swój statyw będę woził, żeby z tym nie było problemów.
P.S.: No i weźcie pod uwagę, że taki gościu za konsolą, to musi jeszcze nagłośnić bęben, gitarę i wokale, a każdy z ludzi obsługujących te elementy miewają swoje widzimisię, nie tylko basisty.
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
(10-30-2015, 12:40 PM)zakwas napisał(a): P.S.: No i weźcie pod uwagę, że taki gościu za konsolą, to musi jeszcze nagłośnić bęben, gitarę i wokale, a każdy z ludzi obsługujących te elementy miewają swoje widzimisię, nie tylko basisty.
No ale jaki to jest problem dostawić ten jeden mikrofon, a zamiast w DI wpiąć się w tego dostawionego majka? 3 minuty roboty?
Najlepszym asem jakiego spotkałem w swoim scenicznym życiu był typ, który pomimo moich próśb i błagań wpinał się XLRem w "Speaker output min 4ohm" w moim TE (gniazdo obok wyjścia jackowego, z którego leciał sobie beztrosko sygnał na kolumnę). Prosiłem, błagałem, ostrzegałem, palcem pokazywałem z którego ma sobie linię wziąć
Paluch - tak ustawionym SMem imo opędzi się 99% sytuacji pt "nagłośnienie jednym majkiem", ino ja stawiam prostopadle do głośnika, gra trochę bardziej miękko.
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
10-30-2015, 12:51 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-30-2015, 12:51 PM przez zakwas.)
Tu akurat nie miałem na myśli stawiania mikrofonu, bo ot faktycznie pół minuty, tylko odgadywania brzmienia jakie kto ma w zamyśle w kontekście kapeli.
Odgadywania, bo często jest tak, że ktoś ustawi sobie uberbrzmienie na salce, a potem chuj, że sala w której ma grać koncert brzmi inaczej.
Stoję po obu stronach barykady, że tak powiem, dlatego o tym piszę.
Liczba postów: 8904
Liczba wątków: 52
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
9
10-30-2015, 12:57 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-30-2015, 01:12 PM przez paluch1986.)
Maciejeq: to ustawienie spowodowało ze na przody nie przedostawał sie dźwięk typu struna uderzyła o magnes jak za mocno walnąłem. Na rozkręceniu wzmaka do połowy miałem zawsze wrażenie ze bardziej to wychodzi niż na wzmaku rozkręconym na maks, w każdym razie chwilę się pobawiłem z szukaniem pozycji, żeby to co ma IMHO sens do kapeli i w warunkach "ciszej k*** z tym basem".
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Mikrofon w kopułkę to siara i brzdęk, lepiej co najmniej w połowie promienia.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
(10-30-2015, 03:25 PM)przemak napisał(a): Mikrofon w kopułkę to siara i brzdęk
A jak jeszcze się tak podstawi RE20 lub Telefunkena MD21...
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
RE20 w kopułkę <3
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 2181
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
do szatana tylko w kopułkę
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
10-30-2015, 11:13 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-31-2015, 12:02 AM przez Alfik.)
(10-30-2015, 03:25 PM)przemak napisał(a): Mikrofon w kopułkę to siara i brzdęk, lepiej co najmniej w połowie promienia.
absolutnie się z Tobą nie zgodzę.
90% nagrań w przypadku gitary basowej stawiam dokładnie centralnie na kopułkę i raczej nie słyszę siary i brzęku tylko pełne pasmo z wyrazistym atakiem.
Jeśli chodzi o gitarę elektryczną to jeśli już muszę nagrywać jednym mikrofonem to stawiam najczęściej na połączeniu membrany z korektorem fazy ale i tak zwykle nagrywam przynajmniej trzema.
2x SM57
MD21
Royer 121
plus czasami U87
bass zwykle:
MD421
MD21
RE20
wszystkie na kopułkę
i obowiązkowo OCTAVA MK219 na gwizdek.
czasami
D112, U87, SM57
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Każdy robi, jak uważa Ja zaczynam z takiego mniej więcej miejsca, potem przesuwam. W czystym basie może być bliżej środka, im więcej siary tym bardziej w bok. Na gitarach tym bardziej.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
ależ nienawidzę tego mikrofonu
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Fakt, miszczostfo to nie jest, ale jest często spotykany w nagłośnieniu (widać, że odrapany), więc go użyłem do tych testów. Charakterystyki ma podobne do 112 i bety, w moich pomiarach nie chodzi o aż takie szczegóły
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Ja budżetowo rozważam D12VR.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
|