Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(06-27-2011, 12:10 PM)Fabian napisał(a):
to blekitne pod lakierem, to podklad? czy inny lakier?
troche zdjecie rozjasnilem.
groza, podstrunnica na zywo wyglada na ciemniejsza. postaram sie zrobic lepsza zdjecia, tym razem nie taboretem. no i jest highgloss.
takie mam jeszcze.
Fabian ja bym inwestował w ten bass...
mroku fullerplast jest przezroczysty i tylko przezroczysty po latach miodowacieje... w 60siątych i wczesnych 70siątych do niektórych kolorów kładli na niego jeszcze zwykle warstwę podkładu i nie myl go z fullerpastem... biały lub szarawy.
Zwykle późne 70siate mają już tylko fullerplast i sunburst, czarny albo natural rzadziej: biały, antigua, international color, Sienna sunburst, walnut i parę innych
fiesta red skończyła się na jazz basach tak okolo 1969
dimarzio stare i nowe grają bardzo podobnie - nie doszukiwałbym się różnic natury strategicznej... tylko pamiętajcie, że pickup gra dobrze tak około 20 lat... potem magnesy się rozmagnesowują miedz traci odrobinę swoje właciwości - we wszystkich staruszkach montuje nowe pickupy stare trzymam w szafie...
najstarszy komplet 1973 jest już warty ładnych paręset baksów choć wcale nie gra lepiej niż nowe cs 60 które mam w tym basie jeszcze troszkę poczekam i wymienie je na jakoś basówkę
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
no to Fabian mnie przebił
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
wpadnij do piaseczna i zobaczymy co ta babinka potrafi;D!
Liczba postów: 16400
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
06-27-2011, 01:55 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-27-2011, 01:55 PM przez miklo.)
Właśnie. Zrobimy test Hendrixa: za gryf o podłogę i palenie benzynką z zapalniczek.
Oj jest zazdrość.
Gram na nerwach.
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
06-27-2011, 02:09 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-27-2011, 02:13 PM przez groza.)
(06-27-2011, 01:50 PM)Fabian napisał(a): lakier na gryfie przy normalnym swietle jest bardzo podobny do glowkowego. jeden odcien jasniejszy, ale plynnie przechodzi.
Jest ok - z tyłu fotka wygląda inaczej niż te górne. Lakier jest już mega mocno styrany, to nie jest lakier po 5 latach grania, tylko bliżej 25 - a raczej wątpię by się komuś chciało w latach 80tych zdzierać lakier po to, by położyć drugi - taki sam. Wtedy mody na super hiper vintage nie było jeszcze, i to po prostu był stary fender który się kupowało w komisie albo od basisty-narkomana za 300$
Jak ci się odłupuje na gryfie do drewna (może być niebezpieczne dla drewna) to się zaopiekuj, jak nie to jest git.
Co do lakieru, to wygląda faktycznie tak se, i jest to chyba refin, ale pamiętaj, że fender często-gęsto przycinał koszty i jak np. nie wyrabiali się z zamówieniami, to pomijali sobie niektóre warstwy przy lakierowaniu - stąd różne dziwne warstwy, bądź ich brak, można napotkać.
Liczba postów: 3843
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
2
(06-27-2011, 01:55 PM)miklo napisał(a): Właśnie. Zrobimy test Hendrixa: za gryf o podłogę i palenie benzynką z zapalniczek.
Oj jest zazdrość.
No kilka jazzów fajnych się pojawiło ostatnio na Forum. Można by się spotkać i sprawdzić, który się najfajniej zjara
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410
Liczba postów: 2194
Liczba wątków: 11
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
1
(06-27-2011, 11:45 AM)Fabian napisał(a): jestem zmasakrowany. pierwszy bas, na ktory musialem ostro pracowac i 'starac sie' go kupic.
He, co racja to racja, aż się zmęczyłem
Ogolnie wiosło zapierdala! ...ale miałem pewne wątpliwości co do refinu korpusu, Fabianowi nie przeszkadzało to wiec znalazło nowego własciciela...
Zenek_Spawacz
Unregistered
Tak sie wlasnie zastanawiam ... Czy nie zrobic sobie serii kopii znanych instrumentow.
Powiedzmy les paul sunburst - wierna kopia ze wszystkimi detalami z roku 1959
Jazz z lat 60-tych , tele , kopia strato claptona "blackie". Na moj uzytek ... Zebym mogl sobie na scianach w bibliotece powiesic.
To jest wyzwanie dla lutnika , uwzglednic wszystkie detale , tak aby nawet specjalista musial sie pozastanawiac jak to zrobione.
Liczba postów: 410
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
Jeśli już się Zenku za to weźmiesz, to jak szczegółowo będziesz chciał wykonać te kopie?
Cały czas mam w głowie artykuł (albo video, już nie pamiętam) jak z inspiracji Fendera grupka lutników zrobiła prawie nierozróżnialną kopię frankenstrata Ediego Van Halena ( http://www.evhgear.com/frankenstein/ ) i to wyłącznie ze zdjęć i researchu, nie mieli oryginału w rękach. Polecam wszystkim poczytać! Podobna sprawa z repliką Red Special Briana May'a, z tym że tutaj wybitny australijski lutnik Greg Fryer miał już dostęp do gitary i zbadał ją dogłębnie (łącznie z wykonaniem zdjęć rentgenowskich). May mówi, że bez patrzenia nie był w stanie rozróżnić kopii i oryginału na którym grał od dziesięcioleci...
Fender JB MIJ '92 -> BOSS ME50B/BOSS ODB-3 -> Digitech Jamman -> Markbass LittleMark 250 -> Hartke 410TP / David Eden RB1 (AMD Athlon)
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
guitarproject.pl?
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
(06-30-2011, 12:07 AM)Zenek_Spawacz napisał(a): Tak sie wlasnie zastanawiam ... Czy nie zrobic sobie serii kopii znanych instrumentow.
Powiedzmy les paul sunburst - wierna kopia ze wszystkimi detalami z roku 1959
Jazz z lat 60-tych , tele , kopia strato claptona "blackie". Na moj uzytek ... Zebym mogl sobie na scianach w bibliotece powiesic.
To jest wyzwanie dla lutnika , uwzglednic wszystkie detale , tak aby nawet specjalista musial sie pozastanawiac jak to zrobione.
Dawałem tu już, sprawdź sobie tematy Gila Yarona z forum tdpi - buduje bursty, pre-cbsy tyż. Daje pan radę i widać ile trzeba researchu zrobić:
http://www.tdpri.com/forum/2447705-post2631.html
Liczba postów: 606
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
06-30-2011, 08:06 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-30-2011, 08:06 PM przez zee.)
W sumie jak znów zacząłem tu zaglądać to dopiszę się do braderhuda jakiegoś.
Będę starał się bronić z Herpem budżetowych jazzów.
Squier VM Jazz, sunburst, decha z lipy.
Poproszzzz numer.
(01-06-2012, 11:05 AM)miklo napisał(a): Jak muzyka płynie i włos się na mosznie stroszy, to nie ważny na czym i jak szybko grasz.
Liczba postów: 154
Liczba wątków: 7
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
Powracam do JB 1985, micro tilt (usuwać, czy nie usuwać? z mojej konwersacji z nexem wynika, że taki zabieg nie ma sensu...), białe (niegdyś ) pickupy, progi prosto w gryf... I jazda Maskownica była biała one-piece, pewnie z czasem dostanie czarną, blaszkę już ma
Liczba postów: 3808
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
Piękny, czarny fender z klonem to najlepsze połączenie i już
Ale jednak chyba ta płytka by się przydała, bo kabelki coś widać.
Co do micro-tiltu, to w którymś temacie było pierdolenie na ten temat. gsb ma w jednym ze swoich basów bodaj ten micro-tilt, a jego brzmienie to dla mnie ideał rockowego grania wśród tego czym się chwalą na forum ludzie.
|