05-23-2013, 09:38 AM
Na próbce brzmi jak jakiś cort za 600zl, ale takie kapciowate soundy często na próbce brzmią tak se, a jak się stoi przy pace/nagrywa prawilnie to rozpierdala.
próbki waszych basów
|
05-23-2013, 09:38 AM
Na próbce brzmi jak jakiś cort za 600zl, ale takie kapciowate soundy często na próbce brzmią tak se, a jak się stoi przy pace/nagrywa prawilnie to rozpierdala.
05-23-2013, 10:16 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-23-2013, 10:18 AM przez dr_kciuk.)
Przesada...Uważam ,że broni się i na próbce i pomimo nieświerzości strun i ich rodzaju(czarne ścina górkę,dynamikę i robi kapcia)...Dla mnie ideałem takiego jazza (z palisandrem) jest właśnie znalezienie kompromisu między kapciem a żyletą...
Piszę to z pozycji gościa ,który nie rozumie idei "psucia" brzmienia starych jazzów badasami i srasami w celu uzyskania "sztucznego" klekotu itp... Od tego są nowe basy np. z klonem na podstrunnicy....Nie jestem znawcą,powiedziałbym ,że laikiem ale te modele to akurat mój konik (to już chyba piąty z '78) i uważam ,że brzmienie nawet na filmie jest bardzo ok...Ale to moje zdanie i szanuję inne ![]() Swoją drogą Groza jak znajdziesz takiego Corta to odkupię go za 1000zł ![]() ![]() ![]()
05-23-2013, 10:29 AM
Rzecz gustu - ja to taki nowoczesny bardziej jestem - nie gustuję w kapciowych soundach nagranych tak jak tutaj. Nie wiem czy bym rozpoznał świetnego fendera z jakimś tanim współczesnym basem na takim nagraniu.
To się nawet dobrze składa, będzie tych fenderów więcej dla tych co to brzmienie lubią ![]()
05-23-2013, 10:35 AM
05-23-2013, 10:48 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-23-2013, 10:49 AM przez dr_kciuk.)
Prawdę powiedziawszy ja też lubię i wykorzystuję bardziej nowoczesne brzmienia spector,esh.W ramach stylistyki w ktorej próbuję grać jazz nie znajduje zastosowania.
Ale lubię po prostu mieć takie basiwo po ręką,koniecznie w parze z lampą,żeby pobrzdąkać sobie od czasu do czasu dla czystej przyjemnosci....Także jak ten znajdzie nowego właściciela to ściägnę następnego ![]()
https://soundcloud.com/bjorn_b/c-jazz
Znalazlem stare struny od piątki, którą kiedyś miałem. Wsadziłem do jazza żeby sprawdzić czy się zmieszczą, niestety weszły tylko 3, bo tam była główka 2+2. Ale jako, że się zmieściły, zaraz odpakuję świeżutkie ernie balle od Paki i będę testował. Jestem bardziej niż zadowolony z osiągniętego efektu, próbka nagrywana prosto w wejście instrumentalne interfejsu.
05-23-2013, 12:15 PM
Pusto strasznie, artykulacji brak, sam atak o progi, glosniejszy od samego 'basu'. Nedza.
Sorry za szczerosc.
05-23-2013, 12:22 PM
05-23-2013, 12:29 PM
Tak, ja tez. I?
05-23-2013, 12:31 PM
No i przez to tak brzmi ta próbka.
![]()
05-23-2013, 12:33 PM
(05-23-2013, 12:15 PM)Fabian napisał(a): Pusto strasznie, artykulacji brak, sam atak o progi, glosniejszy od samego 'basu'. Nedza. Fabian - bardzo jestem ciekaw, co w ogóle rozumiesz pod pojęciem 'artykulacja', na podstawie przytoczonej próbki Bjarniego? Zapraszam do merytorycznej dyskusji ![]()
05-23-2013, 12:34 PM
lol
05-23-2013, 12:36 PM
Mniej sily, struna lepiej sie odezwie. Mniej sily nie oznacza wtedy mniej charakteru, charakter pozostanie taki sam, obstawiam. Wnioskuje, ze ma luzne struny, do tego niska akcje, czyli tak jak ja lubie.
Oparte dos.
05-23-2013, 12:37 PM
05-23-2013, 12:39 PM
'...określający sposób wydobycia i kształtowania dźwięku.'
'Mniej sily, struna lepiej sie odezwie.' |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|