Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Alfa ma bardzo ładny kolorek, pasuje do ciemnego gryfu
Basy mają bardzo podobną elektronikę, różnią się drewnem, są jakieś szczególne różnice w brzmieniu?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 1409
Liczba wątków: 40
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
02-14-2019, 10:16 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-15-2019, 12:40 PM przez Sebastian-J.)
Założenie ewoluowało w trakcie kolejnych projektów. Finalnie wyszły bardzo bliźniacze konstrukcje - celowo. Różnią się one tylko użytym drewnem oraz kształtami dechy (wiadomo, estetyka), natomiast wszystkie założenia koncepcyjne są takie same:
1. bolt-on
2. prosta główka z mini-tunerami i pojedynczym grzybkowym dociskiem, ale finalnie będzie to belka przez wszystkie struny
3. radius podstrunicy, rozpocząłem od 12mm, potem zmieniłem na 16mm
4. gryfy jednoczęściowy, dla większości z Was będą bardzo toporne i kołkowate, gryfy warwick/spector to przy nich wyścigówki, zrobiłem to celowo, aby nie wsadzać dodatkowych prętów, dzięki temu stroje są mega stabilne, a sound nie idzie "tylko" z dechy, ale też z gryfu.
5. grubość korpusu to 42mm z czego topy mają 10mm i 12mm, rozważam opcję grubości 40mm z czego 10 mm to będzie sam top, bardzo poważnie zastanawiam się nad mixami drewna w korpusach: środek z jesionu, skrzydła z olchy; albo środek z sapele, skrzydła z limby
6. wszystkie mają siodełka Graph-Tech
7. elektronika i pickupy są te same Merlin + Noll
8. mostki i klucze przeważnie koreańskie, ale też chińskie.
Konkluzja jest jedna, drewno ma znaczenie - tak tak, odkrycie roku.
Olcha: bardzo równa, klasyczna, mila w obróbce
Jesion: jazgotliwy, dużo górki i bardzo ciężki, padauk na topie dodaje mu szybkości
Sapele: zachowuje sie jak mahoń, kontur i lejący się dół, bardzo lubię to drewno
Limba/korina: mam wrażenie, że to drewno idealne do grania ciężkiego materiału, bas pod przesterami będzie siał zniszczenie.
Oczywiście jest dużo rzeczy do poprawy, które wynikają z problemów sprzętowo-narzędziowych.
W planach mam też nawiązanie współpracy z rodzimym dostawcą pickupów i elektroniki. Jesteśmy co prawda na bardzo wstępnym etapie opracowywania koncepcji, ale mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie za jakiś czas.
No i co najważniejsze, trzeba będzie się chyba zacząć rozstawać z nimi i robić miejsce na nowe projekty...
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
Jak dla mnie bomba - nie wiem co mi przypomina ale z wszystkich Twoich projektów ten póki co wygląda imo najfajniej!
Liczba postów: 379
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
mam pytanie , to jest fornir?
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
Ładnie, ładnie. Trochę Tune.
Liczba postów: 11867
Liczba wątków: 17
Dołączył: May 2010
Reputacja:
1
Gdybyś miał główki jak Carl Thompson to byłoby super. Te wydają mi się zbyt smukłe/za małe.
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Razem z kluczami mi się podobają, nie zaburzają linii całej gitary
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30