Przykłady zajebistego brzmienia basu
Super brzmienie, super linia basówki, piękny fortepian.
W ogóle polecam całą płytę, może oprócz utworu promującego.

Dawid Podsiadło - Son of Analog



https://youtu.be/lDZ5sAuAiUY

Odpowiedz
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
[Obrazek: 5oTDjh4.png]
Odpowiedz


Kawałek taki se. Ale sound basu, oważny przesycony miks , przester na sumie - luv it!
Odpowiedz
Doman, wygrałeś internet \m/
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
(02-03-2016, 10:50 AM)Burning napisał(a): Doman, wygrałeś internet \m/

Zgadza się.
Odpowiedz
No, kompozycyjnie płyta jest taka ok, ale brzmienie kolesie mają miaaaazgaaaaa.
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
[Obrazek: 5oTDjh4.png]
Odpowiedz
Wokale nudzą.. ale soundowo świetnie.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
Kojarzy mi się z Corrosion of Conformity trochę.
Odpowiedz


pierdziawa !
mam stara puszkę Tchibo teściowa nie żyje a mąż ją pamięta od zawsze

Jak mówi stare rumuńskie przysłowie : "Gdy Ktoś Ci przerwie bój, to Go skaratuj!"

Odpowiedz
W jaki sposób uzyskać takie "przymulone" brzmienie, 90% to Fodera i paluchy, ale te 10%, ta drobinka pozostała, reverb, chorus i dużo środka?

https://www.youtube.com/watch?v=xbBP3VrSTN8

https://www.youtube.com/watch?v=hSQpkGHm-Uc

Na tym drugim filmie od 1:00.
Odpowiedz
To brzmi jak tone-off,lub ścięta góra w filtrze z dominacją środkowego pasma plus delikatny reverb.Fodera jest najbardziej rozpoznawalna przez to środkowe pasmo ze sciętą górą w brzmieniu właśnie.Reszta naturalnego reverba,czy jak to nazwać idzie z dobrego wybrzmiewania strun na dobrym drewnie z dobrym mostkiem,raczej niż z chorusa.

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator



Odpowiedz


Tu jeszcze Weber ze stajni ECM, wydaję mi się, że bardzo podobne brzmienie do wcześniej przeze mnie podawanych.
Odpowiedz
(02-07-2016, 11:37 AM)darczyk napisał(a): W jaki sposób uzyskać takie "przymulone" brzmienie, 90% to Fodera i paluchy, ale te 10%, ta drobinka pozostała, reverb, chorus i dużo środka?

https://www.youtube.com/watch?v=xbBP3VrSTN8

https://www.youtube.com/watch?v=hSQpkGHm-Uc

Na tym drugim filmie od 1:00.

Nowoczesny w miarę głuchy, ale za to równo brzmiący bass prosto w DI.
Trochę delaya i reverbu nie najwyższej klasy. Wystarczy jakiś strymon nie musi być lexicon czy bricasti.

Reszta czyli 95% no może 98% tego brzmienia to artykulacja i muzykalność wykonawcy.

Można to grać nawet na starym dobrym Fenderze ( w miarę lekkim olchowym, bo jesionowy będzie mieć za dużo dzwona i charakteru) tylko gałkę tone trzeba by skręcić do połowy.


(02-07-2016, 08:05 PM)darczyk napisał(a):

Tu jeszcze Weber ze stajni ECM, wydaję mi się, że bardzo podobne brzmienie do wcześniej przeze mnie podawanych.

Trzeba być Eberhardem Weberem.
Na raszpli tylko on jedyny na świecie brzmi w ten sposób.
Znów jest to artykulacja + muzykalność + dobór dźwięków itd.


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
ja taką barwę na jazzie uzyskuję skręcając gałkę tone do zera (ale ona mniej ścina niż większość) a potem mocno podbijając górę na wbudowanym preampie (sadowsky) #metodaomsona. Oczywiście jakiś reverb by dopełnił dzieła, nie mam.
[Obrazek: 17m.gif]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 34 gości