Liczba postów: 9538
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
no to nagrałem:
https://soundcloud.com/7michal7/funk-groove-bass
nie znoszę brzmienia starych strun. d i g to jeszcze jak cię mogę, ale e i a to gorzej niż guma od majtek.
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
09-14-2013, 11:30 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-14-2013, 11:31 AM przez Alfik.)
(09-14-2013, 09:38 AM)paluch1986 napisał(a): http://soundcloud.com/tomekdudzic/funk-in-c moje podejście do funkowego, idealnie nie jest, prawą rękę za bardzo spinam przy graniu takich rzeczy, ale może mnie nie zlinczujecie
Nie zlinczujkemy Cie zdecydowanie...
Mi się podoba zarówno koncepcja groove - podzielcie się z Zakwazem Zaiksami jak i wykonanie. Artykulacja też niezła. Podoba mi się, to że choć słychać, że Szatan jest twoim Panem nie wahasz się zabrać za bardziej pedalskie gatunki w celach poznawczo edukacyjnych. Ze studia bym Cie za takie granie nie wyrzucił Rozwijasz się szybko.
Troszkę bass nie stroi i boję się, że na progach.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
09-14-2013, 11:32 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-14-2013, 11:32 AM przez zakwas.)
(09-14-2013, 11:27 AM)zwinny napisał(a): no to nagrałem:
https://soundcloud.com/7michal7/funk-groove-bass
nie znoszę brzmienia starych strun. d i g to jeszcze jak cię mogę, ale e i a to gorzej niż guma od majtek.
Pojebało Was z tymi flażoletami na początku?
Fajnie, powinieneś mieć bana na słuchanie Jamiroquai!
To czego bym się czepił, to momentami, w drugim motywie niektóre szesnastki nie wiadomo w którym miejscu właściwie miały być. 1
Liczba postów: 9538
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
bardzo mi się ten flażolet Alfika spodobał z tych trzech motywów tylko ten pierwszy motyw był w miarę przemyślany, dwa pozostałem od czapy.
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
09-14-2013, 11:41 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-14-2013, 06:11 PM przez Alfik.)
(09-14-2013, 11:27 AM)zwinny napisał(a): no to nagrałem:
https://soundcloud.com/7michal7/funk-groove-bass
nie znoszę brzmienia starych strun. d i g to jeszcze jak cię mogę, ale e i a to gorzej niż guma od majtek.
Dźwięki dobre, pomysły fajne, starość strun nadrabiasz artykulacją. Timing jest troszkę "tzw" szkolny - miejscami jest nierówno i niekonsekwentnie, brakuje osadzenia i brakuje pulsacji, którą osiąga się zwykle przez mikro dynamikę gry - część nutek ważniejszych można zaakcentować, cześć schować i pilnie kontrolować długość nut. ale to są uwagi z cyklu co zrobić by było jeszcze lepiej a nie z cyklu, że jest słabo.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 9538
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
timing to chyba jest coś, czego już nigdy nie opanuję u mnie wygląda to tak, że już w czasie gry słyszę, że jest nierówno, a nie dopiero przy odsłuchiwaniu. dzięki za opinię.
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
09-14-2013, 12:10 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-14-2013, 06:12 PM przez Alfik.)
Cytat: (09-14-2013, 12:53 AM)OMSON napisał(a): Ad 2) Jak posłuchasz Zakwasa i Yarzenioowy w tym groovie, to zdecydowanie bardziej im przyda się ta rada
Mistrzostwo
Miałem nic nie pisać ale znów mnie podpuściłeś Michał - nie wytrzymałem.
Drodzy Koledzy... Od Pana Omsona (w obu przypadkach) otrzymaliśmy po raz kolejny coś na kształt niestrojącego bulgotu, zagranego bardzo nieprecyzyjnie timeowo, pozbawionego kompletnie groove, co więcej kompletnie pozbawionego sensu muzycznego. Należy zastanowić się, czy autor powyższych nagrań zdaje sobie sprawę bez szukania w google jakie dźwięki znajdują się w tonacji podkładu... jakie są podstawowe zasady budowania fraz itd... Zarejestrowane są one kiepską barwą instrumentu (raczej wynikającą z braków artykulacyjnych operatora) z powtarzającymi się brzydkimi przesterowaniami i trzaskami sugerującymi kompletny brak elementarnej wiedzy realizatorskiej - co sprawia, iż czytelnik forum powinien z mocnym przymrużeniem oka traktować setki jego postów w tematach z cyklu miksujemy w domu - wtyczki VST itd... Po zagraniu tychże sampli jako odpowiedź na niezwykle grzecznego poprawnego politycznie i motywującego posta Kolegi Basstarda Pan Omson odpisuje, iż Koledze Zakwasowi, który ( dokładnie to policzłem) gra 35694678,3 razy lepiej niż On sam, bardziej przydały by się uwagi dotyczące "time". Oczywiście próbka kolegi Zakwasa daleka jest od perfekcji - z racji oczywistych ograniczeń przy rejestracji które uniemożliwiają praktycznie jej poprawne wykonanie każdemu operatorowi instrumentu. Posiada ona jednak znamiona niezłego przemyślanego groove.
Natomiast tego typu uwaga wobec muzyka, który jest na poziomie o lata świetlne wyższym...
Rzeczywiście Michał masz racje Mistrzostwo
(09-14-2013, 11:45 AM)zwinny napisał(a): timing to chyba jest coś, czego już nigdy nie opanuję u mnie wygląda to tak, że już w czasie gry słyszę, że jest nierówno, a nie dopiero przy odsłuchiwaniu. dzięki za opinię.
Tak jest u każdego do pewnego stopnia - jedyna rada nagrywać się stale - mi to bardzo pomaga.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
(09-14-2013, 12:10 PM)Alfik napisał(a): Tak jest u każdego do pewnego stopnia - jedyna rada nagrywać się stale mi to bardzo pomaga.
Otóż to, najlepszy sposób na "spojrzenie z boku" na swoje granie, ostatnio zrobiłem w midi kawałek mojego zespołu i chyba już z 15 linii tam wsadzałem (granych różnie, kostką, paluchami itd.)' dobrze jest imo zrobić samemu jakąś podstawę melodyjną do której się ćwiczy, jakoś nie przepadam za tymi wszystkimi podkładami z YT.
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
A ja mam ten problem, że zawsze jak robię różne wersje groove'ów do różnych podkładów, to i tak później za najlepszy uważam w 99% ten pierwszy. Inna sprawa, że na trzech w miarę różnych pomysłach się kończy - potem są wariacje na temat.
Liczba postów: 9538
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
mam jeszcze jedną przypadłość którą ciężko mi zwalczyć - strasznie się spinam, gdy widzę czerwoną lampkę.
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
U mnie w studio byś się wyleczył: "dobra, to przegraj sobie całość, ja ustawię gainy i posłucham brzmienia".
A rec był on!
Liczba postów: 9538
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
Ale serio - na EPkę Boso tak nagrałem ze trzy ślady gitary zanim się Ala pokapowała, że nagrywanie chodzi cały czas i "ściemniam z tym brzmieniem".
No i były to potem najlepsze tejki patrząc na resztę jej podejść.
Liczba postów: 726
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
Tak sobie słucham was (w sumie od niedawna) i muszę powiedzieć, że z przyjemnością, nawet jak nie jest idealnie. Zwłaszcza fajnie jest posłuchać jak różne osoby grają do tego samego podkładu - widać różnice w stylu gry i w pomysłach i to jest interesujące dla mnie. Dlatego bezczelnie zachęcę, żeby więcej osób coś nagrało do tego funkowego podkładu .
To jest test sygnatury
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
A może zaczniemy robić takie akcje w osobnych wątkach co jakiś czas? Bo to faktycznie jest super sprawa słuchać tak roznych pomysłów!
|