YAMAHA B-HOOD
Regulacja częstotliwości była w pierwszej wersji TRB.
Przetworniki w TRB II są dwucewkowe, z tym że tylko jedna cewka ma rdzeń, a druga służy do likwidacji brumów. Te potencjometry są właśnie w obwodach tych "cichych" cewek (VR7, VR8), a co robią to pewnie Markus, albo Solartron bez problemu wytłumaczą Smile.
W pedeefie poniżej jest schemat tego ukladu.

http://www.yamaha.com/yamahavgn/Document...5IIF_E.pdf
Odpowiedz
Kurcze, dzięki za sam schemat. Już za to jestem mega wdzięczny. Powiedz mi jeszcze duża jest szansa na to, że któryś z wymienionych osobników akurat natknie się na ten post?

I zasadniczo znalazłem powód szumienia (o którym nie wspomniałem). Poprzedni właściciel zerwał folię aluminiową z dekla bebechów. teraz... Panowie... środkiem urywa wiadomo co ^^

A jak już jesteśmy przy temacie TRB:
spotykam się z opiniami, że mój TRB5-II jest zacny, oj jest. Ale ponoć to nie to samo co TRB stage I - ile jest w tym prawdy Panowie?
Odpowiedz
(01-13-2014, 08:39 PM)Mr.Morris napisał(a): Powiedz mi jeszcze duża jest szansa na to, że któryś z wymienionych osobników akurat natknie się na ten post?

Wyslij PW.

Cytat:A jak już jesteśmy przy temacie TRB:
spotykam się z opiniami, że mój TRB5-II jest zacny, oj jest. Ale ponoć to nie to samo co TRB stage I - ile jest w tym prawdy Panowie?

Przepaści nie ma... klasa instrumentów porównywalna.
Prawdopodobnie w "ślepym teście" byś nie odróżnił...

W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Odpowiedz
@JAZZ-BASS
Dzięki, tak właśnie myślałem. Jedyna różnica jaką widzę to w sumie cena. Wiadomo, że za kilka lat ciężej będzie wyrwać stage I co niestety ukierunkuje samą cenę instrumentu.


Natomiast poza samą sprawą dwóch "podejrzanych" potencjometrów miałbym kilka pytań odnośnie samych modyfikacji Yamahy, czy mogę przy tym temacie zasięgnąć Waszej opinii? I przy okazji też doedukować z tego tytułu.

Odpowiedz
Pytaj. Od tego jest forum.
Z pewnością jest tu sporo fachowców...

W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Odpowiedz
(01-13-2014, 08:45 PM)JAZZ-BASS napisał(a):
Cytat:A jak już jesteśmy przy temacie TRB:
spotykam się z opiniami, że mój TRB5-II jest zacny, oj jest. Ale ponoć to nie to samo co TRB stage I - ile jest w tym prawdy Panowie?

Przepaści nie ma... klasa instrumentów porównywalna.
Prawdopodobnie w "ślepym teście" byś nie odróżnił...

No ok, ale jak jest ze struną H ?
TRB I ma skalę 34'' a TRB II 35" - nie słychać różnicy ?
Jestem ciekaw bo sam poluję na TRB5 lub TRB6 i juz sam nie wiem czy bardziej polować na pierwszą czy drugą wersję?
www.emcustom.eu [Profesjonalna elektronika dla muzyków]
www.hasiok.art.pl
Odpowiedz
Nie wiem jak sie zachowuje struna B w TRB 1.
Miałem TRB 1 czterostrunową, a TRB 2 pięciostrunową.
Struny EADG brzmiały w obydwu porownywalnie - mimo różnicy w menzurze. Sustain też był bez różnicy...

W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Odpowiedz
(01-13-2014, 08:39 PM)Mr.Morris napisał(a): Kurcze, dzięki za sam schemat. Już za to jestem mega wdzięczny. Powiedz mi jeszcze duża jest szansa na to, że któryś z wymienionych osobników akurat natknie się na ten post?
Nigdy tu nie zaglądam ale dzisiaj coś mi kazało tu zajrzeć Cool.
Mr.Morris - na samym początku początku masz u mnie minus, bo zamieściłeś zdjęcia tak niskiej jakości, że aż wstyd coś takiego pokazywać. Chcesz pomocy to wysil się trochę Shy.
Cewki w tych przystawkach są symetryczne i te potencjometry regulują symetrię sygnału. To może przekładać się na brzmienie przystawki ale pewnie chodzi głównie o zminimalizowanie przydźwięku.

Marek

Odpowiedz
(01-16-2014, 03:20 PM)Markus napisał(a):
(01-13-2014, 08:39 PM)Mr.Morris napisał(a): Kurcze, dzięki za sam schemat. Już za to jestem mega wdzięczny. Powiedz mi jeszcze duża jest szansa na to, że któryś z wymienionych osobników akurat natknie się na ten post?
Nigdy tu nie zaglądam ale dzisiaj coś mi kazało tu zajrzeć Cool.
Mr.Morris - na samym początku początku masz u mnie minus, bo zamieściłeś zdjęcia tak niskiej jakości, że aż wstyd coś takiego pokazywać. Chcesz pomocy to wysil się trochę Shy.
Cewki w tych przystawkach są symetryczne i te potencjometry regulują symetrię sygnału. To może przekładać się na brzmienie przystawki ale pewnie chodzi głównie o zminimalizowanie przydźwięku.

Marek

Ja sobie też przypomniałem co_nieco z dawnych czasów.
Kręcąc tymi małymi potencjometrami nieznacznie zmieniało się brzmienie i miałem wrażenie jakby "zwiększała się czułość" przystawek.
Zjawisko było podobne do tego, jak bym regulował wysokość przystawek (czyli ich odległość od strun).

Osobiście w żadnej z trzech TRB nie miałem nigdy problemu z jakimkolwiek przydźwiękiem....

W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Odpowiedz
Zgadza się - to będzie wpływać na barwę. Ale główne zasada jest taka, że sygnał z każdej połówki jest wzmacniany oddzielnie i następnie mieszany razem. Ten potencjometr określa poziom sygnału z jednej połówki (ile domieszać). Może chodzić o zmniejszenie przydźwięku ale również możliwe jest, że chodzi o możliwość wyrównania parametrów wzmacniacza wstępnego, który jest zrobiony na tranzystorze polowym a takie tranzystory mają straszne rozrzuty parametrów.

Marek
Odpowiedz
Te potencjometry spełniają dwojaką funkcję:
- służą do zmiany barwy, wpływając przy tym nieznacznie na poziom przydźwięku,
- służą do minimalizacji przydźwięku, wpływając przy tym nieznacznie na barwę
Emotka_2755
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
Grał ktoś na tym?
http://guitarcenter.pl/catalog/basy/basy...rbx504-tbl

[Obrazek: Yamaha%20TRBX504%20TBL.jpg?pID=24612]
Odpowiedz
Grałem, dupy nie urywa, ale dramatu też nie ma. Wolę BB.
Odpowiedz
Mam Fenderowo-StingRayowe basy i potrzebuję czegoś sportowo-24progowo-2przystawkowego tak tylko dla siebie do domu - extreme slapy i tapping etc Big Grin
Odpowiedz
Też grałem. Wygodna, ale brzmieniowo - zupełnie bezpłciowa, bez charakteru.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości