Liczba postów: 1254
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2014
Dzisiaj pracowalem rowniez nad korpusami z Jiquitiby , brazylijskie drewno wygladajace troche jak jesion. Tutaj foty:
Na drugim zdjeciu widac dwa korpusy , jeden zagruntowany , drugi jeszcze zupelnie surowy. Jakosc materialu tutaj jest niesamowita.
Mam pytanie ... Gral ktos z Was na instrumentach firmy D Alegria z Brazylii ? Pacjenci robia basy uzywajac tylko poludniowoamerykanskich drewien i maja juz przedstawicielstwo w Japonii i USA . Chce sprobowac materialow , ktore ci brazylijczycy uzywaja , stad to pytanie.
Nie wiem czy Marcin Gromnicki nie gra na jakiejś brazylijskiej basówce, tak mi coś w głowie świta...
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
(08-01-2014, 07:04 AM)herp napisał(a): Nie wiem czy Marcin Gromnicki nie gra na jakiejś brazylijskiej basówce, tak mi coś w głowie świta...
Dokładnie to samo przyszło mi do głowy jak zobaczyłem słowo "brazylijskiej". Jakieś drewno od szamanów czy coś
Liczba postów: 14517
Liczba wątków: 38
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
A nie wiesz, jakie właściwości ma ta jiquitiba? Bo jeśli gada podobnie do jesionu to mjut.
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(08-01-2014, 04:45 AM)Zenek Spawacz napisał(a): Dzisiaj pracowalem rowniez nad korpusami z Jiquitiby , brazylijskie drewno wygladajace troche jak jesion. Tutaj foty:
Na drugim zdjeciu widac dwa korpusy , jeden zagruntowany , drugi jeszcze zupelnie surowy. Jakosc materialu tutaj jest niesamowita.
Mam pytanie ... Gral ktos z Was na instrumentach firmy D Alegria z Brazylii ? Pacjenci robia basy uzywajac tylko poludniowoamerykanskich drewien i maja juz przedstawicielstwo w Japonii i USA . Chce sprobowac materialow , ktore ci brazylijczycy uzywaja , stad to pytanie.
Oglądając te zdjęcia włącza mi się gas.
Mam 3 jazzy i dwa precle - naprawdę nie potrzebuje kolejnego.
A jednak... może potrzebuje...
Gratuluje staranności wykonania!
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 1254
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2014
We wrzesniu rusza pierszy transport basow do Niemiec i tam Alfik jedzie do Ciebie bas probny , ten o ktorym kiedys mowilismy.
Ciagle spotykam sie tutaj z drewnami , o ktorych nikt w Europie nie ma pojecia. Kiedys zrobilem gryf gitarowy z takich zupelnie niespotykanych rodzai. Zielony heban (Ebano Verde) i podstrunnica Membrillo. Ta szyjka lezy juz kilka lat u mnie i intensywny zielony kolor powoli zmienia sie na brazowy ale membrillo zostalo mniej wiecej takie samo. Podobal mi sie kontrast zielen - czerwien... Gbyby go polakierowac od razu po szlifowaniu zielen zostalaby zachowana.
Wyciagnalem ten gryf z zakamarkow do zdjec.
Pisze tutaj o tym bo wlasnie zauwazylem , ze niektorzy lutnicy(rowniez D Alegria) uzywaja Ipe , drewna pokrewnego z zielonym hebanem do budowy szyjek. Moze warto sprobowac?
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
08-02-2014, 12:35 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014, 12:36 PM przez Alfik.)
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 8904
Liczba wątków: 52
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
9
Liczba postów: 12181
Liczba wątków: 43
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
5
Taki?
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
No patent juz istnieje z 10 lat u Maruszczyka,zaloze sie ze Warwick ma juz od 20 itd.Tym samym suchar,nie warto itd.No chyba ze ktos chce miec w swoim studiu dostep do wszelkich mozliwych konfiguracji. To wtedy warto
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
(08-02-2014, 01:05 PM)yarzenioova napisał(a): No patent juz istnieje z 10 lat u Maruszczyka,zaloze sie ze Warwick ma juz od 20 itd.Tym samym suchar,nie warto itd.No chyba ze ktos chce miec w swoim studiu dostep do wszelkich mozliwych konfiguracji. To wtedy warto
Myślę że raczej nagrać różne pickupy w laboratoryjnych warunkach i się tym podzielić. "Wielcy" póki co tego nie zrobili
Liczba postów: 1254
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2014
08-04-2014, 01:29 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2014, 01:34 AM przez Zenek Spawacz.)
Bas Maruszczyka jest wedlug mnie zupelnie nieprzemyslany. Tester z prawdziwego zdarzenia powinien ...
- miec mozliwosc umieszczania testowanego picka gdziekolwiek miedzy gryfem a mostkiem aby moc znalezc dla niego najlepsza pozycje... W ten sposob JEDNYM przetwornikiem mozna sprobowac np pozycje jazz bass 1960 i 1973 w szybki i bezproblemowy sposob.
- miec mozliwosc pochylenia picka aby moc znalezc najlepszy balans miedzy struna niska a wysoka...
Bas Maruszczyka nie pozwoli na przetestowanie modelu DiMarzio przy gryfie i nie pozwoli na sprobowanie przystawki MM w tej samej pozycji aby porownac te dwa picki w sytuacji ekstremalnej. Sheehan by nic z tego testera nie mial.
To ladny bas do krotkiej zabawy w probowanie i tyle.
Zenek, mógłbyś podzielić się tym, jak rozwiązałeś ten problem?
Bas Maruszczyka to tester charakterystyki brzmieniowej pickupu nie zmiany barwy instrumentu odnosnie zmiany kata nachylenia pickupa wzgledem mostka czy gryfu.Tak jak pisalem zalezy kto co chce wyslyszec i zalezy kto czego potrzebuje.Tez jestem ciekaw jak sprawe technicznie rozwiazales.
Liczba postów: 1254
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2014
08-12-2014, 02:21 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2014, 02:24 AM przez Zenek Spawacz.)
Nic nie mozna bylo zrobic w ostatnich dniach , wilgotnosc powietrza byla tak duza po huraganie i tygodniu tropikalnych opadow , ze moglem sobie tylko o basach pomarzyc...
Dzisiaj obrabialem korpus z Drewna Jiquitiba . Efekty na zdjeciach.
Dla zabawy wyfrezowalem otwory na picki bardzo dokladnie , tzn prawie idealnie . Normalnie tak sie nie robi gdyz przetworniki powinny miec luz ze wzgledu na regulacje wysokosci no i roznice miedzy typami sa dosc duze . Tam gdzie DiMarzio wchodzi ciezko , Bartolini telepia sie jak gowno w przerebli. Na zdjeciu wsadzilem oryginalne obudowy Fendka model 62 .
Niebawem , o ile wszystko pojdzie dobrze , zobaczycie nowe typy drewna na dechy i szyjki...
|