Liczba postów: 142
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
1
Regulacja częstotliwości była w pierwszej wersji TRB.
Przetworniki w TRB II są dwucewkowe, z tym że tylko jedna cewka ma rdzeń, a druga służy do likwidacji brumów. Te potencjometry są właśnie w obwodach tych "cichych" cewek (VR7, VR8), a co robią to pewnie Markus, albo Solartron bez problemu wytłumaczą .
W pedeefie poniżej jest schemat tego ukladu.
http://www.yamaha.com/yamahavgn/Document...5IIF_E.pdf
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2014
Reputacja:
0
01-13-2014, 08:39 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-13-2014, 08:41 PM przez Mr.Morris.)
Kurcze, dzięki za sam schemat. Już za to jestem mega wdzięczny. Powiedz mi jeszcze duża jest szansa na to, że któryś z wymienionych osobników akurat natknie się na ten post?
I zasadniczo znalazłem powód szumienia (o którym nie wspomniałem). Poprzedni właściciel zerwał folię aluminiową z dekla bebechów. teraz... Panowie... środkiem urywa wiadomo co ^^
A jak już jesteśmy przy temacie TRB:
spotykam się z opiniami, że mój TRB5-II jest zacny, oj jest. Ale ponoć to nie to samo co TRB stage I - ile jest w tym prawdy Panowie?
Liczba postów: 600
Liczba wątków: 24
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
1
(01-13-2014, 08:39 PM)Mr.Morris napisał(a): Powiedz mi jeszcze duża jest szansa na to, że któryś z wymienionych osobników akurat natknie się na ten post?
Wyslij PW.
Cytat:A jak już jesteśmy przy temacie TRB:
spotykam się z opiniami, że mój TRB5-II jest zacny, oj jest. Ale ponoć to nie to samo co TRB stage I - ile jest w tym prawdy Panowie?
Przepaści nie ma... klasa instrumentów porównywalna.
Prawdopodobnie w "ślepym teście" byś nie odróżnił...
W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2014
Reputacja:
0
@JAZZ-BASS
Dzięki, tak właśnie myślałem. Jedyna różnica jaką widzę to w sumie cena. Wiadomo, że za kilka lat ciężej będzie wyrwać stage I co niestety ukierunkuje samą cenę instrumentu.
Natomiast poza samą sprawą dwóch "podejrzanych" potencjometrów miałbym kilka pytań odnośnie samych modyfikacji Yamahy, czy mogę przy tym temacie zasięgnąć Waszej opinii? I przy okazji też doedukować z tego tytułu.
Liczba postów: 600
Liczba wątków: 24
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
1
Pytaj. Od tego jest forum.
Z pewnością jest tu sporo fachowców...
W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Liczba postów: 92
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
0
(01-13-2014, 08:45 PM)JAZZ-BASS napisał(a): Cytat:A jak już jesteśmy przy temacie TRB:
spotykam się z opiniami, że mój TRB5-II jest zacny, oj jest. Ale ponoć to nie to samo co TRB stage I - ile jest w tym prawdy Panowie?
Przepaści nie ma... klasa instrumentów porównywalna.
Prawdopodobnie w "ślepym teście" byś nie odróżnił...
No ok, ale jak jest ze struną H ?
TRB I ma skalę 34'' a TRB II 35" - nie słychać różnicy ?
Jestem ciekaw bo sam poluję na TRB5 lub TRB6 i juz sam nie wiem czy bardziej polować na pierwszą czy drugą wersję?
Liczba postów: 600
Liczba wątków: 24
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
1
Nie wiem jak sie zachowuje struna B w TRB 1.
Miałem TRB 1 czterostrunową, a TRB 2 pięciostrunową.
Struny EADG brzmiały w obydwu porownywalnie - mimo różnicy w menzurze. Sustain też był bez różnicy...
W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Liczba postów: 747
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
28
(01-13-2014, 08:39 PM)Mr.Morris napisał(a): Kurcze, dzięki za sam schemat. Już za to jestem mega wdzięczny. Powiedz mi jeszcze duża jest szansa na to, że któryś z wymienionych osobników akurat natknie się na ten post? Nigdy tu nie zaglądam ale dzisiaj coś mi kazało tu zajrzeć .
Mr.Morris - na samym początku początku masz u mnie minus, bo zamieściłeś zdjęcia tak niskiej jakości, że aż wstyd coś takiego pokazywać. Chcesz pomocy to wysil się trochę .
Cewki w tych przystawkach są symetryczne i te potencjometry regulują symetrię sygnału. To może przekładać się na brzmienie przystawki ale pewnie chodzi głównie o zminimalizowanie przydźwięku.
Marek
Liczba postów: 600
Liczba wątków: 24
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
1
01-16-2014, 11:41 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-16-2014, 11:42 PM przez JAZZ-BASS.)
(01-16-2014, 03:20 PM)Markus napisał(a): (01-13-2014, 08:39 PM)Mr.Morris napisał(a): Kurcze, dzięki za sam schemat. Już za to jestem mega wdzięczny. Powiedz mi jeszcze duża jest szansa na to, że któryś z wymienionych osobników akurat natknie się na ten post? Nigdy tu nie zaglądam ale dzisiaj coś mi kazało tu zajrzeć .
Mr.Morris - na samym początku początku masz u mnie minus, bo zamieściłeś zdjęcia tak niskiej jakości, że aż wstyd coś takiego pokazywać. Chcesz pomocy to wysil się trochę .
Cewki w tych przystawkach są symetryczne i te potencjometry regulują symetrię sygnału. To może przekładać się na brzmienie przystawki ale pewnie chodzi głównie o zminimalizowanie przydźwięku.
Marek
Ja sobie też przypomniałem co_nieco z dawnych czasów.
Kręcąc tymi małymi potencjometrami nieznacznie zmieniało się brzmienie i miałem wrażenie jakby "zwiększała się czułość" przystawek.
Zjawisko było podobne do tego, jak bym regulował wysokość przystawek (czyli ich odległość od strun).
Osobiście w żadnej z trzech TRB nie miałem nigdy problemu z jakimkolwiek przydźwiękiem....
W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Liczba postów: 747
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
28
Zgadza się - to będzie wpływać na barwę. Ale główne zasada jest taka, że sygnał z każdej połówki jest wzmacniany oddzielnie i następnie mieszany razem. Ten potencjometr określa poziom sygnału z jednej połówki (ile domieszać). Może chodzić o zmniejszenie przydźwięku ale również możliwe jest, że chodzi o możliwość wyrównania parametrów wzmacniacza wstępnego, który jest zrobiony na tranzystorze polowym a takie tranzystory mają straszne rozrzuty parametrów.
Marek
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Te potencjometry spełniają dwojaką funkcję:
- służą do zmiany barwy, wpływając przy tym nieznacznie na poziom przydźwięku,
- służą do minimalizacji przydźwięku, wpływając przy tym nieznacznie na barwę
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 411
Liczba wątków: 22
Dołączył: May 2015
Reputacja:
0
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
Grałem, dupy nie urywa, ale dramatu też nie ma. Wolę BB.
Liczba postów: 411
Liczba wątków: 22
Dołączył: May 2015
Reputacja:
0
Mam Fenderowo-StingRayowe basy i potrzebuję czegoś sportowo-24progowo-2przystawkowego tak tylko dla siebie do domu - extreme slapy i tapping etc
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Też grałem. Wygodna, ale brzmieniowo - zupełnie bezpłciowa, bez charakteru.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
|