Monitory bliskiego pola
#1
Hej,
stoję przed wyborem monitorów bliskiego pola.
Zastosowanie to domowe studio projektowe, głównie miksy nagranych uprzednio śladów.
Budżet 3500zł za parę. Mało, ale musi wystarczyć, a to już wyższa półka niż Behringer czy nawet Rokity Smile

Po przejrzeniu i posłuchaniu różnych monitorów zostały mi w sumie 3 opcje:
1) Adam A7X - odświeżona wersja 'kultowych' Adamów A7.
- zalety: doskonała góra, bardzo 'ostry' i czytelny sound, poprawione braki w dole względem A7, 5 lat gwarancji
- wady: brzmienie może być nieco 'przekolorowane' przez co miksy zabrzmią sucho

2) APS IO - mniejsza wersja bardzo popularnych AEONów.
- zalety: uznane są za najwierniejsze, duża ilość regulacji, bufor dla BassReflexu dający naturalniejszy dół
- wady: nisko położony crossover, słabo nadają się do prezentacji miksów klientowi

3) Genelec 1030A - klasyk.
- zalety: wysoko położony crossover, jedwabna wysokotonówka
- wady: konieczność kupna używanych

Proszę o poradę Emotka_2755
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#2
APS Wink

Miałem już porównanie różnych monitorków i jednak AEONy zgniatają konkurencję w swoim przedziale cenowym. Nie wiem jak IO, ale skłaniałbym się ku tej marce.
Odpowiedz
#3
APSy są ponoć najdokładniejsze, ale mam obawę o crossover na 1,5kHz - wolę jak driver oddaje środek..
AEONy to klasa, a IO są jeszcze sterylniejsze, na dodatek tytanowa kopułka ma mało przyjemną górę (stąd uparcie patrzę na wstęgowy X-ART w Adamach i jedwabną membranę Geneleca), a będę pracował głównie wieczorami po pracy - więc nie chcę męczącego dźwięku.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#4
grin ma IO albo AEONy (nie pamietam), cos mowil, ze mu klamia;D choc wydaje mi sie, ze to przez przyzwyczajenie do malych krk i srednia adaptacje akustyczna pokojuBig Grin

w kazdym razie wygladaja zajebiscieWink
Odpowiedz
#5
KRK mi się nie podobają - bassreflex ma turbulencje, a sound ogólnie okrągły - niby ładny, ale nie precyzyjny.

PS: Genelec odpada - nie chcę używek. AEONy byłyby bliskie ideału, ale nie będę miał miejsca na monitory bliskiego/średniego pola (nie miejsca na biurku, ale pomieszczenie może być za małe)
Chyba wybiorę IO (na szczęście jest wersja z materiałowym tweeterem), jako rzetelniejsze od Adamów, ale mam obawę o nisko położony crossover oraz końcówkę mocy dla woofera (scalak TDA7294 - tak jak dla tweetera, a nie wzmacniacz jak w AEON)

ktoś może rozwiać moje wątpliwości? Adam czy APS? cena jest identyczna.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#6
Nabyłem Adam Audio A7X
małżonka narzeka, że za głośno Wink ja jestem zachwycony
są czytelne, precyzyjne, schodzą na prawdę nisko, a górka nie męczy
faktycznie bassreflex ma 'oddech' gdzieś ciut powyżej 1kHz, ale zaniedbywalny, ale nie ma turbulencji, więc nawet stopka solo brzmi.
Na Adamy przy miksie trzeba brać poprawkę.. ale chyba na prawie każdy zestaw Wink
są czytelne, a nie suche.. nie ma chyba ryzyka zrobienia przepompowanego miksu.

Zobaczymy jak wrażenia po przesiadce na wejście zbalansowane (miały przyjść jutro i nie mam jeszcze kabli TRS->XLRM) i izolacji od podłoża... a potem w nowym pomieszczeniu Smile
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#7
czas na pokazowke pierwszego miksuBig Grin
Odpowiedz
#8
jak da radę to jutro posiedzę Smile
fotki w odpowiednim temacie: http://basscity.eu/thread-11-post-47510.html#pid47510
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#9
Słuchawajcie!

Pytanie podobne, aczkolwiek budżet mniejszy. Powiedzmy do 2 (a jeszcze lepiej do 1,5). Woofery min. 6'', mniejszym nie ufam... zastosowania - do produkcji wersji demo. Patrzyłem na Alesis M1 MKII, Blue Sky Exo2, Yamaha HS80M.... jakieś rady? z góry ślicznie dziękuję mrgreen
Odpowiedz
#10
używane A7 znajdziesz około 2k
Rokity są w tym przedziale cenowym, ale imho brakuje im klarowności i mają zniekształcony środek.
Do 6" i tak przyda się subwoofer :S
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#11
Czyli mówisz,że trzeba by w 7'' - 8'' zainwestować? albo to blue sky exo, wyglada fajnie i zbiera dobre recenzje.

Używanych z pewnych względów kupić nie mogę (fVAT i takie inne), ale moje budżety lubią być elastyczne mrgreen
Odpowiedz
#12
Ange - jeśli do miksów, to raczej polecałbym 7" na bliskie pole + dobre słuchawki do kontroli basu bez bassreflexu.
Osobiście nie lubię subwooferów.

Adamy A5X - 5,5" woofer, bassreflex ma wyraźny oddech około 1,2kHz, ale niesamowita czytelność:
http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i5...tuka-.html

ESI nEar 08 - 8" woofer, ale bassreflex z tyłu - powstaje więc pytanie jak dobrze masz przystosowane pomieszczenie
http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i3...para-.html

Mackie MR8 - te same wady co powyżej, ale lubię jakość produktów tej firmy:
http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i3...tuka-.html

najlepiej, gdybyś miał okazję posłuchać i znaleźć coś, na czym dobrze Ci się pracuje, ale wiem jak jest Smile
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#13
A Ty skończyłeś z adamami a7 jak rozumiem? Słuchawki mam porządne, więc pół setupu jest zrobione. Jak się sprawdzają Twoje, poleciłbyś po kilku tygodniach użytkowania?
Odpowiedz
#14
Ja mam Adamy A7X (odświeżona wersja A7 z poprawionymi Bassreflexami, mocniejszą końcówką niskotonową i nowym przetwornikiem wstęgowym X-ART)
Brzmią. Brzmią dobrze. Nie są doskonale, ale w końcu to nie jest wysoka półka Smile

Przede wszystkim na uwagę zasługują wstęgowe przetworniki wysokotonowe.
Zapewniają niesamowitą czytelność w górnym pasmie, jednocześnie nie męcząc ucha tak jak tytanowe kopułki. Crossover umieszczony na 2,5kHz sprawia, że zajmują się one faktycznie górą, a nie ma zniekształceń ze środka, jak w większości konstrukcji dwudrożnych.
Teoretycznie X-ART mogą odtworzyć częstotliwości do 50kHz, ale w zakresie słyszalnym dla nas przekłada się to na brak zniekształceń w wysokich Smile

Woofer jest bardzo sztywny, kompozytowy, na dość twardym zawieszeniu.
Znów jestem zadowolony z umieszczenia crossovera, bo przy takiej konstrukcji zapewnia to wiernie odtworzony środek w kluczowym zakresie gitar i wokali. Niski środek ma wymagany 'punch', a sam dół się nie zlewa.

Nie do końca jestem zadowolony z BassReflexów, ale ja ogólnie nie lubię BR Big Grin
Dół jest moim zdaniem nieco podbarwiony, a obcięcie go na korektorze powoduje suchość brzmienia (można to nieco zniwelować zmniejszając czułość końcówki wysokotonowej, ale wtedy dominuje środek Big Grin ale cóż - do studia może to mieć sens i brzmieć jak Yamaha NS10 Wink )
Ponadto (o czym już wspominałem) bassreflex ma słyszalny 'oddech' ciut powyżej 1kHz, słyszalny głównie przy szybkim ataku w niskim pasmie (np. stopa). Przy dłuższych dźwiękach efekt ten zanika, więc już stopa z basem brzmi naturalnie, a gdy coś wejdzie w pasmo okolic 1kHz (np. gitara) to problem jest zaniedbywalny.
Ale przy ustalaniu dźwięku samej stopy warto posiłkować się słuchawkami, przynajmniej dopóki się nauczymy, że to szybkie 'puff' to nie klik ze stopy Wink

Niemniej jednak idzie się do charakteru brzmienia szybko przyzwyczaić, a wierność, czytelność, a także szerokość pasma (na ucho w pełni wierzę w podawane 42Hz przy -2dB Wink ) w pełni rekompensują wspomniane wady.

Myślę, że A5X również spisałyby się świetnie (nawet się nad nimi zastanawiałem), szczególnie w przypadku ograniczonego miejsca. Być może inna konstrukcja bassreflexów może nawet im pomóc, choć cudów bym nie oczekiwał Wink

Na pewno nie żałuję wydanej kasy.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#15
A kwestia subwoofera jak wyglada? Czy to są zawsze konstrukcje zamknięte? Bo bassreflex z racji konstrukcji zawsze powoduje jakies przeklamania - przynajmniej ja mam takie wrazenie?
GMRs - sansamp PSA 1.1 - TC G-Major - Taurus TH-Cross -TN410
Absynth
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości