08-30-2014, 10:01 PM
Jaki rozmiar struny E zakladasz?
Przytłumiona struna E
|
08-30-2014, 10:01 PM
Jaki rozmiar struny E zakladasz?
.105 niestety mniejszych nie mam, ale 100 grały tak samo (o ile Mateusz włożył takie). Skala 32, albo 32.5"
tapnięte z SXS now Free
www.facebook.com/rustedbrain
www.rustedbrain.pl www.rustedbrain.8merch.com Fernandes BXB -> Ampeg SVT (już za chwileczkę, już za momencik) II PRO -> Ampeg SVT 810E = Thrashing Madness \m/
Większość przeciętnej klasy basówek (np prawie wszystkie produkowane obecnie Stingraye i Sterlingi...) ma ten problem, że struna E lub E i H jest głuchsza od pozostałych.
Stare japońce mają tych problemów mniej... znacznie mniej... ale też musi się znaleźć po prostu DOBRY egzemplarz. Niektórzy, lutnicy twierdzą, że to fizyka - i że ciężej znaleźć drewno (decydująca jest tu jakość gryfu), które radzi sobie z niższymi strunami i że problemem jest też to, że drgają przy jego krawędzi. Grafitowce tego problemu nie mają ale... brzmią jak grafitowce. Właśnie dlatego gram na Fenderach z 1410 roku. One tych problemów zwykle nie mają. Także.. jak koleżanka YTREWQ-a napisała.. Kup inny Bas... (08-30-2014, 10:20 PM)Rumcayz napisał(a): .105 niestety mniejszych nie mam, ale 100 grały tak samo (o ile Mateusz włożył takie). Skala 32, albo 32.5" p.s. krótka skala tak ma... 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
08-30-2014, 10:30 PM
Tyle że to jest stara japońska basówka fakt że A strojona do E nie wyklucza tego? Tak samo to, że E w miejscu A normalnie brzmi?
tapnięte z SXS now Free
www.facebook.com/rustedbrain
www.rustedbrain.pl www.rustedbrain.8merch.com Fernandes BXB -> Ampeg SVT (już za chwileczkę, już za momencik) II PRO -> Ampeg SVT 810E = Thrashing Madness \m/
08-30-2014, 10:37 PM
Zastanawia mnie, że odkryłęś to teraz po pół roku;D
Jak gadaliśmy na prv to wspomniałeś, że na wzmaku tego nie słychać i nie ma problemu. A jeśli tego nie slychac na wzmaku (a jest to instrument elektryczny a nie akustyczny) to miej to w dupie. Druga sprawa że jak nawet słychać to trzeba z tym żyć i tyle. W dobrych basówkach też odstaje E (każdy rick USA na którym grałem, mój gibson RD, stingray, o warwickach itp. nie mówiąc). Jeśli bas brzmi zajebiscie to czemu szukać dziury w całym, przecież grałeś na nim pół roku i nagle zaczęło Ci to przeszkadzać? Z resztą Alfik i Maciejek też grali na dokładnie tym basie i nie stwierdzono jego chujowości, poza tym, że to aktyw i dlatego bleee, ale poza tym było ok. Polecam posłuchać master tracków basu z np. nirvany albo system of a down - tam dopiero odstaje E Mam nadzieje, że jakoś sobie z tym poradzisz, bas ściągany w sumie na zamówienie dla Ciebie i uważam, że brzmi w pytę do tego co grasz.
Pisalem ze stare japonce maja mniejsze problemy, ale jedak niektóre je maja. Pisalem tez, ze problemem moze byc umieszczenie struny w poblizu krawedzi gryfu. Kolejna sprawa ktora bardzo pomaga w takich przypadkach to zalozenie badassa. W dzwiecznie brzmiacym instrumencie jesli struna troche odstaje to zwykle jest to do przeżycia.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
08-30-2014, 10:42 PM
Badass dużo daje, założyłem do Ricka i E zdecydowanie mniej odstaje (ale jednak minimalnie odstaje). W dupie to mam;d
08-30-2014, 11:02 PM
Mateusz- jak się przekopiesz to znajdziesz że zaraz po kupnie o tym wspomniałem. Po prostu teraz zacząłem go używać jako głównego wiosła w Rustedach i chciałem z tym zawalczyć. A jako że lubię pograć unplugged to mnie to czasem irytuje i tyle. A gitara jest na tyle zajebista że jak dorwiesz taką białą albo RRkę to nawet jak będzie ten sam problem to biorę w ciemno
tapnięte z SXS now Free
www.facebook.com/rustedbrain
www.rustedbrain.pl www.rustedbrain.8merch.com Fernandes BXB -> Ampeg SVT (już za chwileczkę, już za momencik) II PRO -> Ampeg SVT 810E = Thrashing Madness \m/
A może coś przy przystawce? Ustawione pickupy dobrze?
E: teraz widzę, że bas od Mateusza, głupia sugestia zatem. ;D
08-31-2014, 09:19 AM
W moim Greco TB na sucho też e odstaje od reszty. Na wzmaku też e odstaje od reszty. Ktoś wyżej napisał, że jak chcesz równego brzmienia i tego samego wszędzie to kup se syntezator i jest w tym prawdy trochę To instrument, żywy twór, drewno, metal i rozpierdol. BTW, pokaz mi go, bo nie widziałem.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|