Ankieta: które brzmie basu bardziej Ci się podoba
Sama Linia
21.21%
7 21.21%
Linia + Paczka
60.61%
20 60.61%
Nie mam zdania
6.06%
2 6.06%
Nie słyszę różnicy
12.12%
4 12.12%
Razem 33 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Barbary Coast - Playback i ankieta od Alfika
#1
W sumie nie wiedziałem, gdzie wrzucić. Trochę to próbki waszych basów trochę, fretless b-hood, nasze nagrania, trochę ankieta w sumie najbardziej cafe meritorica. Do merytorica mało kto zaglada, a materiał tem myślę moze przydać się nie tylko fretlesso i Jaco maniakom. Proszę ewentualnie więc moderatora o warunkowe pozostawienie tego wątku w dzielnicy basowej i przerzucenie tematu za jakiś czas tam.

Barbary Coast – pierwszy utwór skomponowany przez Jaco na płytę Weather Report. Prawdę mówiąc mój ulubiony. Esencja grania na fretlessie w muzyce fusion. Kopalnia wiedzy na temat rozwijania, groove szesnastkowego, synkop, frazowania, feelingu współpracy z perkusistą...

Mój serdeczny kolega Emil Jeleń z którym przez prawie 15 lat robiliśmy półplaybacki do szansy na sukces zgodził się zrobić minus bass track do tego utworu. Jak się zapewne zorientujecie było to cholernie dużo pracy. Oczywiście gra plastik, ale i tak milion razy lepiej gra się do tego niz np. do metronomu czy automatu perkusyjnego. Tak więc Szacun dla Emila. Półplayback baz basu udostępniam chętnym. Bawcie się dobrze można pętlić po parę taktów można grać na progówce.

Poniżej moja próba zmierzenia się z tym utworem. Absolutnie nie edytowana zagrałem 20 tejków i wybrałem najlepszy. Wcześniej długooooooooooo ćwiczyłem.

Pierwsza wersja to tylko sygnał Direct + post EQ ze modyfikowanego przez Igora SWR Grandprix. Preamp Demeter którego używam teraz głównie do nagrywania basu wydał mi się zbyt szlachetny i HiFi do próby rekreacji brzmienia z połowy lat 70siątych. Wersja druga zawiera dodatkowo domiksowany sygnał z GS 210 Aguilara (MD421, RE20 i Octava MK219).

Grane na Fender Jazz Bass Fretless 1973.

Jestem ciekawy, które brzmienie wolicie, czy też róznica w brzmieniu jest dla was pomijalna. Stąd też ankieta.

Oczywiście feelingu Jaco, jego subtelnego mistrzowskiego frazowania raczej nie uda nam się podrobić ile byśmy nie ćwiczyliSad(((, ale zmierzenie się z tym utworem, o ile ktoś chce grać taką muzykę da nam więcej niż przerobienie wielu pojedyńczych groove i ćwiczeń

podkład:
http://www.voila.pl/218/mfwmh/?1

Linia + Paczka

Linia



1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#2
świetnie zagrane, wielki podziw, ale niestety moje ucho nie wychwyciło różnić brzmieniowych... odsłuchiwałem na zintegrowanej karcie i Kossach Porta Pro.

jeszcze raz, szacun! Smile
obrazki się zesrały.

Odpowiedz
#3
Jak dla mnie jest różnica, co prawda musiałem się dobrze wsłuchać i skoncentrować.
Ciekawy temat swoją drogą Smile
Odpowiedz
#4
Wersja w linie jest bardziej sterylna i tłusta - bardziej mi się podoba. Linia + paka naturalniej gada ale chyba wolę sterylność.
Odpowiedz
#5
dla mnie to, co jest nazwane linia + paczka. klei sie. nie wnikam, czym to jest w istocie, aczkolwiek brzmi zdecydowanie rowniej i naturalniej.

jak slychac - wieksza dynamika =/= lepsze brzmienie.
Odpowiedz
#6
Dla mnie linia. Na moje ucho brzmi grubiej i cieplej. Bardziej podkreśla charakter bezprogowca, a przynajmniej tą jego część która mnie rajcuje.
Gram rocka, grunge, covery oraz wesela Cool
Odpowiedz
#7
Jak dla mnie także linia Smile Dobre granie Błażej Smile Emotka_2755
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
#8
W jakich proporcjach to miksowales?

Różnica dla mnie znikoma, w porównaniu do różnic, które są jak nagrywam u mnie
Odpowiedz
#9
(02-16-2013, 09:45 AM)Mateusz napisał(a): W jakich proporcjach to miksowales?

Różnica dla mnie znikoma, w porównaniu do różnic, które są jak nagrywam u mnie

Sama Linia = 50% Direct 50% post EQ
Linia + paczka = po równo Direct, post EQ, MD421, 3dB mniej RE20 i odrobina górki z gwizdka z octava 219 (tak koło 20 dB niżej niz reszta).
Rożnicę mogą być znikome w stosunku do tych u Ciebie bo sygnały u mnie są praktycznie idealnie sfazowane i pomieszczenie w którym nagrywam jest zoptymalizowane do nagrywania głośników. Czyli domiksowuje praktycznie sam charakter i kompresje głośnika bez skutków ubocznych.


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#10
a mozesz wrzucic tez sam sygnał z 10"?

bez gwizdkow itp
Odpowiedz
#11
(02-16-2013, 01:12 PM)Mateusz napisał(a): a mozesz wrzucic tez sam sygnał z 10"?

bez gwizdkow itp

Miksowałem to w studiu musiałbym powtórzyć mix na co nie bardzo mam czas - oczywiście ślady do wglądu na basturbacjach, ewentualnie wyśle Ci same tracki do zabawy proporcjami.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#12
o same tracki mozesz mi wyslac Di post i md 421. Będe dźwięczny.
Odpowiedz
#13
Jak dla mnie sama linia lepsza.
Dzwiek jest bardziej potezny w stosunku do nagrania linia+paczka. Z paka robi sie troche gumowy ten dzwiek, wg mnie Smile

Podoba mi sie tez brzmienie tego bezproga.
Odpowiedz
#14
sama linia jest bardziej punchowa, ale klei się lepiej linia+paczka. Dodaje podmuchu i dolnego środka który lubie! Wink

Odpowiedz
#15
Bardziej mi się podoba brzmienie wersji z paczką, jest bardziej organiczne i ładniej bas siedzi wśród podkładu, podczas gdy ta sterylniejsza barwa z linii jakoś się unosi ponad, taka trochę oderwana. Przy czym parę lat temu, z powodu dokładnie tej różnicy, moje preferencje byłyby odwrotne.
[Obrazek: 17m.gif]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości