Hi-Tech Bas - neutralna konstrukcja
#16
Z tego co zrozumiałem to Drewniak chce wyeliminować jakikolwiek wpływ drewna na brzmienie.


Może po prostu syntezator?chytry
Emotka_2755
Odpowiedz
#17
syntezator dobra rzecz Big Grin
Alez poruszylem po pijaku temat Big Grin
przepraszam Wink Probowalem dzis
koledze wytlumaczyc, ze kazdy
material ma jakis rezonans, chyba ze sie myle
i juz wymyslili cos co wzmacnia/tlumi m/w
jednakowo w calym pasmie dzialania basu Big Grin

Chyba sie kurwa do NASA udam Smile
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko  ! !
http://www.facebook.com/illharmonix
https://www.facebook.com/yourgrooveservice/
lubie grac zle
Odpowiedz
#18
aluminiowy jazz:


aluminiowy precel:


Może nie aż tak do końca w temacie, ale zawsze to jakiś (słyszalny) głos w dyskusji o wpływie materiału, unikaniu zmiennych, na które nie do końca ma się wpływ etc.
Odpowiedz
#19
no wlasnie oto mi chodzilo, coby zminimalizowac ilosc zmiennych Smile
a alubass juz ktos popelnil na poprzednim forum Big Grin
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko  ! !
http://www.facebook.com/illharmonix
https://www.facebook.com/yourgrooveservice/
lubie grac zle
Odpowiedz
#20
mi się w ogóle Drewniaku wydaje, że Cię koledzy źle zrozumieli. Bo pisałeś na początku o basie jak najbardziej uniwersalnym, o jak najszerszym z góry i z dołu paśmie, o takim którego konstrukcja nie zubaża brzmienia w żaden sposób, czyniąc przez to charakterystycznym. A wykluł się potem z tego jakiś wniosek, że ma to być bas nie posiadający żadnych harmonicznych, czego nie rozumiem.
Odpowiedz
#21
chodzilo mi o to jak, a wlasciwie z czego zrobic bas,
coby material korpusu i gryfu byl jak najbardziej neutralny brzmieniowo Big Grin
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko  ! !
http://www.facebook.com/illharmonix
https://www.facebook.com/yourgrooveservice/
lubie grac zle
Odpowiedz
#22
(01-03-2011, 06:05 PM)Drewniak napisał(a): chodzilo mi o to jak, a wlasciwie z czego zrobic bas,
coby material korpusu i gryfu byl jak najbardziej neutralny brzmieniowo Big Grin

Tzn jaki? Jakie to jest neutralne brzmienie?


Odpowiedz
#23
zeby jak najmniejsza ilosc czynnikow miala wplyw na brzmienieBig Grin tak to zrozumialem. alubasy sa pewnie bardzo powtarzalne
Odpowiedz
#24
Struny rozpięte pomiędzy betonowymi słupami, zestrojone co sekundę małą. W ilości 32 sztuk. Coś jak betonowa harfa.

Straszna głupota co napisałem, ale temat też taki co najmniej dziwny, jak weźmie się pod uwagę poziom wiedzy basowej, którym w teorii powinien dysponować założyciel Wink

Ale jak się całe życie na jednym Mayonesie gra, to człowiekowi odbija mrgreen
Odpowiedz
#25
(01-03-2011, 07:18 PM)Gruby napisał(a): Ale jak się całe życie na jednym Mayonesie gra, to człowiekowi odbija mrgreen

dojebał ci krypto właściciel btb Wink

Odpowiedz
#26
Ja też trochę nie kminię jak rozumieć "bas najbardziej neutralny brzmieniowo".
No bo neutralna paczka czaję - to paka, która najwierniej oddaje brzmienie wzmacniacza.
Neutralny wzmacniacz również - to wzmak, który najwierniej oddaje brzmienie gitary.
Teraz sama gitara...
Dobra, można odważyć się o wybór neutralnych przystawek - byłyby to takie, które najmniej koloryzują brzmienie z dechy (i których przeciwieństwem są obdyskutowane na łamach forum niedawno EMG narzucające swój charakter).
I dochodzimy do źródła... palce, struny, korpus.
3 elementy będące kwintesencją, istotą wręcz gry na gitarze.

Jeśli neutralność zdefiniować jako coś, co działa nie dając o sobie znać, albo inaczej, nie zakłócając ciągu przyczynowo skutkowego, którego efektem jest dźwięk wydobywający się ze wzmacniacza to dochodzimy do absurdu. Bo trzeba by znaleźć neutralne palce, neutralne struny i neutralne drewno. Palce neutralne być nie mogą - każdy ma swoje mocno specyficzne. Struny i drewno... Są zrobione z różnych materiałów, mających określone własności fizyczne typu gęstość, masa, objętość, zdolność do przenoszenia drgań i wiele, wiele innych. Przez co są JAKIEŚ. Są mocno konkretne. No i teraz jedyna opcja na ich neutralność to ich... brak.

No nie wiem. Ja tak to widzę. Jeśli mój wywód nie ma sensu to chętnie usłyszę sensowne wyjaśnienie jak rozumieć "bas neutralny brzmieniowo".

Edit: To oczywiście mocno uproszczone wszystko... bo dochodzi jeszcze gryf, jego sposób łączenia z korpusem. Jest płytka i jej sposób mocowania do korpusu (pzdr. ALfik Wink) Jakby się jeszcze bardziej zagłębić to są przecież zmienne warunki atmosferyczne - ciśnienie, temperatura, wilgotność powietrza,które w jakiejś tam mikroskali na pewno wpływają na brzmienie samej gitary. Itd. itp. etc.
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410

Odpowiedz
#27
(01-03-2011, 07:19 PM)DEFENCE napisał(a):
(01-03-2011, 07:18 PM)Gruby napisał(a): Ale jak się całe życie na jednym Mayonesie gra, to człowiekowi odbija mrgreen

dojebał ci krypto właściciel btb Wink

Hehehe mrgreen
Odpowiedz
#28
Dla mnie neutralny = nijaki... jak ibanez btb Wink (Gruby, chylę czoła Emotka_2497 )

A tak serio, nie ma możliwości skonstruować neutralnego instrumentu. Tak jak Pecu w swym eseju rzekł, nie da się pewnych czynników wyeliminować.
...mO_Om...

Cytat:"...I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,
A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał..."
Odpowiedz
#29
(01-03-2011, 07:18 PM)Gruby napisał(a): Struny rozpięte pomiędzy betonowymi słupami, zestrojone co sekundę małą. W ilości 32 sztuk. Coś jak betonowa harfa.

Straszna głupota co napisałem, ale temat też taki co najmniej dziwny, jak weźmie się pod uwagę poziom wiedzy basowej, którym w teorii powinien dysponować założyciel Wink

Ale jak się całe życie na jednym Mayonesie gra, to człowiekowi odbija mrgreen

ja tam sie gowno znam i u nóg sypiam Big Grin
natomiast pomijajac ogolna bzdure tego tematu,
caly czas probuje koledze wytlumaczyc, ze jeszcze
nie wynaleziono takiego materialu, ktory przy uzyciu
strun, pikapow, mostu, kluczy oraz
basisty, jest w stanie nie wplywac na brzmienie Big Grin

i chyba juz sie pogodzil z tym albowiem chrapie Big Grin
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko  ! !
http://www.facebook.com/illharmonix
https://www.facebook.com/yourgrooveservice/
lubie grac zle
Odpowiedz
#30
na przykładzie alusonica słychać to, o czym mówił groza:
układ i umieszczenie pickupów ma większy wpływ niż drewno - jazz alu brzmi jak jazz, a precel jak precel (no może górka bardziej metaliczna Wink )
a drewna nima!
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości