Liczba postów: 182
Liczba wątków: 17
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
1
610 stoi na Eminence Legend BP102. Mam ten głośnik, fajnie daje w dole, ale kończy się na dwóch kHz. Dobry jako fundament, ale środka nie uświadczysz w nim. Leży w szafie.
Najlepsze zwierzątka domowe to rybki. Nie szczekają, nie drapią, błota nie naniosą, nie chrapią, a jakby co, to zagrycha pod ręką.
Liczba postów: 4311
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
9
(12-22-2012, 11:44 AM)diyManiek napisał(a): Lodóweczka ładna za 1300 zielonych. Transport tylko w kontener. Pogadaj z firmami co ciągną auta z usa moze ktoś Ci wrzuci za odpowiednią opłata, ale szczerze wątpie.
Ta 6`` to ma kosz zamknięty, całość pewnie jest na zwrotnicy 3drożnej.
Wysokotonowego ni ma - IMHO dwudrożna.
W dalszym ciągu mnie to intryguje - 2 czy 4 12' są odcięte zwrotką?
Koncept paczki (BR + zamknięta) ogarniam. Pizdryka nie
W 12' pasmo idzie dosyć wysoko (lepiej powiedzieć - optymalnie do wielu zastosowań). 6' można odciąć od dołu już od ~700 Hz.
Ciąć 12' do 700 Hz? Można, ale lepiej dać inną 12 zamiast 2 lub 4 standardowych. Zostawić 12 niecięte a ciąć średiotonowy - strasznie żażyć będzie.
Jakby wywalić 6' - fajna paka pod przestery - i efektywność elegancka.
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Liczba postów: 166
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
2
Jest podział 12`` na b-r i closed w osobnej przegrodzie ja rozumuje tak, ze te 12`` w b-r graja np do 250Hz a te w closed od 250Hz natomiast 6`` gra od 1,5kHz bo wtedy wytrzyma wieksza moc niz by ja ciac np ponizej 800Hz.
Druga sprawa to promieniowanie pod katem od osi kolumny gdyby nie ta 6`` to by był muł, a tym sposobem rozjasnia kolumne.
12`` moga tez byc ciete od góry, albo leciec pełnym pasmem ogólnie to spekulujemy
Liczba postów: 1029
Liczba wątków: 31
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
5
12-25-2012, 11:30 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-25-2012, 11:42 AM przez dr_kciuk.)
Jakie 12" polecilibyście do zamkniętej 4x12 pod przestery?może jakieś gitarowe głośniki?
Celestion G12 K100,Emi The Tonker?...Zasugerowano mi takie rozwiązanie ale dla mnie to wróżenie z fusów.
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
12-25-2012, 11:40 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-25-2012, 11:40 AM przez Mateusz.)
Fane axa/ax - nie slyszalem nic lepszego.
Liczba postów: 166
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
2
Gitarowe do basu? To będzie karton w średnicy. Trzeba jakos "podzielić" pasma i zabezpieczyć "mechanicznie" taka gitarówke bo zostanie wypluta lub spalona. Ja do przesterów lubie neodymowe sica. Oczywiście głosniki basowe.
Z gitarowych Weber Alnico Blue dla mnie mistrzostwo, ale do gitary nie do basu.
Do basu bym został przy głośnikach basowych.
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
12-25-2012, 06:48 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-25-2012, 07:20 PM przez Mateusz.)
Tak, gitarowe do basu. Sprawdzone w praktyce. Oczywiscie jak ktoś nie ma pojecia jak teog użyć to szybko je uszkodzi.
W zasadzie nie jest do dość uniwersalne rozwiązanie, brzmienie jest specyficzne, a przester wspaniały. W każdym razie poleciłem je bo lepszego drajwu nie slyszalem.
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Green stosuje w paczkach basowych Emi The Tonker, ale polecają je do basu dopiero od 6x12" - dlaczego, tłumaczył kiedyś Igorro
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Podpinałem dzisiaj testowo 3 paczki, przy identycznych ustawieniach wzmacniacza i basu:
1) Marshall VBC412 (400W/4ohm),
2) Ampeg B-410HLF (400W/4ohm, tweeter-off),
3) moja samoróbka na Eminence Gamma 10 2x10" (600W/8ohm).
Ad1) płaska charakterystyka, bardzo klarowna, spory dół dobrze kontrolowany,
Ad2) olbrzymi mid-scoop, bardzo duża dynamika w najniższym paśmie, ale najmniej czytelna (najwięcej dookólnego dołu z testowanych paczek),
Ad3) bardziej w stronę B-410HLF w kwestii mid-scoop, ale nieco mniejszy podmuch - za to dużo wyższa czytelność (ciut mniejsza niż Marshall).
Ostateczne wnioski wyciągnę, jak pogram na dużej głośności i z kapelą.
Natomiast już teraz jest jasne, że trzeba inaczej kręcić, aby uzyskać podobny gruz.
Liczba postów: 1213
Liczba wątków: 18
Dołączył: May 2011
Reputacja:
1
[/quote]
(12-28-2012, 09:46 AM)OMSON napisał(a): Podpinałem dzisiaj testowo 3 paczki, przy identycznych ustawieniach wzmacniacza i basu:
1) Marshall VBC412 (400W/4ohm),
2) Ampeg B-410HLF (400W/4ohm, tweeter-off),
3) moja samoróbka na Eminence Gamma 10 2x10" (600W/8ohm).
Ad1) płaska charakterystyka, bardzo klarowna, spory dół dobrze kontrolowany,
Ostateczne wnioski wyciągnę, jak pogram na dużej głośności i z kapelą.
Natomiast już teraz jest jasne, że trzeba inaczej kręcić, aby uzyskać podobny gruz.
Otóż to VBC400 był cholernie klarowny, Ampeg mi nie pasował z powodu muła którego nie cierpię. Kręcenie gałami przy zmianie sprzętu jest nieodzowne. A jak kwestia efektywności Ampeg/ Marshall? Mnie się wydaję że VBC jest potężniejszy, ale bądź co bądź mam małe doświadczenie z Ampegiem 410.
Liczba postów: 1029
Liczba wątków: 31
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
5
Chyba jednak pozostanę przy mesie...Mam podobne zdanie do Bunialskiego Mesa the best  ....albo 4x12,albo nowe 6x10 chambered,tylko gdzie to ograc?albo obie
(12-28-2012, 10:43 AM)bunialski napisał(a): Otóż to VBC400 był cholernie klarowny, Ampeg mi nie pasował z powodu muła którego nie cierpię. Kręcenie gałami przy zmianie sprzętu jest nieodzowne. A jak kwestia efektywności Ampeg/ Marshall? Mnie się wydaję że VBC jest potężniejszy, ale bądź co bądź mam małe doświadczenie z Ampegiem 410.
Z tego co słyszę, przy tych samych ustawieniach wzmacniacza - Marshall ma większą skuteczność, bo nie ma tak wyciętego pasma które najlepiej słyszy człowiek (jest bardziej liniowy). Ampeg HLF ma rozlewający się bas (co fajnie okala band) ale trzeba nieźle podbijać środek we wzmacniaczu, żeby robić coś więcej poza pasmem w zespole - bo Ampeg ma środek pasma masakrycznie wycofany (klasyczny uśmiech Romana, jak się gra z gwizdkiem)
Liczba postów: 2419
Liczba wątków: 36
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
(12-28-2012, 02:04 PM)dr_kciuk napisał(a): Chyba jednak pozostanę przy mesie...Mam podobne zdanie do Bunialskiego Mesa the best ....albo 4x12,albo nowe 6x10 chambered,tylko gdzie to ograc?albo obie
o mesę się obawiasz? Ja bym bez stresu brał którąś ze wspomnianych. Jak masz kasę to można walczyć. Najwyżej puścisz dalej.
Liczba postów: 1029
Liczba wątków: 31
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
5
Nie obawiam się.Nigdy się nie zawiodłem.Znam 4x10,1x15,2x12.Szukam tylko czegoś większego.Moją uwagę przykuły te nowe zamknięte' tradycyjne' powerhouse'y...To nowość w ofercie i nawet nie ma nigdzie recenzji.
Liczba postów: 778
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
12-28-2012, 09:19 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-28-2012, 09:32 PM przez ralf-p.)
(12-28-2012, 07:52 PM)dr_kciuk napisał(a): Nie obawiam się.Nigdy się nie zawiodłem.Znam 4x10,1x15,2x12.Szukam tylko czegoś większego.Moją uwagę przykuły te nowe zamknięte' tradycyjne' powerhouse'y...To nowość w ofercie i nawet nie ma nigdzie recenzji.
ciekawe ile trzeba będzie wyłożyć za tą nowa tardycyjną 410...
EDIT: już wiem... http://www.thomann.de/pl/mesa_boogie_tra...se_410.htm
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster
Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46
http://www.zbigniewforysband.pl/
|