10-02-2010, 11:59 AM
No dlatego siedziałem nad kartką papieru 15 minut i nie mogłem nic wymysleć i napisałem temat. Odwróciłem faze, przelutowałem poty i grzmi.
Pomoc w zrobieniu schematu - połączenie singli szeregowo
|
10-02-2010, 11:59 AM
No dlatego siedziałem nad kartką papieru 15 minut i nie mogłem nic wymysleć i napisałem temat. Odwróciłem faze, przelutowałem poty i grzmi.
(10-02-2010, 11:46 AM)Burning napisał(a): single szeregowo też nie brumiąI tu się mylisz Wtedy trzeba inaczej podpiąć potencjometry. SZEREGOWO 2XVOL ..MASA----x------pickup1----------x--------pickup2------x-------------->out ................|............................|..........................| ................|...............+-----------x---------------+........| ................|___|==vol1===|------x-------|===vol2===| RÓWNOLEGLE (którykolwiek VOL ścisza całość) ...........................................out .............................................| ..MASA----x------pickup1----------x--------pickup2------x--------------MASA ................|............................|..........................| ................|...............+-----------x---------------+........| ................|___|==vol1===|------x-------|===vol2===| Jeśli regulację zrobisz na podwójnym potencjometrze to uzyskamy odpowiednio. Przy szeregu balans, a przy równoległym będzie się zachowywać jak volume. Można to obejść, a potrzebny byłby przełącznik z dużą liczbą sekcji. Rzadko który korpus jest na tyle gruby aby pomieścić takiego potwora http://allegro.pl/przelacznik-obrotowy-6...65544.html coś w ten deseń lub http://allegro.pl/przelacznik-obrotowy-6...65544.html . Można wtedy robić dowolne konfiguracje włącznie z łączeniem w fazie, przeciwfazie........
Pozdrawiam
http://www.belhavenmetal.com/ https://www.facebook.com/BelhavenMetal?ref=hl Czasami coś http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=168578 http://www.winyl.net/ forum miłośników czarnych płyt
10-02-2010, 01:11 PM
(10-02-2010, 11:38 AM)Mateusz napisał(a): juz wszystko gra, dzięki wielkie!Mateusz, nie gniewaj się o parę krytycznych słów ale zaczęło się od tego, że przyjąłeś całkowicie błędne założenie i próbowałeś z tego wyciągnąć dalsze wnioski. A przyjmując n.p., że 1 = 0 można już dalej różne cuda udowodnić. Gdybyś od początku powiedział jasno o co chodzi, to prawdopodobnie po 20 minutach miałbyś wszystkie odpowiedzi. Chociaż "błądzić jest rzeczą ludzką". Jakbyśmy się nie mylili, to świat byłby bardzo nudny . Marek
10-02-2010, 01:20 PM
(10-02-2010, 01:02 PM)pinio napisał(a):(10-02-2010, 11:46 AM)Burning napisał(a): single szeregowo też nie brumiąI tu się mylisz Wtedy trzeba inaczej podpiąć potencjometry. to się nie może dobrze skończyć i jaki to ma sens skoro ściszając jeden z picków będziemy go obciążać małą opornością, wtedy cały sens robienia połączenia szeregowego zatraca się. poza tym jak wiadomo potencjometr lubi w niektórych pozycjach uciąć górę - cuda wianki się będą działy. poza tym jak dobrać wartość potencjometrów, duża wartość spowoduje, że ściszanie nie będzie robiło w większym zakresie obrotów nic a nagle wyłączy dźwięk. mała wartość obciąży picki na stałe małą opornością o czym pisałem wcześniej. zrobiłeś coś takiego w basie czy tylko teoretyzujesz?
10-02-2010, 01:25 PM
pinio - cuda wianki to jedno, a wyjaśnienie na przykładzie 'dlaczego sie tak dzieje' to drugie.
do łączenia szeregowego polecam pickup P
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Przeca podałem linki do tematów na basoofce, kilka postów wyżej. Poty dałem 500k. Co do "szybkości" sciszania to trzeba dobrać charakterystykę oporności. Są logarytmiczne (B), liniowe (A), i wykładnicze (C odwrotność B).
Po tych kombinacjach stwierdziłem co następuje. Jeżeli zaczynam szukać polepszenia brzmienia kombinując z elektroniką to czas albo zmienić sprzęt, albo poprawić swoją technikę grania. W ostateczności wypróbowuję różne konfiguracje i zostawiam max 3 opcje. Burning. Ja mam w standarcie P w szeregu Może odchodzę trochę od tematu, ale to moje spostrzeżenia. Na scenie (gra w sekcji) i tak nie ma sensu stosować potencjometrów. Powód. Przy "hałasie" innych instrumentów tak znikome różnice w brzmieniu są do pominięcia. Ja wyregulowuję jednorazowo głośność wysokością pickupów i potem starcza tylko przełącznik. Co innego przy nagrywaniu lub muzyce solowej/wirtuozerskiej.
Pozdrawiam
http://www.belhavenmetal.com/ https://www.facebook.com/BelhavenMetal?ref=hl Czasami coś http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=168578 http://www.winyl.net/ forum miłośników czarnych płyt
Panowie… używajcie do rysunków znacznika code, proszę.
Kod: o--+-> NECK >-+---o
OK
http://basoofka.net/node/11162#comment-138541 http://basoofka.net/node/14762 próbki różnych konfiguracji przystawek. Gdzieś jeszcze miałem nagrania badziewnego skyway-a w wersji fretless, tam też kombinowałem z połączeniem. Oczywiście w tym sprzęcie spektakularnych efektów nie było. Wszystko brzmiało podobnie. Tutaj przykłady http://dalmatyn.wrzuta.pl/katalog/wszyst...hP/sky_way proszę brać poprawkę, że to mój pierwszy i jedyny bezpróg w dodatku kiepskiej jakości..
Pozdrawiam
http://www.belhavenmetal.com/ https://www.facebook.com/BelhavenMetal?ref=hl Czasami coś http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=168578 http://www.winyl.net/ forum miłośników czarnych płyt |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|