01-03-2011, 02:02 PM
Z tego co zrozumiałem to Drewniak chce wyeliminować jakikolwiek wpływ drewna na brzmienie.
Może po prostu syntezator?
Może po prostu syntezator?
Hi-Tech Bas - neutralna konstrukcja
|
01-03-2011, 02:02 PM
Z tego co zrozumiałem to Drewniak chce wyeliminować jakikolwiek wpływ drewna na brzmienie.
Może po prostu syntezator?
01-03-2011, 05:43 PM
syntezator dobra rzecz
Alez poruszylem po pijaku temat przepraszam Probowalem dzis koledze wytlumaczyc, ze kazdy material ma jakis rezonans, chyba ze sie myle i juz wymyslili cos co wzmacnia/tlumi m/w jednakowo w calym pasmie dzialania basu Chyba sie kurwa do NASA udam
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko ! ! http://www.facebook.com/illharmonix https://www.facebook.com/yourgrooveservice/ lubie grac zle
01-03-2011, 05:56 PM
aluminiowy jazz:
aluminiowy precel: Może nie aż tak do końca w temacie, ale zawsze to jakiś (słyszalny) głos w dyskusji o wpływie materiału, unikaniu zmiennych, na które nie do końca ma się wpływ etc.
01-03-2011, 05:59 PM
no wlasnie oto mi chodzilo, coby zminimalizowac ilosc zmiennych
a alubass juz ktos popelnil na poprzednim forum
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko ! ! http://www.facebook.com/illharmonix https://www.facebook.com/yourgrooveservice/ lubie grac zle
01-03-2011, 06:03 PM
mi się w ogóle Drewniaku wydaje, że Cię koledzy źle zrozumieli. Bo pisałeś na początku o basie jak najbardziej uniwersalnym, o jak najszerszym z góry i z dołu paśmie, o takim którego konstrukcja nie zubaża brzmienia w żaden sposób, czyniąc przez to charakterystycznym. A wykluł się potem z tego jakiś wniosek, że ma to być bas nie posiadający żadnych harmonicznych, czego nie rozumiem.
01-03-2011, 06:05 PM
chodzilo mi o to jak, a wlasciwie z czego zrobic bas,
coby material korpusu i gryfu byl jak najbardziej neutralny brzmieniowo
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko ! ! http://www.facebook.com/illharmonix https://www.facebook.com/yourgrooveservice/ lubie grac zle
01-03-2011, 06:09 PM
01-03-2011, 07:14 PM
zeby jak najmniejsza ilosc czynnikow miala wplyw na brzmienie tak to zrozumialem. alubasy sa pewnie bardzo powtarzalne
Miałem firmę
:: https://www.facebook.com/grubebrzmienie :: https://brzmienie.eu Miałem zespół :: https://www.facebook.com/perspecto/ :: https://perspecto.bandcamp.com/
01-03-2011, 07:18 PM
Struny rozpięte pomiędzy betonowymi słupami, zestrojone co sekundę małą. W ilości 32 sztuk. Coś jak betonowa harfa.
Straszna głupota co napisałem, ale temat też taki co najmniej dziwny, jak weźmie się pod uwagę poziom wiedzy basowej, którym w teorii powinien dysponować założyciel Ale jak się całe życie na jednym Mayonesie gra, to człowiekowi odbija
01-03-2011, 07:19 PM
Ja też trochę nie kminię jak rozumieć "bas najbardziej neutralny brzmieniowo".
No bo neutralna paczka czaję - to paka, która najwierniej oddaje brzmienie wzmacniacza. Neutralny wzmacniacz również - to wzmak, który najwierniej oddaje brzmienie gitary. Teraz sama gitara... Dobra, można odważyć się o wybór neutralnych przystawek - byłyby to takie, które najmniej koloryzują brzmienie z dechy (i których przeciwieństwem są obdyskutowane na łamach forum niedawno EMG narzucające swój charakter). I dochodzimy do źródła... palce, struny, korpus. 3 elementy będące kwintesencją, istotą wręcz gry na gitarze. Jeśli neutralność zdefiniować jako coś, co działa nie dając o sobie znać, albo inaczej, nie zakłócając ciągu przyczynowo skutkowego, którego efektem jest dźwięk wydobywający się ze wzmacniacza to dochodzimy do absurdu. Bo trzeba by znaleźć neutralne palce, neutralne struny i neutralne drewno. Palce neutralne być nie mogą - każdy ma swoje mocno specyficzne. Struny i drewno... Są zrobione z różnych materiałów, mających określone własności fizyczne typu gęstość, masa, objętość, zdolność do przenoszenia drgań i wiele, wiele innych. Przez co są JAKIEŚ. Są mocno konkretne. No i teraz jedyna opcja na ich neutralność to ich... brak. No nie wiem. Ja tak to widzę. Jeśli mój wywód nie ma sensu to chętnie usłyszę sensowne wyjaśnienie jak rozumieć "bas neutralny brzmieniowo". Edit: To oczywiście mocno uproszczone wszystko... bo dochodzi jeszcze gryf, jego sposób łączenia z korpusem. Jest płytka i jej sposób mocowania do korpusu (pzdr. ALfik ) Jakby się jeszcze bardziej zagłębić to są przecież zmienne warunki atmosferyczne - ciśnienie, temperatura, wilgotność powietrza,które w jakiejś tam mikroskali na pewno wpływają na brzmienie samej gitary. Itd. itp. etc.
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410
01-03-2011, 08:10 PM
01-03-2011, 08:28 PM
Dla mnie neutralny = nijaki... jak ibanez btb (Gruby, chylę czoła )
A tak serio, nie ma możliwości skonstruować neutralnego instrumentu. Tak jak Pecu w swym eseju rzekł, nie da się pewnych czynników wyeliminować.
...mO_Om...
Cytat:"...I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, (01-03-2011, 07:18 PM)Gruby napisał(a): Struny rozpięte pomiędzy betonowymi słupami, zestrojone co sekundę małą. W ilości 32 sztuk. Coś jak betonowa harfa. ja tam sie gowno znam i u nóg sypiam natomiast pomijajac ogolna bzdure tego tematu, caly czas probuje koledze wytlumaczyc, ze jeszcze nie wynaleziono takiego materialu, ktory przy uzyciu strun, pikapow, mostu, kluczy oraz basisty, jest w stanie nie wplywac na brzmienie i chyba juz sie pogodzil z tym albowiem chrapie
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko ! ! http://www.facebook.com/illharmonix https://www.facebook.com/yourgrooveservice/ lubie grac zle
01-04-2011, 10:39 AM
na przykładzie alusonica słychać to, o czym mówił groza:
układ i umieszczenie pickupów ma większy wpływ niż drewno - jazz alu brzmi jak jazz, a precel jak precel (no może górka bardziej metaliczna ) a drewna nima!
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|