czytanka na niedzielę o nagrywanku w studyjku
#1
http://www.nxtbook.com/nxtbooks/newbay/b...tid=48#/48

Lektura obowiązkowa dla kogoś kto myśli poważnie o basowaniu.

Polecam serdecznie ten zestaw krótkich wywiadów z topowymi basistami sesyjnymi wydany kiedyś przez Basspleyera.

Kupa informacji o MYŚLENIU podczas grania i nagrywania. Porady jak radzić sobie w sytuacji stresu studyjnego itd...

Nie byłbym sobą gdybym nie polecił wam zwrócić uwagi na to ilu z tych absolutnie topowych gości gra w studiu na Fenderach (zwykle starych) i fenderopodobnych, a ilu na "absolutnie najwyższej klasy" Warwickach i innych wynalazkach...

Moje ulubione cytaty:

..."In the studio I very rare use my onboard preamp. I prefer the true passive sound and I realise that studio has far better electronics than my bass has ." - Neil Stubenhaus

..."My main complaint with virtually all the non Fender I have tried is this: through they are often capable of producing a wide variety of sounds, they are usually incapable of sounding like a good precision. And the sound the most producers and artist in real world want is that of a p-bass..." David Hungate

i parę innych, które na pewno znajdziecie...

Miłej lektury Smile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#2
Ja pierdole, xxi wiek...


That's a nice mobile device you have!

Unfortunately, you can't view your digital edition on this particular mobile device. Usually, this is because the issue is very new and hasn't been published, yet, or the publisher has not requested a mobile version of their digital edition which will render on your device. If it’s the latter, we suggest following up with the publisher and let them know you want the option to read their content on your mobile device.

Poczytam se w pracy na kompie.
outreband.com

Odpowiedz
#3
Dziękujemy Alfiku i prosimy o więcej tak cennych informacji Smile
Buzz WASP , Squier JV Precision Bass '62 MIJ r.prod. '82 , Thunderfunk TFB-550, Berganitino EX112
(05-16-2011, 03:13 PM)Burning napisał(a): jeśli nie lubisz Black Sabbath to jesteś głupim chujem i spierdalaj Wink

Odpowiedz
#4
wow! Big Grin dzięki Alfiku Big Grin
Odpowiedz
#5
Pewnie zgodzicie się ze mną że zdecydowanie brakuje jednego nazwiska na tej liście...
ale i tak dzięki za lekturę.
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz
#6
Mój ulubiony numer BassPlayera, znam na wylot, ale i tak uwielbiam go sobie od czasu do czasu fragmentami czytać.
Odpowiedz
#7
Błażej - ja od siebie dodam tylko, że od muzyków sesyjnych wymaga się nazwijmy to "brzmienia ogólnie przyjętego", dlatego wynalazki typu warwick czy inne fodery nie mają tu zastosowania. Ludzie przyzwyczajają się do określonego typu tonalności instrumentów Wink
Inaczej sytuacja wygląda gdy odpalamy płyty współczesnych operatorów basówek w takiej muzie jak fusion, jazz i pochodne - tu proporcje ulegają odwróceniu.
Nie neguję absolutnie fantastycznych rzeczy zawartych w BP - piszę jedynie co jest na drugim końcu kija, tak aby obraz był pełniejszy - nie tylko sesyjny Wink



Odpowiedz
#8
A czy miałby ktoś może odsprzedać ten egzemplarz BP ?
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz
#9
..."My main complaint with virtually all Fenders I have tried is this: through they are often capable of producing a wide variety of sounds that producers want, they are usually incapable of sounding like a good Warwick"

Big Grin Big Grin
Odpowiedz
#10
Big Grin
Odpowiedz
#11
mrgreen
Odpowiedz
#12
auć mrgreen
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
[Obrazek: 5oTDjh4.png]
Odpowiedz
#13
brzmijmy wszyscy tak samo :p
Odpowiedz
#14
Gdzieś w Sevres jest podobno też brzmienie basu! Wink
Odpowiedz
#15
"Producer switch" Lelanda Sklara zabija Smile
☓ Buzz ☓ Sire ☓ Wzmacniacze klasy D ☓ EMG ☓ Płytki na Fenderach
Nie używam! STOP AGRESYWNEJ PROPAGANDZIE!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości